استاندار فارس:

سامانه ارزیابی وظایف اختصاصی دستگاه‌ها برای اقامه نماز راه‌اندازی شود

شیراز- غزاله توانایی خبرنگار اقتصادسرآمد- استاندار فارس پیشنهاد داد تا سامانه‌ای برای ارزیابی انجام وظایف اختصاصی دستگاه‌ها برای اقامه نماز در این استان راه‌اندازی شود.
محمدهادی ایمانیه ، در نهمین اجلاس استانی نماز که در سالن سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، با یادآوری آیات قرآن کریم در خصوص نماز گفت: طبق احادیث و روایات و آیات، نماز برترین بازدارنده منکرات در جامعه است.
وی اقامه نماز را بهترین راهکار رفع منکرات دانست و گفت: منظور از منکرات، جلوه‌های فحشا به تنهایی نیست بلکه منکرات و تخلفات اقتصادی و بداخلاقی‌های مختلفی که در محیط های گوناگونی وجود دارد، مدنظر است.ایمانیه، نماز را اکسیری برای پیشگیری از منکرات دانست و افزود: وقتی انسان برای اقامه نماز روزانه ۵ مرتبه خود را در آب مطهر بشوید، از هر آلودگی روحی و روانی پاک می‌شود.
استاندار فارس بهترین راهکار مقابله با مشکلات را پیشگیری دانست و گفت: راه حلی بهتر، قوی‌تر، وسیع‌تر و عمیق‌تر از اقامه نماز برای مقابله با منکرات در جامعه وجود ندارد. وی در عین حال این نکته را یادآور شد: باید اقرار کنیم آنچه شایسته نماز بوده است را به جا نیاورده‌ایم البته جای جبران دارد و آمادگی داریم تا زمینه اجرای هر روشی که پیشنهاد می‌شود را فراهم کنیم.ایمانیه در ادامه دو پیشنهاد را برای ترویج اقامه نماز در جامعه ارائه داد و افزود: پیشنهاد می‌شود که سامانه‌ای برای ارزیابی انجام وظایف اختصاصی دستگاه‌ها برای اقامه نماز راه‌اندازی شود البته چنین سامانه‌ای پیشتر برای صیانت از جوانی جمعیت و حجاب و عفاف نیز در دستگاه‌های دولتی فارس راه‌افتاده و برکات خوبی نیز به دنبال داشته است.
استاندار فارس از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس خواست تا نسبت به راه‌اندازی چنین سامانه‌ای برای خدمت به اقامه نماز اقدام کند و ستاد اقامه نماز فارس نیز وظایف دستگاه‌ها را به صورت دقیق احصا و سپس ارزیابی کند.
 وی همچنین بر ضرورت تقویت ارتباط و هم‌افزایی ستاد هماهنگی امور مساجد و ستاد اقامه نماز تأکید کرد و گفت: اگر این مسئله اجرایی شود، کارایی ستاد هماهنگی امور مساجد و ستاد اقامه نماز بهتر خواهد بود.
سامانه ارزیابی وظایف اختصاصی دستگاه‌ها برای اقامه نماز راه‌اندازی شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه