مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

افتتاح ۲۱ سایت شیرین‌سازی آب دریا  در بوشهر


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افزایش سه برابری طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا خبر داد و گفت: مجموع طرح‌های آب‌شیرین‌کن افتتاح و اجرایی شده دولت سیزدهم در استان بوشهر ۲۱ سایت به ظرفیت ۲۱۱ هزار و ۸۵۰ مترمکعب است.به گزارش اقتصادسرآمد،ابوالحسن عالی   در بوشهر از کاهش مشکلات کم آبی در شهر‌ها و روستا‌های استان خبر داد وبه مانا اظهار کرد: با توجه افزایش شدت گرما و استفاده بیشتر از آب شرب در فصل گرما، خوشبختانه امسال مشکل تنش کم آبی در استان بوشهر کاهش یافت.
وی یکی از عوامل مهم کاهش تنش آبی را توسعه طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا و افزایش منابع آبی دانست و بیان کرد: یکی از حوزه‌های مهم مورد تأکید رئیس جمهور شهید آیت‌الله رئیسی در سه دوره سفر به استان بوشهر رفع مشکلات تأمین و توزیع آب از طریق شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به فعالیت سه سایت آب‌شیرین‌کن در دولت دوازدهم خاطرنشان کرد: ظرفیت این سایت‌ها تولید ۳۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب در شبانه‌روز بود که این آمار در دولت سیزدهم به بیش از سه برابر افزایش یافت.
عالی با اشاره به افزایش پنج برابری تعداد سایت‌های آب‌شیرین‌کن در دولت شهید آیت‌الله رئیسی نسبت به دور ماقبل آن تصریح کرد: در دولت سیزدهم ۱۵ سایت آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۰۳ هزار و ۱۰۰ مترمکعب وارد مدار بهره‌برداری شد که تولید آب شرب نسبت به دولت دوازدهم حدود سه برابر افزایش یافت.
وی تعداد اجرایی شدن طرح‌های آب‌شیرین‌کن در استان بوشهر در دولت‌های قبل را به ظرفیت ۸۲ هزار مترمکعب دانست و اضافه کرد: در دولت سیزدهم شش سایت آب‌شیرین‌کن عملیات اجرایی آن به ظرفیت ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ مترمکعب آغاز شد که ۳۵ درصد نسبت به قبل افزایش یافت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر مجموع طرح‌های آب‌شیرین‌کن افتتاحیه و در دست اجرا در دولت‌های قبل از سیزدهم را ۱۲ طرح اعلام و خاطرنشان کرد: ظرفیت این طرح‌ها در مجموع ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ مترمکعب بود. عالی ادامه داد: مجموع طرح‌های آب‌شیرین‌کن افتتاحیه و در دست اجرا در دولت سیزدهم استان بوشهر ۲۱ آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۲۱۱ هزار و ۸۵۰ مترمکعب بود که افزایش ۵۰ درصدی نسبت به دوره قبل دارد.وی بهره برداری از آب‌شیرین‌کن بزرگ سیراف به جم با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون طرح‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت بیش از ۱۲۰ هزار مترمکعب در حال اجراست که بر‌اساس برنامه‌ریزی وارد مدار تولید و استفاده می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر طرح جهاد آبرسانی در ۱۹۴ روستای استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: این طرح‌ها در راستای رفع تنش آبی در روستا‌های کم‌برخوردار با اعتبار یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.
افتتاح ۲۱ سایت شیرین‌سازی آب دریا  در بوشهر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه