شیلات محور توسعه در هرمزگان است

مدیرکل شیلات هرمزگان با اشاره به جایگاه شیلات هرمزگان در توسعه استان و کشور گفت: شیلات به عنوان محور توسعه می‌تواند جایگاه ویژه‌ای در استان داشته باشد که خوشبختانه گام‌های خوبی در این مسیر برداشته شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مسعود بارانی در دیدار با سیدعبدالکریم نخل ابراهیمی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات شیلات هرمزگان به تشریح ظرفیت‌ها و موانع توسعه بیش از پیش شیلات در استان پرداخت.
وی ظرفیت‌های شیلاتی به‌ویژه آبزی پروری و صیادی استان را باعث رونق منطقه و اشتغال دانست و اظهار کرد: استان هرمزگان با وجود افزون بر ۹۰ واحد صنایع شیلاتی، بیش از ۵۰هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، افزون‌بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، وجود بیش از ۲۴ مرکز تکثیر میگو، بیش از ۴۰ هزار نفر صیاد و با صیدی بیش از ۳۶۰ هزار تن جایگاه ویژه ای را در فعالیت‌های شیلاتی را به خود اختصاص داده است.
نماینده مردم رودان، میناب، جاسک، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار پیرامون مسائل مربوط به جامعه صیادان و آبزی پروران استان مطالبی را عنوان و برای حمایت از توسعه فعالیت‌ها و ظرفیت‌های شیلاتی در هرمزگان اعلام آمادگی کرد.
سید عبدالکریم نخل ابراهیمی نقش شیلات هرمزگان در تحقق اقتصاد دریا محور و معیشت مردم هرمزگان به‌ویژه ساحل نشینان را نقشی محوری دانست و گفت: باتوجه به حمایت‌ها و تعامل سازنده موجود امید داریم بتوانیم گامی مهم در تحقق شعار سال در حوزه شیلات برداریم.
شیلات محور توسعه در هرمزگان است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه