استفاده از ظرفيت نخبگان رشته هاي كشاورزي و شيلاتي براي تحقق اهداف شيلات

بخش شيلات و آبزي پروري از ايده ها و ظرفيت هاي نخبگان رشته هاي كشاورزي و شيلاتي در راستاي تحقق اهداف استقبال مي كند. 
به گزارش اقتصادسرآمد، نشست آشنايي نخبگان 
رشته هاي كشاورزي و شيلاتي با اهداف، وظايف و سياست هاي كلي سازمان شيلات ايران در سازمان شيلات ايران برگزار شد.
اين نشست با حضور معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت، معاون توسعه آبزي پروري و معاونان بخش هاي ديگر سازمان شيلات ايران و نخبگان جامعه كشاورزي، شيلاتي، صنايع غذايي، آب و ...در محل سازمان برگزار شد.
معاون برنامه ريزي و توسعه مديريت سازمان شيلات ايران در اين نشست ضمن اشاره به ميزان توليدات آبزيان در كشور، نگاه صادرات محور آبزيان، گسترش فرهنگ آبزي مصرفي و ...از برنامه ها و اهداف محوري اين سازمان سخن گفت و افزود:تنوع بخشي توليدات آبزيان، ارزان سازي ماهي و توسعه فرهنگ آبزي مصرفي از راهبردهايي است كه نياز داريم از فكر و تفكر نخبگان كشور استفاده كنيم.
شهريار رستمي افزود:خام فروشي يك عارضه بسيار شايع در بخش كشاورزي و شيلات است و لازم است در اين زمينه از تفكرات وايده هاي خلاق براي فراوري و افزايش ارزش افزوده استفاده شود.
معاون توسعه آبزي پروري سازمان شيلات در ادامه اين برنامه به اهميت آبزي پروري در ايران و جهان اشاره كرد و گفت: در راستاي تامين امنيت غذايي، تا سال 2050 ميلادي كه جمعيت جهان به 9 ميليارد نفر خواهد رسيد، استفاده از ظرفيت توليدي آبزيان مي تواند تامين كننده بخشي از نيازهاي جامعه باشد.
مهدي شكوري افزود: بهره گيري از دانش جديد، استفاده مجدد از آب ، اجراي برنامه هاي توسعه آبزي پروري در برنامه هفتم توسعه و سند ملي امنت غذايي از مباحثي است كه نياز به افكار جديد دارد و زمينه هاي لازم براي حضور نخبگان خوش فكر كشور در اين حوزه فراهم است.
مدير كل دفتر مديريت امور صيد و صيادي نيز در اين مراسم گفت: 7 هزارو 500 فروند شناور صيادي در كلاس هاي مختلف و 136 هزار نفر شاغل در حوزه صيد و صيادي در حوزه هاي مختلف فعاليت دارند.
رضا عباسپور نادري افزود: توجه به اقتصاد دريا پايه، اشتغال پايدار، مديريت و ساماندهي تلاش صيادي با نگاه به ماهيگيري مسئولانه، ارتقاء ارزش افزوده و استفاده از امكانات صيد در آبهاي عميق از مواردي است كه بايد مد نظر قرار گيرد.
مديركل دفتر برنامه ريزي و بودجه در اين مراسم به تنوع محصولات شيلاتي در دنيا اشاره كرد و گفت:  در دنيا بيش از 600 ميليون نفر در حوزه شيلات فعاليت مي كنند و ارزش محصولات شيلاتي به بيش از 434 ميليارد دلار مي رسد.رجبعلي قربان زاده ضمن بيان عملكرد سازمان شيلات ايران امكانات و طرح ها و پروژه هايي كه براي توسعه آبزيان مدنظر دارد خاطرنشان كرد: ايران رتبه 22 توليدات شيلاتي در جهان را به خود اختصاص داده است و همچنين در بخش آبزي پروري داراي رتبه 17 و در توليد ماهي قزل آلا رتبه اول جهاني را داريم.
وي افزود: كشورمان در توليد ميگوي وانامي در جهان رتبه 9 توليدي و در صيد تون ماهيان در اقيانوس هند داراي رتبه دوم است.
قربان زاده افزود: استفاده از بنادر به عنوان بندرشهر از مواردي است كه به عنوان طرح هاي محوري در سازمان شيلات ايران دنبال مي شود.
استفاده از ظرفيت نخبگان رشته هاي كشاورزي و شيلاتي براي تحقق اهداف شيلات
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه