معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان خبرداد

آغاز به‌کار مرکز ترافیک دریایی  بندر بونجی جاسک


معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز کنترل ترافیک دریایی سواحل مکران با نام ایستگاه مکران کنترل در روستای روستای بونجی شهرستان جاسک عملیاتی شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد،اسماعیل مکی‌زاده به تسنیم اظهار داشت: یکی از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی با توجه به نقش حاکمیتی خود در راستای توسعه دریامحور و با در نظر گرفتن ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور ایجاد زیرساخت‌های حمل و نقل دریایی است.
وی، هدف از راه‌اندازی این ایستگاه را توجه به سیاست‌های توسعه سواحل مکران، افزایش مرکز هماهنگی فرعی جستجو و نجات دریایی در سواحل مکران، پشتیبانی و انجام عملیات دریایی پایانه‌های نفتی کوه مبارک، پایش ایمنی آبراه و نظارت بر تردد کشتیرانی در محدوده آن سواحل عنوان کرد.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: به همین منظور در راستای ارتقا ایمنی تردد دریانوردی، افزایش پوشش رادیویی باند VHF، نظارت بهینه بر کنترل و ترافیک دریایی سواحل مکران (SPM کوه مبارک و بندر بونجی) و خدمات به موقع جستجو و نجات دریایی در شرایط اضطرار دریایی مرکز کنترل و ترافیک دریایی مکران با تأمین تجهیزات مخابراتی و نیروی انسانی متخصص با همت اداره کل بنادر و دریانوردی استان به بهره برداری رسیده است. سواحل مکران خارج از تنگه هرمز به سمت دریاهای آزاد بوده و توسعه این سواحل از لحاظ امنیتی و اقتصادی کمک شایانی به توسعه پایدار کشور، اقتصاد دریامحور، اشتغالزایی و رونق منطقه می‌کند.
ایستگاه مکران کنترل 25 اردی بهشت 1403 راه‌اندازی شده و دارای چهار نفر نیروی کنترل و ترافیک دریایی است. دریانوردان می‌توانند بر روی کانال 08 باندVHF دریایی با مرکز رادیویی یاد شده ارتباطات رادیویی داشته باشند. اولین امداد و نجات یک فروند قایق صیادی مضطر 27 اردیبهشت‌ماه سال جاری با نجات سه سرنشین در 40 مایلی بندر مکران (بونجی کوه مبارک) توسط این مرکز
 مدیریت شد.
آغاز به‌کار مرکز ترافیک دریایی  بندر بونجی جاسک
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه