رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان

کارآموز وکالت با اجرای قانون تسهیل در لرستان پذیرفته شدند

خرم آباد- رضا حبیبی خبرنگار اقتصادسرآمد- رییس هیات مدیره کانون وکلای دادگستری لرستان گفت: ۲۵۳ کارآموز وکالت امسال با اجرای قانون تسهیل در لرستان پذیرفته شده اند، در حالیکه از سال ۸۹ تا ۱۴۰۲ تنها ۲۰۰ نفر کارآموز پذیرفته شده بودند. 
، غلامرضا رفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز وکیل اظهار کرد: این کارآموزان باید حداقل ۶ ماه روزانه در شعبه های دادگستری حاضر و با مطالعه یک پرونده گزارش کار حاضر کنند که ماموریت انجام آن به عهده کانون وکلا و دادگستری است ، اما به دلیل کمبود مکان در شعبات دادگستری با مشکلاتی در اجرای آن مواجه هستیم.
وی افزود: از زمان تشکیل کانون وکلا تاکنون ۷۶۰ نفر وکیل پایه یک دادگستری تربیت و به فعالیت مشغول شده اند ، همچنین ۵۲۵‌ پرونده از ابتدای امسال تاکنون برای دفاع به وکیل معاضدتی و تسخیری سپرده شده که بیشتر آنها معاضدتی و یک پنجم نیز تسخیری بوده است.
رییس هیات مدیره کانون وکلای لرستان تصریح کرد: امسال ۲۲ پرونده مربوط به موسسات حقوقی غیرمجاز در کمیسیون ثبت و بررسی شده که از این تعداد ۱۲ موسسه پلمب و ۱۰ پرونده نیز هم اکنون در دادگستری در جریان است.رفیعی عنوان کرد: همچنین ۷۹ پرونده برای وکلای متخلف در استان صادر شده که برای ۵۰ پرونده قرار صادر، ۳۶ پرونده منع تعقیب و ۱۱ پرونده قرار جلب به دادسرا و سه پرونده نیز عدم صلاحیت صادر شده است.
وی با اشاره به اجرای قانون تسهیل عنوان کرد: متاسفانه با اجرای قانون تسهیل و ورود فارغ‌التحصیلان حقوق که توانایی دفاع از موکلان را ندارند ، علاوه بر زیر سوال رفتن وکلا، قانون دادرسی عادلانه زیر سوال خواهد رفت.
رییس هیات مدیره کانون وکلای لرستان همچنین با اشاره به روز وکیل و استقلال کانون های وکلای دادگستری، افزود: سابقه تاریخی وکالت به سال ۱۲۹۱ در قانون وزارت عدلیه برمی گردد.رفیعی ادامه داد: قانون وکالت در سال های ۱۳۱۵ و ۱۳۱۶ بطور اختصاصی تصویب و در این قانون به طور مفصل به اینکه وکالت چه شغلی و وکیل چه وظایفی داشته و تحت چه قوانینی باید وظایف خود را انجام دهد، پرداخته شده است.
کارآموز وکالت با اجرای قانون تسهیل در لرستان پذیرفته شدند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه