مدیرکل تامین اجتماعی ایلام؛

ضریب نفوذ بیمه ای  در ایلام ۷۶ درصد است

ایلام - حسن بیگی خبرنگار اقتصادسرآمد- مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه ای(درصد بیمه شدگان اصلی) در استان ۷۶ درصد است.
علی اشرف تابانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳ درصد جمعیت استان معادل ۳۲۲ هزار ۵۳۴ نفر بیمه شده اصلی هستند. همچنین تعداد بیمه شدگان تبعی ۱۸۳هزار ۳۶۳ نفر و حقوق بگیر نیز ۲۴هزار و ۷۱۵ نفر می باشند.
وی در ادامه تعداد کارگاه های فعال را ۸ هزار و ۶۶۳ مورد عنوان کرد و افزود: بیمه شدگان ۶ تا ۱۰ نفر در این کارگاه ها یکهزار نفر و بیمه شدگان بالای ۵۰ نفر نیز در ۲۸٠ کارگاه مشغول بکار هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: در حال حاضر ضریب نفوذ بیمه ای(درصد بیمه شدگان اصلی) در استان ۷۶ درصد است. بر اساس آمار وزارت  کار ۱۴۷ هزار نفر در استان شاغل هستند.
تابانی عنوان کرد: خدمات سازمان در دو بخش کوتاه مدت مانند کمک هزینه ازدواج، بارداری، بیمه بیکاری و در بلند مدت مانند بازنشستگی، کار افتادگی و فوتی به جامعه هدف ارائه می شود.
وی تصریح کرد: تعداد افراد تحت پوشش از ۲۸۹ هزار نفر در سال ۱۴۰۰ به ۳۲۲ هزار نفر در سال جاری( دو سال دولت سیزدهم) افزایش یافته است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ایلام تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بیمه شدگان شاغل در شرکت ها و دستگاه های اجرایی استان ۷۹ هزار می باشد.
وی افزود: تعداد بیمه شدگان کمک دولت در سال جاری به ۱۶هزار ۶٠۶ نفر افزایش یافته که از این تعداد ۵هزار ۶٠۶ نفر در کارگاه های سطح استان مشغول فعالیت هستند.
تابانی بیان داشت: در حال حاضر ۷۷٠ نفر در استان بیمه بیکاری دریافت می کنند که در طول دو سال دولت سیزدهم ۱۳۵ میلیارد تومان به این افراد پرداخت شد است.
وی گفت: همچنین در این مدت ارائه خدمات غیر حضوری از ۳۰ به ۶۳ مورد افزایش در دولت یافته است.
مدیرکل سازمان تامین اجتماعی ایلام عنوان کرد: صد درصد شاغلین حوزه  بیمه ای استان تبدیل وضعیت و بخش درمان نیز در حال پیگیری است.ارائه خدمات سرپایی مراکز درمانی تامین اجتماعی به بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر
مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام نیز در این نشست از مراجعه یک میلیون و ۳۱۲ هزار و ۵۹ نفر به منظور دریافت خدمات سرپایی به مراکز درمانی تامین اجتماعی در۱۰ ماهه سال جاری در این استان خبر داد.
هادی صبور افزود: این خدمات شامل ۵۲۹ هزار و ۹۶۱ ویزیت پزشک عمومی،۶۱ هزار و ۵۴ ویزیت پزشک متخصص و ۳۹ هزار و ۱۵۲ مورد دندانپزشکی بوده است.وی گفت: همچنین۲۲۳ مورد تولد در زایشگاه بیمارستان شهدای زاگرس، صورت گرفته است.
مدیر درمان تأمین اجتماعی استان مراکز درمانی طرف قرارداد در ایلام را ۵۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: در این مراکز ۱۷۱ پزشک (۵۱ پزشک عمومی،۹۴ پزشک متخصص، ۲۴ پزشک فوق تخصص)،۳۱ دندان‌پزشک، ۱۰۵ داروخانه،۱۴۹ مرکز پاراکلینیک(۵۸ آزمایشگاه،۳۱ مرکز رادیولوژی،۳۴ مرکز سونوگرافی،۸ مرکز سی‌.تی‌.اسکن،۲۳ مرکز فیزیوتراپی،۲ مرکز ام.آر.آی و یک مرکز پزشکی هسته‌ای) در ۵۶ درمانگاه و ۱۳ بیمارستان به مردم استان خدمات درمان و پزشکی ارائه می‌دهند.
 وی تصریح کرد: جهت افزایش میزان خدمات‌رسانی بیمارستان شهدای زاگرس شهر ایلام به مراجعه‌ کنندگان و بیماران دستگاه‌های جدید در راستای توسعه آزمایشگاه این مرکز درمانی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و همچنین راه‌اندازی دستگاه O.p.gرادیوگرافی دندان و راه‌اندازی دستگاه C.arm در اتاق عمل در رابطه با جراحی‌های ارتوپدی،مغز و اعصاب، کلیه و مجرای ادراری و غیره با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خریداری شده است .
صبور در پایان خاطرنشان کرد: رایزنی‌های لازم نیز برای راه‌اندازی دستگاه‌های ماموگرافی، ام.آر.آی و سی‌.تی‌.اسکن نیز در این مرکز درمانی انجام شده است. 

ضریب نفوذ بیمه ای  در ایلام ۷۶ درصد است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه