شیرینسازی ۵۰۲ هزار مترمکعب آب دریا در شبانهروز
معاون راهبردی و نظارت بر بهرهبرداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از برنامهریزی برای داخلیسازی تجهیزات شیرینسازی آب با کمک شرکتهای دانشبنیان خبر داد و گفت: هماکنون در شبانهروز ۵۰۲ هزار مترمکعب آب دریا شیرینسازی شده و در اختیار مردم قرار میگیرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، هاشم امینی به ایرنا افزود: بحث شیرینسازی آب بهعنوان یکی از سیاستهایی که در یک دهه گذشته توسط وزارت نیرو برای تأمین آب شرب و بهداشت بهخصوص در نوار ساحلی کشور اجرایی شده است و هنوز ادامه دارد.وی ادامه داد: این موضوع در دولت سیزدهم اوج گرفته و با توجه به تأکیدی که شخص وزیر نیرو داشت قراردادهای جدیدی در این باره منعقد شده است.
معاون آبفای کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ قرارداد آبشیرینکن در سطح کشور داریم که حدود ۵۰۲ هزار مترمکعب بر شبانهروز آب کیفی را در اختیار مردم قرار میدهد.
امینی گفت: عمده این ۵۰۲ هزار مترمکعب در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان است و بهصورت موردی در برخی استانهای دیگر هم داریم.وی ادامه داد: بیشترین حجم آبی که استفاده میشود از آب دریا است.معاون آبفای کشور خاطرنشان کرد: سیاست وزارت نیرو این است که انتقال آب از دریا به فلات مرکزی را سرعت دهد که اکنون سرعت گرفته و انتقال به بخشی از استانهای هرمزگان، کرمان، یزد و اصفهان در حال انجام است.
امینی گفت: بخش دیگری هم انتقال آب دریای عمان در قالب شیرینسازی در حال انجام برای انتقال آب به سیستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است .وی ادامه داد: این شیرینسازی ۵۰۲ هزارمترمکعبی برای جمعیتی حدود ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر انجام و توزیع میشود.معاون آبفای کشور افزود: علاوهبرآن ۲۰ قرارداد شیرینسازی آب داریم که برای ۷۷۷ هزار نفر اجرایی میشود.
به گزارش اقتصادسرآمد، هاشم امینی به ایرنا افزود: بحث شیرینسازی آب بهعنوان یکی از سیاستهایی که در یک دهه گذشته توسط وزارت نیرو برای تأمین آب شرب و بهداشت بهخصوص در نوار ساحلی کشور اجرایی شده است و هنوز ادامه دارد.وی ادامه داد: این موضوع در دولت سیزدهم اوج گرفته و با توجه به تأکیدی که شخص وزیر نیرو داشت قراردادهای جدیدی در این باره منعقد شده است.
معاون آبفای کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸۰ قرارداد آبشیرینکن در سطح کشور داریم که حدود ۵۰۲ هزار مترمکعب بر شبانهروز آب کیفی را در اختیار مردم قرار میدهد.
امینی گفت: عمده این ۵۰۲ هزار مترمکعب در استانهای هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خوزستان است و بهصورت موردی در برخی استانهای دیگر هم داریم.وی ادامه داد: بیشترین حجم آبی که استفاده میشود از آب دریا است.معاون آبفای کشور خاطرنشان کرد: سیاست وزارت نیرو این است که انتقال آب از دریا به فلات مرکزی را سرعت دهد که اکنون سرعت گرفته و انتقال به بخشی از استانهای هرمزگان، کرمان، یزد و اصفهان در حال انجام است.
امینی گفت: بخش دیگری هم انتقال آب دریای عمان در قالب شیرینسازی در حال انجام برای انتقال آب به سیستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی است .وی ادامه داد: این شیرینسازی ۵۰۲ هزارمترمکعبی برای جمعیتی حدود ۲ میلیون ۳۰۰ هزار نفر انجام و توزیع میشود.معاون آبفای کشور افزود: علاوهبرآن ۲۰ قرارداد شیرینسازی آب داریم که برای ۷۷۷ هزار نفر اجرایی میشود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
ضرورت پژوهش های گسترده در توریسم دریایی کشور
-
حضور چشمگیر گردشگران عرب در سواحل گیلان
-
حفاظت از ژئوپارک قشم همزمان با توسعه گردشگری جزیره
-
تثبیت جایگاه ملی جشنواره آیینی «چارو بهده-مهرگان» در تقویم رویدادهای گردشگری ایران
-
انسداد تنگه هرمز، امنیت انرژی کل سیاره زمین را تهدید میکند
-
اجاره هر کانتینر معادل قیمت یک خودرو! در بازار جهانی کشتیرانی چه خبر است؟
-
انتقال بیش از ۸۷۰۰ نفر از حجاج با ۷۴ سورتی پرواز
-
منطقه آزاد چابهار در مسیر تبدیل شدن به هاب فرآوری و بستهبندی برنج کشور
-
هر روستا یک بومگردی و یک کارگاه صنایعدستی
-
بررسی روند اجرای پروژههای زیرساختی و عملیات بندری و روند لایروبی اروند
-
جایگزینی بنادر جنوبی در گرو توسعه جدی کریدورها
-
ناوگان پنجم دریایی آمریکا زیر آتش سپاه پاسداران
-
تحلیل زیان روزانه ۲۲ میلیون دلاری بندر جبلعلی
-
مناطق آزاد عمان روی مدار رونق
-
«سرآمد» در ایستگاه ۲ هزار و ۵۰۰
-
واکاوی جایگاه راهبردی سیستان و بلوچستان در حوزه شیلات
-
جایگزینی بنادرشمال در گرو همافزایی وزارت خارجه،راه،اقتصاد وصمت
-
حفاظت از دریای خزر؛ اولویت سازمان محیط زیست است
-
مطالبات ۱۴ ساله مردم در حوزه کمربندی در مسیر تحقق قرار گرفت
-
گرانی نان و اقلام خوراکی غیرقابل قبول است



