گامی در راستای ارائه آموزش و پژوهش مهندسی دریا؛ «اقتصاد سرآمد» گزارش می دهد

تلاقی دانشگاه خلیج فارس با نیروی دریایی ارتش

گروه علوم دریایی - امید عباسی - در حاشیه همایش اقتدار 360 رو دوشنبه 12 دی ماه 1402 به منظور همکاری بیشتر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه خلیج فارس  تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.
همکاری آموزشی و پژوهشی به‌ویژه در حوزه مهندسی دریا، دانش افزایی کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،پرورش زمینه‌های نوآوری و کارآفرینیِ دانش بنیان در دانشجویان دانشگاه، توسعه دانش بنیان صنایع دریایی و نخبه‌پروری،دستیابی به فرم بدنه‌های جدید شناورها، بومی‌سازی ساخت اجزای موتورهای دریایی و تحقیق و توسعه در این زمینه، همکاری اساتید نیروی دریایی در زمینه راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویان، تبادل استاد بین دانشگاه خلیج‌فارس و دانشگاه علوم دریایی اما‌م خمینی (ره)، انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی بین نیروی دریایی و دانشگاه از اهداف این تفاهم نامه بود.
همچنین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متعهد شد در زمینه های کمک به تجهیز و تأمین سیستم‌های اندازه گیری و رانش آزمایشگاه مهندسی دریا، کمک به راه اندازی کارگاه موتورهای دریایی در دانشگاه خلیج فارس، واگذاری بخشی از تجهیزات و وسایل بلا استفاده مانند موتورهای دیزل و برخی از قطعات آنها، حمایت از راه اندازی کارگاه مدلسازی شناور و انتقال دانش فنی و تبادل تجربیات با کارشناسان دانشگاه خلیج فارس همکاری نماید.

دستاوردهای دانشگاه خلیج فارس در حوزه فناوری دریا قابل تقدیر و دلگرم کننده است
.در این نشست مدرسی ضمن خیرمقدم به فرماندهی نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه گفت: دانشگاه خلیج فارس کارهای ارزشمندی را در حوزه‌های فنی و ساخت قطعات مورد نیاز شناورها، سیستم رانش و ارتعاشات و مانیتورینگ آن، اعلام خطر آنلاین، تفسیر و مشخص کردن خرابی ها با نیروی دریایی بوشهر شروع کرده که امیدواریم در آینده شاهد همکاری های بیشتر باشیم.
 در ادامه این نشست دکتر مدرسی به تاریخچه‌ ی مختصری از تاسیس دانشگاه و معرفی آن پرداخت. رییس دانشگاه خلیج فارس افزود: ما در رتبه‌بندی‌ جدید دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور هفت پله ارتقا را داشته ایم و اکنون رتبه اول بین دانشگاه‌های جوان در کسب درآمدهای صنعتی نیز داریم و در حوزه هوشمندسازی برق و فناوری های دریا، اینترنت اشیا و امنیت سایبری در بین دانشگاه های سرآمد کشور هستیم.
در ادامه این نشست امیر دریادار ایرانی نیز یاد خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشتند و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، روز مادر و روز زن نیز تبریک گفت.همچنین دکتر ایرانی از رییس دانشگاه برای برگزاری این همایش تقدیر کرد و افزود: براساس تاکیدات مقام معظم رهبری مدظله عالی در خصوص امنیت دریایی ما امروزه می‌توان ادعا کنیم که با تکیه بر تجربه و دانش بومی کشور تسلط کافی برای امنیت دریاها را داریم. وی با اشاره به استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، تاکید کرد ما دانشگاه ها را پشتیبان اقتدار و امنیت کشور می‌دانیم.
فرماندهی نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: ما در حوزه‌های آبزی پروری نیز برای تعامل با دانشگاه اعلام آمادگی می کنیم. همچنین امنیت سایبری، هوشمندسازی و استفاده از هوش مصنوعی نیز از اولویت‌های ما در نیروی دریایی است و ما نیز علاقمندیم بیشتر از ظرفیت‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه استفاده کنیم.
وی یادآور شد: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از دانش و مهارت نیروهای علمی جوان کشور نیز برای ما اهمیت ویژه ای دارد و آنها موتور محرک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی می دانیم. دکتر ایرانی در پایان دستاوردهای دانشگاه خلیج فارس در حوزه فناوری دریا را قابل تقدیر و دلگرم کننده دانست.
تلاقی دانشگاه خلیج فارس با نیروی دریایی ارتش
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه