ضرورت هدفمندسازی سفر به جزایر خلیج فارس

مسیر سفر به جزایر لاوان و شیدور در راستای توسعه پایدار صنعت گردشگری دریایی ایجاد می شود


مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با اشاره به ضرورت هدفمندسازی سفر به جزایر خلیج فارس با هدف توسعه پایدار صنعت گردشگری دریایی از ایجاد مسیر ویژه گردشگری به جزایر لاوان و شیدور خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد محسنی با اشاره به ضرورت هدفمندسازی سفر به جزایر خلیج فارس با هدف توسعه پایدار صنعت گردشگری دریایی از ایجاد مسیر ویژه گردشگری به جزایر لاوان و شیدوربه مانا خبر داد.
وی اظهار داشت: این اقدام مهم که حفاظت محیط زیست منطقه خلیج فارس و توسعه گردشگری آن را به همراه خواهد داشت با همکاری مشترک اداره محیط زیست و اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در حال انجام است.
به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، مسیر ویژه گردشگری سفر به جزایر لاوان و شیدور از روستای ساحلی مقان واقع در بندر لنگه با شناور‌های مسافربری استاندارد انجام خواهد شد و تور‌های آن به صورت یک روزه خواهد بود و امکان شب مانی در این جزایر وجود نخواهد داشت.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان خاطرنشان ساخت: به دنبال هدفمندسازی سفر به جزایر مذکور، جامعه محلی نیز از رونق گردشگری ساحلی و دریایی در منطقه بهره‌مند خواهند شد و آنها نیز برای تداوم حضور گردشگران در حفاظت محیط زیست تلاش بیشتری انجام خواهند داد.
جزیره شیدور، یکی از جزایر خلیج فارس از توابع بخش کیش شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان است. این جزیره جزو مناطق حفاظت‌شده محیط زیست کشور و یکی از مهم‌ترین پناهگاه‌های پرندگانی همچون عقاب دریایی دم سفید و آبزیانی مانند لاک‌پشت‌های دریایی، ماهی‌ها و دلفین‌ها در خلیج‌فارس است. شیدور به عنوان پناهگاه حیات وحش و آب‌سنگ‌های مرجانی دارای اهمیت بین‌المللی است و از سال ۱۳۶۶ تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته
 است.
جزیره لاوان پس از جزایر قشم و کیش، بزرگ‌ترین جزیره ایرانی در آب‌های خلیج‌فارس است. فاصله این جزیره تا بندر عسلویه ۱۱۷ کیلومتر و تا بندر لنگه ۱۴۷ کیلومتر است. این جزیره از دیرباز به دلیل آنکه قطب صید مروارید بوده به نام مروارید پنهان خلیج‌فارس شناخته شده است که البته در حال حاضر به دلیل وجود نفت جولانگاه مهندسان داخلی در صنعت نفت است.
مسیر سفر به جزایر لاوان و شیدور در راستای توسعه پایدار صنعت گردشگری دریایی ایجاد می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه