ترجمه اختصاصی اقتصاددریایی

کشتی کانتینری با سوخت LNG به کشتیرانی بارگنج فرانسه تحویل شد 


 شرکت Hudong-Zhonghua کشتی کانتینری جدید با سوخت LNG را به شرکت کشتیرانی و حمل‌ونقل بارگنج فرانسوی CMA CGM تحویل داد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصاددریایی ، هفتم دسامبر، شرکت کشتی سازی Hudong-Zhonghua چین، یکی از شرکت های تابعه CSSC، اولین کلاس جدید کشتی های کانتینری با سوخت LNG را به شرکت کشتیرانی فرانسوی CMA CGM تحویل داد.
راغب رضا نوشت: وزن این کشتی  145650 dwt و حداکثر ظرفیت 13200 TEU است. این کشتی با 336 متر طول و 51 متر عرض، به مخزن سوخت LNG 14000 متر مکعبی و سیستم مهار GTT Mark III مجهز شده است. حداکثر سرعت این کشتی 21 گره دریایی است و در مجمع الجزایر مالت ثبت شده
 است.
یکی از ویژگی های برجسته این کشتی، گنجاندن CMD-WinGD9X9DF-2.0 بعنوان اولین موتور اصلی است، یک فناوری پیشرفته توسط CSSC که برای کنترل هوشمند گازهای خروجی آن به بازار عرضه شده است. این موتور برای کاهش لغزش متان تا 50 درصد و انتشار گازهای گلخانه ای تا 28 درصد در حالت گاز طراحی شده است.
در میان ویژگی‌های متمرکز بر کاراییاین کشتی،  دارا بودن یک بادگیر بر روی کمان است که مصرف سوخت را بین 2 تا 4 درصد کاهش می‌دهد. علاوه بر این، یک دستگاه صرفه جویی در انرژی راندمان نیروی محرکه را افزایش می دهد و به طور بالقوه 1-1.5٪ در انرژی صرفه جویی می کند.
این کشتی اولین کشتی از سری شش کشتی است که در یک معامله 2.3 میلیارد دلاری توسط CMA CGM که در آوریل 2021 اعلام شد، سفارش داده شده است. کشتی های 13000 TEU قرار است بزرگترین کشتی های کانتینری دوگانه سوز در مسیر آمریکای جنوبی
 باشند.
مسیر خدمات کشتی از چین آغاز شده و قبل از سفر به ریودوژانیرو و سایر بنادر برزیل در هنگ کنگ و سنگاپور توقف می کند. این مسیر گسترده شامل 17 بندر است که سفرهای هفتگی با مدت زمان 91 روز در هر سفر را ارائه می دهد.
کشتی کانتینری با سوخت LNG به کشتیرانی بارگنج فرانسه تحویل شد 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه