رئیس شیلات و آبزیان استان:

سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تن ماهی  در آذربایجان‌غربی تولید شد

رئیس سازمان شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته به میزان بیش از ۱۸هزار تن انواع آبزیان گرمابی و سردابی در استان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، لطفی با اشاره به اینکه جمعیت شاه میگوی دراز آب شیرین به دلایل مختلف از جمله صید غیر مجاز کاهش یافته است، به ایسنا تصریح کرد: شیلات استان انجام مطالعات و ارزیابی ذخایر و بازسازی منابع آبی از لحاظ آبزیان بومی مخصوصا شاه میگو را در دستور کار خود قرار داده و صید شاه میگوی دراز اب شیرین را از سال ۱۳۹۷ در دریاچه پشت سد ارس ممنوع کرده است.
وی با تاکید به اینکه در سطح استان، ۱۱مزرعه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی فعال است، خاطر نشان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال‌جاری ۶.۵ میلیون قطعه ماهی زینتی در این مراکز تولید شود.
رئیس شیلات استان با اشاره به اینکه ۴۳۰ مرکز مزرعه پرورش ماهی و مرکز طبخ و عرضه آبزیان در سطح استان فعال است، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰۰نفر در زمینه شیلات و آبزی پروری در استان مشغول بکار هستند.
لطفی ادامه داد: با توجه به شعار سال، توسعه فعالیت های آبزی پروری و افزایش بهره وری و تولید آبزیان از اولویتهای سازمان شیلات استان است.
سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تن ماهی  در آذربایجان‌غربی تولید شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه