معاون سازمان توسعه تجارت:
سهم ایران از توافقنامههای تجارت آزاد ۵ درصد است
معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت گفت: بیش از ۵۰ درصد حجم تجارت جهان از مسیر توافق نامه های تجارت آزاد انجام میشود که ایران فقط پنج درصد از این سهم را داراست.
محمدصادق قنادزاده اظهار داشت: توافقنامه های تجارت آزاد ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات تجاری برای کشورها به همراه دارد که ایران تاکنون از این فرصت بهره ای نبرده است.
وی با اشاره به نخستین توافقنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا و نقش آن در توسعه اقتصاد کشور، گفت: استفاده از ظرفیت توسعه توافقنامههای تجارت آزاد شروع شده است و می تواند گامی برای مزیت های رقابتی در حوزه های قیمت و تسهیل ورود به بازارهای رقابتی باشد.
قنادزاده افزود: سازمان توسعه تجارت ۱۰ موافقتنامه تجاری دیگر در دست اقدام دارد و با کشورهایی که اقتصاد مکمل و بازار هدف هستند در حال رایزنی است.
معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت از اقدامات این سازمان برای توسعه فناوری و واردات صنایع جدید به کشور خبر داد و گفت: دستیابی به تکنولوژی های جدید از چند مسیر انجام میشود که مهم ترین بخش آن سرمایه گذاری مستقیم است.
وی توضیحداد: سازمان توسعه تجارت با ارائه تسهیلات، مشوق هایی را برای ورود صنایع جدید به کشور برای واردکنندگان در نظر گرفته است که یکی از آنها اختصاص برگشت ارز تعهدی به این صنایع است.
قنادزاده بیانداشت: از دیگر اقدامات این سازمان برای بهره گیری از فناوریهای نوین، کمک از کشورهای واسط است که بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم و به سهولت به بازارهای جدید جهانی گام بگذاریم.
محمدصادق قنادزاده اظهار داشت: توافقنامه های تجارت آزاد ظرفیت های خوبی برای توسعه مناسبات تجاری برای کشورها به همراه دارد که ایران تاکنون از این فرصت بهره ای نبرده است.
وی با اشاره به نخستین توافقنامه تجارت آزاد ایران با اوراسیا و نقش آن در توسعه اقتصاد کشور، گفت: استفاده از ظرفیت توسعه توافقنامههای تجارت آزاد شروع شده است و می تواند گامی برای مزیت های رقابتی در حوزه های قیمت و تسهیل ورود به بازارهای رقابتی باشد.
قنادزاده افزود: سازمان توسعه تجارت ۱۰ موافقتنامه تجاری دیگر در دست اقدام دارد و با کشورهایی که اقتصاد مکمل و بازار هدف هستند در حال رایزنی است.
معاون ارتقای کسب و کارهای بین المللی سازمان توسعه تجارت از اقدامات این سازمان برای توسعه فناوری و واردات صنایع جدید به کشور خبر داد و گفت: دستیابی به تکنولوژی های جدید از چند مسیر انجام میشود که مهم ترین بخش آن سرمایه گذاری مستقیم است.
وی توضیحداد: سازمان توسعه تجارت با ارائه تسهیلات، مشوق هایی را برای ورود صنایع جدید به کشور برای واردکنندگان در نظر گرفته است که یکی از آنها اختصاص برگشت ارز تعهدی به این صنایع است.
قنادزاده بیانداشت: از دیگر اقدامات این سازمان برای بهره گیری از فناوریهای نوین، کمک از کشورهای واسط است که بتوانیم تحریم ها را دور بزنیم و به سهولت به بازارهای جدید جهانی گام بگذاریم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
برنامه ژاپن برای نصب ۶۰۰ توربین بادی دریایی
-
شکست بزرگ برای نیروی دریایی عراق در جنگ تحمیلی
-
«حذف قوانین معارض» اولین گام در اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور است
-
توقیف دومین کشتی اسرائیلی در سواحل یمن
-
حمایت مالی شهرداریها در پروژههای توریسم دریایی خزر
-
سهم ایران از توافقنامههای تجارت آزاد ۵ درصد است
-
اتفات نجومی فروپاشي شوروي
اخبار روز
-
راهاندازی سامانه «صورا» نمادی از حفظ نگاه بلندمدت در شرایط جنگی است
-
الگوی مصرف آب در سراسر کشور در دست اصلاح است
-
ایران در دسترسی به آب شرب شهری و روستایی جزو کشورهای پیشرو جهان است
-
پایداری صنعت شیلات جنوب کشور در سایه تنشهای منطقهای
-
تولید 21 تن خاویار پرورشی طی یک سال گذشته
-
حضور قابل توجه گردشگران در نوار ساحلی گیلان
-
محیط اطراف بیمارستان محک پاکسازی شد
-
عبور عملیات بازگشت حجاج توسط «هما» از مرز ۲۰ هزار نفر
-
ترانزیت ریلی نفت خام قابل انجام است اما از نظر اقتصادی توجیه ندارد
-
دشمن آمریکایی-صهیونی برای فروپاشی ایران آمده بود؛ نتیجه، انسجام بیسابقه ملت ایران شد
-
چهلوهفتمین دوره آموزشی کالاهای خطرناک برگزار شد
-
حضور ایران در بریکس فرصتی راهبردی برای ارتقای دیپلماسی شهری و توسعه بازآفرینی شهری است
-
آغاز به کار پویش هرمزِ جان «شبکه ملی دریادلان»
-
کریدور انرژی سبز «خزر- دریای سیاه» به دنبال چیست
-
ضرورت راهبردی باز تعریف پدافندغیرعامل در جزایر هرمزگان
-
رقابت شدید چین و هند در آبهای مالدیو
-
محدودیتهای جغرافیایی در توسعه دریایی کشورها
-
سفرههای کوچکتر با نان گرانتر
-
آیا آینده اقتصاد ایران از کریدورها میگذرد؟
-
آبگیری 90 درصدی تالاب بین المللی شادگان



