سید موسی حسینی : تمام مدارس کمالشهر دو شیفته است :
نیازمند ساخت ۳۰ مدرسه جدید در کمالشهر هستیم
گروه استان ها- عینی ، البرز- عضو شورای اسلامی کمالشهر با بیان اینکه تقریباً تمام مدارس کمالشهر دو شیفته و در هر شیفت ۶۰۰ تا ۷۰۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند، گفت: کمالشهر به ساخت ۳۰ مدرسه جدید نیاز دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید موسی حسینی درباره ضرورت توسعه و تجهیز مدارس کمالشهر اظهار کرد: با وجود مشارکت فعال خیرین و نهضت مدرسه سازی، به دلیل افزایش تراکم دانش آموزی در مدارس به ساخت مدارس بیشتری در کمالشهر نیاز داریم.
وی افزود: کمالشهر ۲۸ مدرسه دارد که متاسفانه به غیر از یک هنرستان، همه در دو شیف فعالیت دارند، یعنی ۵۷ کد مدرسه هستند که به دلیل تراکم زیاد دانشآموز مجبور شدهایم در ۲۸ مدرسه جا دهیم.
حسینی ادامه داد: در حالی که استاندارد تراکم دانش آموزی ۴۰۰ نفر در هر مدرسه است؛ در هر شیفت مدارس کمالشهر ۶۰۰ تا ۷۰۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند. این موضوع نشان میدهد که در سطح کمالشهر حداقل به ۳۰ مدرسه دیگر نیاز داریم تا بتوانیم از این تراکم کم کنیم.
عضو شورای اسلامی کمالشهر بیان کرد: در کمالشهر تقریبا ۳۰ هزار نفر دانش آموز داریم که ۴۰۰۰ نفر آن به علت کمبود فضای آموزشی به ویژه در مقطع متوسطه و هنرستان فنی و حرفهای دوره دوم برای تحصیل به کرج مراجعه میکنند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه امسال دو مدرسه که توسط سازمان نوسازی در حال بازسازی بود، با اتمام کار به مجموعه مدارس کمالشهر اضافه شد که این خبر خوبی برای مردم کمالشهر و خرمدشت بود. همچنین در بخش مدارس خیرساز، یک هنرستان در رضوانیه ساخته شده و دو مدرسه دیگر هم توسط خیرین در خرمدشت در حال ساخت است که امیدواریم سال آینده آماده بهره برداری شوند.
وی خاطرنشان کرد: اما در خصوص افزایش سرانه فیزیکی آموزشی نیاز به توجه ویژه سازمان نوسازی و آموزش و پرورش داریم تا با توجه به تاکیدی که بر مدرسه سازی میشود، بتوانیم در زمینهایی که واگذار میشود ، مدارس دیگری را احداث کرده و از تراکم زیاد دانش آموزی در مدارس کمالشهر کم کنیم.
حسینی با اشاره به تجهیز مدارس افزود: متاسفانه مدارس کمالشهر از نظر امکانات و تجهیزات از استانداردهای آموزشی در سطح پایینتری قرار دارد و جزو تعداد محدودی از مدارس، اکثرا فاقد آزمایشگاه و کارگاه مجهز هستند. همچنین در مورد نیروی انسانی هم بیشترین معضل به نبود سرایدار و نیروی خدماتی در مدارس برمیگردد. طی سه سال اخیر نیمی از مدارس کمالشهر فاقد سرایدار بوده که این موضوع باعث مشکلات زیادی در مدارس شده است.
وی با اشاره به ظرفیتهای بالای استعدادی دانش آموزی افزود: کمالشهر دانشآموزان مستعدی دارد که برخی از کمبودهای آموزشی باعث شده که این استعدادها دیده نشده و از آنها به خوبی استفاده نشود. برای تقویت و پرورش این استعدادها به کلاسهای آموزشی و تجهیزات کافی نیاز است که در حال حاضر از آن بی بهره هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تقاضای ما در ارتباط با سازمان نوسازی است، امیدواریم توجه ویژهای به کمالشهر داشته باشند تا بتوانیم ساخت مدارس بیشتری را با کمک خیرین و مساعدت این سازمان آغاز و با سرعت به پایان برسانیم. همچنین امیدوار هستیم آموزش و پرورش درباره تامین نیروی خدماتی بیشتر با ما همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید موسی حسینی درباره ضرورت توسعه و تجهیز مدارس کمالشهر اظهار کرد: با وجود مشارکت فعال خیرین و نهضت مدرسه سازی، به دلیل افزایش تراکم دانش آموزی در مدارس به ساخت مدارس بیشتری در کمالشهر نیاز داریم.
وی افزود: کمالشهر ۲۸ مدرسه دارد که متاسفانه به غیر از یک هنرستان، همه در دو شیف فعالیت دارند، یعنی ۵۷ کد مدرسه هستند که به دلیل تراکم زیاد دانشآموز مجبور شدهایم در ۲۸ مدرسه جا دهیم.
حسینی ادامه داد: در حالی که استاندارد تراکم دانش آموزی ۴۰۰ نفر در هر مدرسه است؛ در هر شیفت مدارس کمالشهر ۶۰۰ تا ۷۰۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند. این موضوع نشان میدهد که در سطح کمالشهر حداقل به ۳۰ مدرسه دیگر نیاز داریم تا بتوانیم از این تراکم کم کنیم.
عضو شورای اسلامی کمالشهر بیان کرد: در کمالشهر تقریبا ۳۰ هزار نفر دانش آموز داریم که ۴۰۰۰ نفر آن به علت کمبود فضای آموزشی به ویژه در مقطع متوسطه و هنرستان فنی و حرفهای دوره دوم برای تحصیل به کرج مراجعه میکنند.
وی در ادامه گفت: خوشبختانه امسال دو مدرسه که توسط سازمان نوسازی در حال بازسازی بود، با اتمام کار به مجموعه مدارس کمالشهر اضافه شد که این خبر خوبی برای مردم کمالشهر و خرمدشت بود. همچنین در بخش مدارس خیرساز، یک هنرستان در رضوانیه ساخته شده و دو مدرسه دیگر هم توسط خیرین در خرمدشت در حال ساخت است که امیدواریم سال آینده آماده بهره برداری شوند.
وی خاطرنشان کرد: اما در خصوص افزایش سرانه فیزیکی آموزشی نیاز به توجه ویژه سازمان نوسازی و آموزش و پرورش داریم تا با توجه به تاکیدی که بر مدرسه سازی میشود، بتوانیم در زمینهایی که واگذار میشود ، مدارس دیگری را احداث کرده و از تراکم زیاد دانش آموزی در مدارس کمالشهر کم کنیم.
حسینی با اشاره به تجهیز مدارس افزود: متاسفانه مدارس کمالشهر از نظر امکانات و تجهیزات از استانداردهای آموزشی در سطح پایینتری قرار دارد و جزو تعداد محدودی از مدارس، اکثرا فاقد آزمایشگاه و کارگاه مجهز هستند. همچنین در مورد نیروی انسانی هم بیشترین معضل به نبود سرایدار و نیروی خدماتی در مدارس برمیگردد. طی سه سال اخیر نیمی از مدارس کمالشهر فاقد سرایدار بوده که این موضوع باعث مشکلات زیادی در مدارس شده است.
وی با اشاره به ظرفیتهای بالای استعدادی دانش آموزی افزود: کمالشهر دانشآموزان مستعدی دارد که برخی از کمبودهای آموزشی باعث شده که این استعدادها دیده نشده و از آنها به خوبی استفاده نشود. برای تقویت و پرورش این استعدادها به کلاسهای آموزشی و تجهیزات کافی نیاز است که در حال حاضر از آن بی بهره هستند.
وی خاطرنشان کرد: بیشترین تقاضای ما در ارتباط با سازمان نوسازی است، امیدواریم توجه ویژهای به کمالشهر داشته باشند تا بتوانیم ساخت مدارس بیشتری را با کمک خیرین و مساعدت این سازمان آغاز و با سرعت به پایان برسانیم. همچنین امیدوار هستیم آموزش و پرورش درباره تامین نیروی خدماتی بیشتر با ما همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
نیازمند ساخت ۳۰ مدرسه جدید در کمالشهر هستیم
-
حماسه ۹ دی نباید به نام جناح خاصی مصادره شود
-
معیار اصلی ارزیابی مدیران شاخصهای عملکرد هستند
-
۱۱۰ هکتار فضای سبز در مجتمع پتروشیمی تبریز ایجاد شده است
-
صادرات 272 میلیون دلار کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان
-
اتصال شهر گهواره به شبکه یکپارچه خدمات الکترونیک شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه
-
تولید ۴۰۰ هزار وات ساعت انرژی با نصب پنلهای خورشیدی
-
برگزاری همایش بانوی مهر و آب در شهرستان ساری برگزار شد
اخبار روز
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش
-
دریانوردان «رهبانان» توسعهی پساجنگ
-
روز جهانی دریانورد با شعار گرامی نمیشود
-
واکاوی چندوجهی بحران انسانی در عصر جدید دریانوردی



