دانشگاه اماراتی در جمع  دانشگاه‌های برتر جهان

دانشگاه های امارات به یک مقصد آموزشی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده اند.۶دانشگاه اماراتی بر اساس طبقه بندی بنیاد تایمز در سال 2024 در بین 1000 دانشگاه برتر جهان.دانشگاه ابوظبی رتبه اول پس از آن دانشگاه خلیفه رتبه دوم و دانشگاه امارات رتبه سوم، دانشگاه شارجه رتبه چهارم، دانشگاه زاید رتبه پنجم و دانشگاه آمریکایی شارجه در رتبه ششم قرار گرفتند.10 دانشگاه برتر جهان شامل هفت دانشگاه آمریکایی و سه دانشگاه بریتانیایست که دانشگاه آکسفورد در رتبه اول جهان قرار دارد.
تراموا در ابوظبی؟ قطارهای جدید بدون ریل در خیابان‌های پایتخت
آیا سرویس مدرن و شیک حمل و نقل سریع خودکار (ART) معرفی شده در خیابان های شهر ابوظبی را دیده‌اید؟ آخر هفته گذشته، ساکنان پایتخت شاهد معرفی این سرویس پیشرفته بودند. این وسیله نقلیه برقی با سه واگن و تهویه مطبوع اکنون در مسیرهای پرطرفدار توقف می‌کند.
سرویس ART، وسیله نقلیه بدون ریل که معمولاً به عنوان ترکیبی از اتوبوس و تراموا توصیف می‌شود، دارای نشان مرکز حمل و نقل یکپارچه (ITC) وزارت شهرداری‌ها و حمل‌ونقل (DMT) است. اولین بار در جزیره یاس و جزیره سعدیات معرفی شد و اکنون خدمات رسانی به سرزمین اصلی را آغاز کرده است. 
در آنچه که انتظار می‌رود فاز جدید پروژه جابجایی هوشمند آینده‌نگر ابوظبی باشد، ARTها بین مرکز خرید ریم و مرکز خرید مارینا از طریق خیابان زاید اول، که به‌عنوان خیابان الکترا شناخته می‌شود، فعالیت می‌کنند. 
در حال حاضر، خدمات سازگار با محیط زیست و بدون آلایندگی در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه در شهر انجام می شود.
ظرفیت 200 مسافر
این وسیله نقلیه برقی نوآورانه می توانند تا 200 مسافر را در خود جای دهند و تحرک پایدار را در شهر افزایش دهند. چیدمان صندلی ها مشابه آنچه در مترو دبی دیده شده است، با صندلی های مخملی، بند برای مسافران ایستاده، پنجره های پانوراما و اعلان دیجیتالی توقف هاست که به طور یکپارچه خطوط را تغییر می‌دهد.
در برخی مکان ها، جایگاه های اختصاصی برای توقف قطار وجود دارد. در برخی دیگر، در ایستگاه های اتوبوس عمومی عادی متوقف می شود. ایستگاه ها با برچسب روی پیاده رو مشخص شده‌اند.
یکی از این قطار ها نیز در یک ایستگاه اتوبوس با هدف ایجاد آگاهی در بین مسافران در مورد جدیدترین وسیله تحرک هوشمند در شهر مشاهده شد.
این سیستم حمل و نقل سریع بهبودیافته که بدون سیستم قطار حمل و نقل انبوه یا ریل کار می کند، افزوده ای عالی برای تسهیل سفرهای شهری است، درست قبل از فصل شلوغی که پایتخت قرار است میزبان بیش از 150 رویداد باشد. 
خدمات نوآورانه و بدون آلودگی
اعضای جامعه از یافتن یک وسیله نقلیه تراموا مانند دبی که در شهر ابوظبی کار می کند اما بدون هیچ مسیر یا زیرساخت خاصی در خیابان ها کار می کند، شگفت زده می شوند.ساکنان این خدمات را که مصادف با جشن های "سال پایداری" در امارات متحده عربی است، تمجید کردند.
این قطارها در حال حاضر ریم مال و مارینا مال را از طریق مقاصد محبوبی مانند جزیره گالریا المریه، میدان مارینا، مسجد شیخ هزه بن سلطان، قصر الحسن نمادین، پارک خالدیه، مرکز انرژی ابوظبی، پارک شیخه فاطمه، کورنیش، بیمارستان‌هایی مانند NMC Specialty و LLH، و هتل‌هایی مانند سیتی سیزنز الحمرا، شرایتون الخالدیه و ریکسوس مارینا ابوظبی بهم متصل میکند.اولین سفر از ریم مال ساعت 10 صبح و آخرین سفر تا ساعت 14 و سرویس دهی از مرکز خرید مارینا از ساعت 11 صبح شروع می شود و آخرین سفر تا ساعت 15 است. 
زمان‌بندی زنده را می‌توان از طریق Google Maps و برنامه رسمی Darbi در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه ردیابی کرد.
مسافران همچنین می توانند کد QR را در قطار ها و مواردی که در برخی از ایستگاه های اتوبوس پست شده اند اسکن کنند تا از جزئیات و به روز رسانی های بیشتر در مورد خدمات، زمان بندی و مقاصد جدید مطلع شوند./ایرانیان امارات
دانشگاه اماراتی در جمع  دانشگاه‌های برتر جهان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه