آمادگی بنادر غرب هرمزگان برای مقابله با تب دنگی
مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: اسکلهها بهعنوان مبادی ورودی کالا و مسافر میتواند یکی از محلهای بالقوه انتقال، رشد و تکثیر پشه آئدس باشد، از این رو عملیات مقابله با آن از ابتدای سال جاری تاکنون بهطور مستمر در بندرلنگه در حال انجام است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی سالاری اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از پشه آئدس و انجام اقدامات کنترلی در خصوص جلوگیری از تکثیر آن، مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۳ فعالیت های مختلف مقابله ای، پیشگیرانه، آموزش و فرهنگ سازی در رابطه با پشه آئدس را در دستور کار قرار داده و این بندر جلوتر از این بیماری ها و بحران های مشابه درحرکت است.
وی افزود: مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE بنادر غرب استان هرمزگان با برنامه ریزی از پیش تعیین شده با رعایت شاخص بندی و اولویتبندی محلهای آلوده نسبت به کنترل ناقلان بیماریها با رعایت فرآیند کنترل پایش و اندازه گیری، عملیات سمپاشی سالیانه و طعمه گذاری به منظور آمادگی مواجهه و پاسخ دهی فوری به بیماریهای واگیردار و ارتقای سطح بهداشت محیط و پیشگیری از آلودگیهای احتمالی زیست محیطی، اقدامات لازم را انجام دادهاند.
مدیر بنادر غرب هرمزگان از اقدامات انجام شده و درحال انجام مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE بنادر غرب استان به برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگیری و مقابله با پشه آئدس برای تمامی کارکنان، کارگران و ملوانان، چاپ بروشور به تعداد یکهزار عدد و توزیع در تمامی اماکن بندری و اطلاع رسانی از طریق نصب ۱۸ عدد استند و بنر در اسکله و اماکن اداری و سالن مسافری اشاره کرد.
سالاری، مکاتبه با تمامی پیمانکاران فعال در بندر در خصوص پشه آئدس، اطلاع رسانی از طریق سیستم پیامک با ارسال پیامهای بهداشتی، اطلاع رسانی از طریق پخش پیامهای بهداشتی در پایانههای مسافری، تله گذاری در انبارها و محوطههای عملیاتی به صورت مستمر، جمع آوری حلقههای لاستیک مستعمل و انتقال به انبارهای مسقف، جلوگیری از دپوی زیاله خشک و تر در بندر، همکاری با مرکز بهداشت شهرستان بندرلنگه جهت مقابله و سمپاشی کلی بندر را از دیگر این اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به وجود خطرات فراوان این نمونه از بیماریها، تدوین روشهای اجرایی مناسب برای کنترل این بیماری ها در بنادر را حائز اهمیت دانست.
مدیر بنادر غرب هرمزگان اضافه کرد: بنادر به عنوان یکی از محیط های کاری پرچالشی محسوب می شود که جابجایی میلیونها تُن محموله تجاری در آن جابجا و از آنجایی که این پشه از طریق بار منتقل میشود بنادر از جمله نقاط مستعد برای انتقال این پشه است؛ از این رو تمامی بنادر باید آمادگی لازم برای مبارزه با ناقلان و اینگونه بیماریها را داشته باشند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مرتضی سالاری اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری از پشه آئدس و انجام اقدامات کنترلی در خصوص جلوگیری از تکثیر آن، مدیریت بنادر و دریانوردی بندرلنگه و غرب استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۳ فعالیت های مختلف مقابله ای، پیشگیرانه، آموزش و فرهنگ سازی در رابطه با پشه آئدس را در دستور کار قرار داده و این بندر جلوتر از این بیماری ها و بحران های مشابه درحرکت است.
وی افزود: مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE بنادر غرب استان هرمزگان با برنامه ریزی از پیش تعیین شده با رعایت شاخص بندی و اولویتبندی محلهای آلوده نسبت به کنترل ناقلان بیماریها با رعایت فرآیند کنترل پایش و اندازه گیری، عملیات سمپاشی سالیانه و طعمه گذاری به منظور آمادگی مواجهه و پاسخ دهی فوری به بیماریهای واگیردار و ارتقای سطح بهداشت محیط و پیشگیری از آلودگیهای احتمالی زیست محیطی، اقدامات لازم را انجام دادهاند.
مدیر بنادر غرب هرمزگان از اقدامات انجام شده و درحال انجام مرکز مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE بنادر غرب استان به برگزاری کارگاههای آموزشی پیشگیری و مقابله با پشه آئدس برای تمامی کارکنان، کارگران و ملوانان، چاپ بروشور به تعداد یکهزار عدد و توزیع در تمامی اماکن بندری و اطلاع رسانی از طریق نصب ۱۸ عدد استند و بنر در اسکله و اماکن اداری و سالن مسافری اشاره کرد.
سالاری، مکاتبه با تمامی پیمانکاران فعال در بندر در خصوص پشه آئدس، اطلاع رسانی از طریق سیستم پیامک با ارسال پیامهای بهداشتی، اطلاع رسانی از طریق پخش پیامهای بهداشتی در پایانههای مسافری، تله گذاری در انبارها و محوطههای عملیاتی به صورت مستمر، جمع آوری حلقههای لاستیک مستعمل و انتقال به انبارهای مسقف، جلوگیری از دپوی زیاله خشک و تر در بندر، همکاری با مرکز بهداشت شهرستان بندرلنگه جهت مقابله و سمپاشی کلی بندر را از دیگر این اقدامات برشمرد.
وی با اشاره به وجود خطرات فراوان این نمونه از بیماریها، تدوین روشهای اجرایی مناسب برای کنترل این بیماری ها در بنادر را حائز اهمیت دانست.
مدیر بنادر غرب هرمزگان اضافه کرد: بنادر به عنوان یکی از محیط های کاری پرچالشی محسوب می شود که جابجایی میلیونها تُن محموله تجاری در آن جابجا و از آنجایی که این پشه از طریق بار منتقل میشود بنادر از جمله نقاط مستعد برای انتقال این پشه است؛ از این رو تمامی بنادر باید آمادگی لازم برای مبارزه با ناقلان و اینگونه بیماریها را داشته باشند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
مصوبات هشتگانه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
-
استقرار تدریجی سامانه عملیات بندری در بنادر تجاری کشور تا پاییز امسال
-
صید میش ماهیان در آبهای قشم ممنوع شد
-
رویداد تخصصی «نوروز دریا» در قشم برگزار شد
-
آمادگی بنادر غرب هرمزگان برای مقابله با تب دنگی
-
پنج فروند شناور بدون مجوز متخلف در ایام دریابست در آبهای استان بوشهر توقیف شدند
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



