نصب 28 سکوی جدید  و 56 توربوکمپرسور در طرح 20 میلیارد دلاری فشارافزایی پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از نصب ۲۸ سکوی جدید و ۵۶ توربوکمپرسور در طرح ۲۰ میلیارد دلاری فشارافزایی پارس جنوبی خبر داد و گفت: با اجرای طرح فشارافزایی، پارس جنوبی بار دیگر متولد می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، محسن خجسته‌مهر در مراسم امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی اظهار داشت: امروز با امضای قراردادهای طرح فشارافزایی پارس جنوبی، اتفاق بسیار بزرگی در صنعت نفت ایران رقم می‌خورد و شاهد هستیم آنچه دیروز در برنامه قرار داشت، امروز یک‌به یک در صحنه عمل، عملیاتی می‌شود.
وی افزود: میدان پارس جنوبی که با توان متخصصان و شرکت‌های ایرانی توسعه یافته، با اجرای طرح فشارافزایی بار دیگر متولد می‌شود.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه یک ظرفیت 20 میلیارد دلاری برای شرکت‌ها و ساخت داخل فراهم می‌شود، گفت: حدود 2 سال است که روی مطالعات مفهومی این پروژه کار شده است و امروز به‌طور قطع به این نتیجه رسیده‌ایم که باید فشارافزایی در دریا صورت بگیرد.
وی ادامه داد: برای اینکار سکوهای 7 هزار تنی ساخته می‌شود و در مجموع 28 سکو ساخته و نصب خواهد شد که از این تعداد، 14 سکو کار فشارافزایی را انجام می دهند و 14 سکوی دیگر برای اسکان و تأمین یوتیلتی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه منعی برای استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های بین‌المللی در این پروژه نداریم، گفت: بین شرکـ های داخلی یک مسابقه و رقابتی شکل خواهد گرفت که هرکه زودتر جکت‌ها و سکوها را بسازد، همان شرکت اقدام به نصب خواهد کرد، چرا که 14 سکو به‌صورت یکسان ساخته خواهند شد و روی هر سکو، 4 توربوکمپرسور نصب می‌شود و هر سکو این امکان را دارد که یک‌میلیارد فوت مکعب را فشارافزایی کند.
وی افزود: با اجرای این طرح با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری، میزان افزایش برداشت گاز و میعانات گازی به ترتیب به میزان 90 تریلیون فوت مکعب (TCF) و 2 میلیارد بشکه خواهد شد که در نتیجه حدود 900 میلیارد دلار برای کشور درآمد به همراه خواهد داشت. 

نصب 28 سکوی جدید  و 56 توربوکمپرسور در طرح 20 میلیارد دلاری فشارافزایی پارس جنوبی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه