استاندار لرستان

مصرف برق در لرستان ۶ درصد افزایش یافت

خرم آباد- سبحان حبیبی خبرنگاراقتصادسرآمد- استاندار لرستان گفت: مصرف برق در ابن استان ۱۵ درصد بیشتر از تولید است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش یافت. 
ابوطالب شفقت در حاشیه بازدید سرزده از شرکت توزیع برق استان، اظهار کرد: تاکنون همکاران مجموعه توزیع برق استان با مدیریت ترانس ها تامین برق استان را مدیریت کرده اند اما در صورت تداوم مصرف بالا نوبت بندی مصرف اجتناب ناپذیر است.
وی بر نقش مهم بانوان خانه دار در مصرف بهینه برق خانگی تاکید کرد و افزود: این قشر به عنوان مدیران خانه حتی با خاموشی یک لامپ اضافه می توانند کمک زیادی به مدیریت مصرف برق داشته باشند.استاندار لرستان همچنین به بازاریان و کسبه اشاره کرد و ادامه داد: پیک مصرف از ساعت ۱۸ تا ۲۳ است و نقش کسبه در این ساعت ها با مدیریت مصرف بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
شفقت با اشاره به این که مصرف برق امسال ۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، تاکید کرد: واحدهای صنعتی و کشاورزان نیز با مدیریت مصرف به تامین برق کمک کنند همچنین کشاورزان زمان استحصال آب از منابع تامین را در ساعات کم مصرف برق انجام دهند.استاندار لرستان همچنین در بازدید سرزده از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد: از سازمان برنامه و بودجه استان می خواهیم حوزه فرهنگ و توسعه آن را به عنوان یک نیاز زیربنایی به صورت ویژه در برنامه ی توسعه ای استان قرار دهند.
شفقت توسعه فرهنگ در زمینه های مختلف از جمله مصرف انرژی، کتابخوانی، کار و اشتغال را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: توسعه فرهنگ در مجموع توسعه و پیشرفت استان را در پی خواهد داشت و فرمانداران نیز در شهرستان ها باید این توسعه را پیگیری کنند.
وی بر نقش مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد به عنوان محوریت حوزه فرهنگ استان تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه برای جوانان به عنوان یک سرمایه گذاری باید در مجموعه ی فرهنگ و ارشاد برنامه ریزی شود.
مصرف برق در لرستان ۶ درصد افزایش یافت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه