جذب دانشجویان حوزه دریا از اصفهان؛

رشته آب‌شیرین‌کن در هرمزگان  متقاضی ندارد

رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان گفت: در رشته آب‌شیرین‌کن متقاضی از استان نداشته‌ایم و ازاصفهان دانشجو جذب کرده‌ایم.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمود صباحی زاده که در نشست خبری به مناسبت سی و سومین سالروز تأسیس دانشگاه علمی و کاربردی صحبت می کرد، با اشاره به رصد دفاتر فعال کاریابی تخصصی به نیازهای بازار کار افزود: بر اساس موقعیت استان هرمزگان رشته‌هایی مانند تکنسین آب‌شیرین‌کن ومدیریت لجستیک راه‌اندازی شد، اما در رشته آب‌شیرین‌کن متقاضی از استان نداشته‌ایم و ازاصفهان دانشجو جذب کرده‌ایم.
وی تمرکز این دانشگاه را بر کیفیت آموزش و اشتغال‌زایی دانشجویان بر اساس نیاز شهرستان‌ها واستان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تفاوت جدی دانشگاه علمی و کاربردی با دیگر دانشگاه‌ها، در تربیت نیروی انسانی ماهر و تکنسین در حوزه‌های مختلف است.
 صباحی زاده به طرح “آباد” درراستای  آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: در این طرح پس از نیازسنجی از صنایع ، آموزش‌ها بر اساس نیازهای شغلی ارائه می‌شود که در این رابطه نظارت هوشمند به جهت ارتقای کیفیت آموزش صورت می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان در رابطه با برنامه‌های آموزشی تخصصی تصریح کرد: مرکز سهند، نیروی انسانی موردنیاز خدمات بندری را تأمین می‌کند و رشته‌های مختلفی همانند مدیریت گمرک، مدیریت بازرگانی و اطفا حریق با تضمین اشتغال در این مراکز تدریس می‌شود. صباحی زاده از توسعه رشته‌های مرتبط با صنعت آلومینیوم و انرژی در مراکز میناب و پارسیان خبر داد.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان از تحصیل پنج هزار و ۱۴۸ دانشجو در ۱۲مرکز خبر داد و گفت: مراکز این دانشگاه به ۲ دسته ارتقای کیفیت آموزش مراکز وابسته به بنگاه‌های اقتصادی خصوصی و مراکز وابسته به نهادهای عمومی تقسیم می‌شوند. صباحی زاده در خصوص تسهیلات ارائه‌شده به دانشجویان گفت: حدود ۸ میلیارد تومان از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸ به  کسب‌وکارهای راه‌اندازی شده اختصاص‌یافته است. 
رشته آب‌شیرین‌کن در هرمزگان  متقاضی ندارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه