مدير كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر: 

مساحت اراضی ملی در سطح شهرستان گناوه  ۱۸۳ هزار هکتاراست 

بوشهر- سهیلا کرمپورنیا خبرنگار اقتصادسرآمد-  عبدالحسين گرشاسبی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با فرماندار شهرستان گناوه ملاقات حضوری نمود.
گرشاسبی طی این ملاقات که به همراه رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه و همچنین رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدير كل شيلات، مدير كل دامپزشكي و تعاوني روستايي استان نیز حضور داشتند مواردی را در خصوص منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گناوه عنوان نمود.مدير كل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به اینکه مساحت اراضی ملی در سطح این شهرستان ۱۸۳ هزار هکتار می‌باشد و ۸۵ هزار هکتار از این مساحت را جنگل و مرتع و بیابان تشکیل داده است.مجموعه حوزه‌های آبخیز موجود در شهرستان را نیز ۲۵ حوضه معرفی نمود که  مساحت این ۲۵ حوزه برابر است با٢٢٢/٩٨٣ هزار هکتار می‌باشد كه  ۱۰ حوزه به مساحت ۷۹ هزار هکتار نیز مورد مطالعه قرار گرفته است.وی گفت تاکید جناب استاندار استفاده از پساب فاضلاب در حوزه شهرستان‌های دیلم،گناوه و بوشهر می‌باشد که از سال قبل این فرایند را در شهرستان بوشهر ( عالیشهر) شروع کرده ایم.
امیدواریم که با همکاری مجموعه دستگاههاي مرتبط اجرایی و فرماندار شهرستان گناوه نیز بتوانیم از این ظرفیت در این شهرستان استفاده کنیم.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر به صورت مختصر در خصوص اعتبارات سال ۱۴۰۲ گفت: در سال ۱۴۰۲ مجموع اعتباری که مصوب شد تقریباً ۹ میلیارد و ۳۰۷ میلیارد تومان بوده که ۵۵ درصد آن در حوزه اجرایی عملیات آبخیز تخصیص پیدا کرده است.
حوزه‌های چاه شور، چهارمحال- چهار برج و مطالعاتی که در حوزه آبخیز چهار محال- چهاربرج قرار بود به اجرا در مي آيد  و همچنین تولید نهال.۵ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از مجموع اعتباراتی که مصوب شده بود تخصیص دریافت کردیم، که عملیات اجرایی پروژه‌های آبخیز در حال اجرا می‌باشد و ان شاالله بناست در هفته دولت به بهره‌برداری برسد.
عبدالحسین گرشاسبی گفت: چیزی که روشن است اثربخشی اجرای پروژه‌های حوزه‌های منابع طبیعی در حوزه‌های جنگل به جهات مختلف و مباحث مرتبط با بیابان زدایی( مقابله با بیابان زایی و مقوله مرتبط با ریزگردها استان بوشهر بوده و بسیار حائز اهمیت می باشد.
مساحت اراضی ملی در سطح شهرستان گناوه  ۱۸۳ هزار هکتاراست 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه