مرکز رشد پژوهشگاه در مرکز اقیانوس شناسی خزر در نوشهر فعال می شود

معاون فناوری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، ازتعریف، ایجاد ملزومات و زیرساخت های لازم به منظور آغاز فعالیت مرکز رشد پژوهشگاه در مرکز اقیانوس شناسی خزر(نوشهر) خبر داد که پیش از این مجوز موافقت اصولی برای راه اندازی مرکز رشد از سمت معاونت فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در فروردین سال جاری صادر شده بود.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه، دکتر سیدمسعود محموداف هدف از ایجاد مرکز رشد در پژوهشگاه را؛ شناسایی ظرفیت های فناوری کشور، هموارسازی مسیر رشد و کوتاه کردن  و تسریع در فرایند تبدیل علم به ثروت در حوزه صنایع دریایی اعلام نمود و در ادامه، لزوم توجه به حمایت از حوزه فناوری در صنایع دریایی و علوم جوی را مورد تاکید قرار داد.
وی ضمن بیان این مطلب که فناوری یک گام تکمیلی به منظور عملیاتی نمودن نتایج پژوهش است و ما باید پژوهش های کاربردی را به سمت ایجاد و تولید فناوری های جدید در عرصه های علوم و صنایع مختلف سوق دهیم، افزود: با دعوت و جذب فناوران و صاحبان ایده های فناوری در حوزه دریا در صدد این هستیم بتوانیم این مرکز رشد را بصورت کاملا موثر در راستای بالندگی صنایع مختلف دریایی کشور فعال نمائیم.
وی وظیفه پژوهشگاه را، ایجاد بستر و همواره کردن مسیر برای توسعه و تعالی فناوری های مختلف دریایی عنوان کرد و گفت: بسیار امیدوار هستیم با استقبال فعالین فناوری دریایی در کشور، مرکز رشد پژوهشگاه بتواند نقش خودش را به خوبی و به زودی در صنایع دریایی کشور پیدا کند و به هدف نهایی خودش که ارتقای فناوری دریایی در کشور است برسد. 
گفتنی است که مرکز رشد پژوهشگاه در ایستگاه اقیانوس شناسی دریای خزر(نوشهر) مستقر است و ریاست این مرکز را دکتر احمد منبوهی برعهده دارد. 
محموداف در خصوص تکمیل فرآیند اخذ مجوز آغاز فعالیت مرکز رشد گفت: دراین خصوص فرایند درخواست مجوز مربوطه در زمان خودش به وزارت عتف و شورای سیاست گذاری فناوری ارایه شده و با تلاش و پیگیری فراوان پیش بینی می شود به زودی مجوز آغاز فعالیت صادر و ان شاالله نتایج درخشانی در آینده برای کشور در حوزه علوم دریایی و اقیانوسی محقق گردد. 
معاون فناوری پژوهشگاه وظیفه مرکز رشد را، ارایه تسهیلات به منظور هدایت و تبدیل ایده های فناورانه حاصل از پژوهش به سمت استقرار و تاسیس به شرکت های دانش بنیان و فناور عنوان و اظهار کرد: انتظار می رود با انجام و اجرای یک طرح پژوهشی کاربردی، نتیجه ی آن طرح پژوهشی  به یک محصول یا یک ایده فناری تبدیل شود. کمک به توسعه و بالندگی ایده های فناوری و رساندن به بازار فروش و بازدهی اقتصادی مورد نظر بر عهده مراکز رشد و پارک های علم و فناوری است.
محموداف، انجام فراخوان جذب و شناسایی صاحبان ایده های فناورانه و فناوران حقیقی و حقوقی را از برنامه های مرکز رشد بیان نمود و گفت: مخاطبین این مرکز رشد فقط اعضای هیئت علمی پژوهشگاه نیست بلکه هدف تمامی فناوران، شرکت ها و صاحبان ایده در حوزه دریا در کشور
 است. 
مرکز رشد پژوهشگاه در مرکز اقیانوس شناسی خزر در نوشهر فعال می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه