شکست طرح امدادرسانی دریایی  آمریکا به غزه

منابع آمریکایی در نهایت شکست طرح جنجالی کمک‌های دریایی به غزه را اعلام کردند.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از الجزیره، طرح ۲۳۰ میلیون دلاری آمریکا برای ساخت اسکله موقت در سواحل غزه در نهایت با شکست مفتضحانه همراه بود.
بر این اساس، منابع آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود به خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کردند قرار است طی روزهای آینده این اسکله موقت مجدداً در سواحل غزه نصب و به مدت چند روز از آن استفاده شود. با این حال، اکنون برنامه این است که پس از چند روز این اسکله برای همیشه از سواحل غزه برچیده شود.
مقامات آمریکایی می‌گویند: هدف این است که با نصب موقت این اسکله کمک‌های امدادی تجمیع شده به مناطق امن در ساحل انتقال یابد. با این حال، زمانی که این کمک‌ها در نهایت توزیع شود، این اسکله موقت برای همیشه از ساحل غزه برچیده خواهد شد.
تصمیم اخیر ارتش آمریکا برای جداسازی دائمی این اسکله از سواحل غزه پس از ۳ بار جداسازی این اسکله از سواحل غزه به دلیل آسیب‌های وارده بر آن و شرایط بد آب و هوایی انجام می‌شود.
این در حالی است که این اسکله از زمان نصب در اواسط ماه مِی در سواحل غزه نتوانست هیچ کمک قابل توجهی در روند امدادرسانی‌ها به فلسطینیان گرسنه کند. واشنگتن به دلیل ناتوانی برای تحت فشار قرار دادن تل آویو به منظور بازگشایی مرزهای زمینی به غزه این اسکله پرهزینه و بی فایده را ساخته بود اما در نهایت این اسکله حتی به اندازه یک روز کمک‌های ورودی از گذرگاه رفح پیش از جنگ نیز نتوانست کمک‌های امدادی در میان فلسطینیان توزیع کند.
شکست طرح امدادرسانی دریایی  آمریکا به غزه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه