مدیرکل دامپزشکی لرستان

ممنوعیت عرضه و کشتار  غیرمجاز دام 

رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد، مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: ظرف دو هفته گذشته با دستور دادستان مکان‌های غیر مجاز عرضه دام در خرم‌آباد تخریب شده است و تاکنون هم یکصد نفر بابت کشتار غیرمجاز دام و تخلفات بهداشتی به مراجع قضائی معرفی شدند. مصطفی زبردست در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت ، در شش ماهه اول سال جاری ۱۹ خودرو به ناوگان حمل و نقل دامپزشکی استان اضافه شد، اظهار کرد:چالش ما در حوزه ناوگان حمل گوشت است، با اضافه شدن چند خودرو حمل گوشت در خرم‌آباد و بروجرد در این دو شهرستان مشکل چندانی نداریم، مشکل با شهرستان‌های دیگر مربوط می‌شودوی بیان کرد: زیر ساخت‌های لازم برای ورود بخش خصوصی در حوزه ناوگان حمل گوشت فراهم است، بنابراین در صورت ورود بخش خصوصی مجوزهای لازم در اختیار او قرار می‌گیرد، پیگیر پرداخت تسهیلات به متقاضیان ناوگان حمل گوشت هم هستیم.مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به صادرات انجام شده در حوزه دامپزشکی، گفت: در شش ماهه اول سال جاری یک میلیون و ۱۴۱ هزار کیلو گرم پای مرغ، ۲۷۷ هزار کیلوگرم ماهیان گرمابی و ۲۵ هزار کیلوگرم شیرخشک صادر شده است.
زبردست بیان کرد: یکصد قلم دارو در کارخانجات تولید داروهای دامپزشکی تولید می‌شود که با کیفیت و بازار پسند هستند.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ واحد کشتارگاه طیور و ۱۰ واحد کشتار دارم داریم در استان فعالیت دارند، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۳ میلیون قطعه طیور، ۱۲۴ هزار راس دام سبک و ۱۸ هزار راس دام سنگین در کشتارگاه‌های استان شده است.
مدیرکل دامپزشکی لرستان عنوان کرد: رومشکان تنها شهرستان فاقد کشتارگاه بود که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی ساخت کشتارگاه در این شهرستان نیز شروع و بهمن ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
زبردست گفت: کشتارگاه شهرستان دورود نیز که تحت تملک شهرداری است، وضعیت مناسبی نداشت، بخش خصوصی در شهرستان دورود اقدام به ساخت یک کشتارگاه کرده و اکنون از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.
ممنوعیت عرضه و کشتار  غیرمجاز دام 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه