حدود ۷۰۰ هزار مسافر دریایی در بنادر قشم جابجا شدند


مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم از حمل و نقل و انتقال ۶۹۴ هزار ۶۹۴ مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات دهه فجر( ۱۸ تا ۲۲ بهمن ماه) از طریق راه دریایی و بنادر مسافری به بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی اشتری به ایرنا افزود: این تعداد مسافر زمستانی با آمد و شد پنج هزار و ۳۷۶ شناور مسافری و حمل خودروی تحت نظارت اداره بنادر و دریانوردی قشم ترابری (حمل و نقل) شده اند.
وی ادامه داد: در این مدت ۱۵۰ هزار و ۹۴۰ دستگاه انواع خودرو سواری و عمومی هم از مسیر دریایی توسط ۳۵ فروند شناور لندینگ کرافت (شناورهای ویژه حمل خودرو) از بنادر لافت و پل به صورت ایمن جابجا شدند.
مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم توضیح داد: در چهار روز تعطیلات دهه فجر منتهی به روز ۲۲ بهمن‌ماه امسال در اسکله های گردشگری این جزیره ۲۴ هزار و ۲۱۶ رفت و آمد دریایی برای حمل و جابجایی ایمن ۲۵۳ هزار و ۸۳۰ گردشگر ثبت و گزارش شده است.اشتری گفت: شهرستان قشم ۱۹ اسکله مسافری، تجاری و گردشگری دارد.
وی افزود: ۱۰ اسکله گردشگری مجاز در مناطق شیب دراز، کندالو، هنگام، لافت، گورزین، سهیلی، طبل، دهخدا و گوران و بندر بهمن شهرستان قشم فعالیت می‌کنند.
حدود ۷۰۰ هزار مسافر دریایی در بنادر قشم جابجا شدند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه