استاندار لرستان:
دانش آموزان متوسطه باید با مهارت های فنی و حرفهای آشنا شوند
گروه استان ها-رضا حبیبی، خرم آباد - استاندار لرستان نیاز آشکار استان را مهارتآموزی عنوان کرد و گفت: دانش آموزان مقطع متوسطه باید با آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار آشنا شوند.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید سعید شاهرخی در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: برای تحقق این هدف تامین فضای آموزشی مناسب و ابزارهای لازم ضروری است، همچنین بحث آموزش و ترویج این رشتهها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه تنها ۲۰ درصد از دانشآموزان وارد دانشگاه میشوند، عنوان کرد: نباید باقیمانده دانش آموزان بدون مهارت دیپلم بگیرند، بلکه باید متناسب با علاقهمندی ظرفیتسازی انجام شود تا از مقطع دبیرستان حرفهای آموخته و بتوانند آنرا در مقاطع علمی بالاتر ادامه دهند.
استاندار لرستان افزود: بهترین زمان برای این آموزشها مقطع دبیرستان و هنرستان است و در این زمینه هدفگذاری صورت گرفته و مقرر شد، در کوتاهترین زمان ممکن شاهد افزایش حضور هنرجویان در هنرستانها باشیم. شاهرخی با تاکید بر اینکه تا سال آینده باید حدود ۳.۵ درصد به تعداد هنرجویان هنرستانهای استان اضافه شود، یادآور شد: همچنین مقرر شده میزان جاماندگان از تحصیل مشخص و برنامهریزی جدی برای جهش در این حوزه انجام شود. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشآموزان فنی و حرفهای و کار و دانش ۳۸ درصد از کل دانشآموزان کشور را تشکیل می دهند، افزود: هدفگذاری برنامه ششم توسعه دستیابی به ۵۰ درصد تا پایان سال گذشته بوده است.
سید عیسی سهرابی عنوان کرد: این آمار هم اکنون در سطح کشور به ۴۵.۵ درصد رسیده و هنوز ۴.۵ درصد تا تحقق این هدف فاصله داریم ، ضمن اینکه برنامه هفتم توسعه نیز هدف ۵۰ درصدی را تعیین کرده است.
وی با بیان اینکه سهم دانشآموزان هنرستانی در ابتدای برنامه ششم ۲۶ درصد در استان بود، اضافه کرد: این سهم اکنون به ۳۳.۹ درصد افزایش یافته اما همچنان با هدفگذاری ۵۰ درصدی، ۱۶ درصد فاصله داریم و یکی از عوامل کلیدی برای تحقق هدفگذاری توسعه فضاهای آموزشی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید سعید شاهرخی در جلسه شورای آموزش و پرورش در سالن جلسات استانداری اظهار کرد: برای تحقق این هدف تامین فضای آموزشی مناسب و ابزارهای لازم ضروری است، همچنین بحث آموزش و ترویج این رشتهها از اهمیت ویژهای برخوردار است.
وی با تاکید بر اینکه تنها ۲۰ درصد از دانشآموزان وارد دانشگاه میشوند، عنوان کرد: نباید باقیمانده دانش آموزان بدون مهارت دیپلم بگیرند، بلکه باید متناسب با علاقهمندی ظرفیتسازی انجام شود تا از مقطع دبیرستان حرفهای آموخته و بتوانند آنرا در مقاطع علمی بالاتر ادامه دهند.
استاندار لرستان افزود: بهترین زمان برای این آموزشها مقطع دبیرستان و هنرستان است و در این زمینه هدفگذاری صورت گرفته و مقرر شد، در کوتاهترین زمان ممکن شاهد افزایش حضور هنرجویان در هنرستانها باشیم. شاهرخی با تاکید بر اینکه تا سال آینده باید حدود ۳.۵ درصد به تعداد هنرجویان هنرستانهای استان اضافه شود، یادآور شد: همچنین مقرر شده میزان جاماندگان از تحصیل مشخص و برنامهریزی جدی برای جهش در این حوزه انجام شود. مدیرکل آموزش و پرورش لرستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دانشآموزان فنی و حرفهای و کار و دانش ۳۸ درصد از کل دانشآموزان کشور را تشکیل می دهند، افزود: هدفگذاری برنامه ششم توسعه دستیابی به ۵۰ درصد تا پایان سال گذشته بوده است.
سید عیسی سهرابی عنوان کرد: این آمار هم اکنون در سطح کشور به ۴۵.۵ درصد رسیده و هنوز ۴.۵ درصد تا تحقق این هدف فاصله داریم ، ضمن اینکه برنامه هفتم توسعه نیز هدف ۵۰ درصدی را تعیین کرده است.
وی با بیان اینکه سهم دانشآموزان هنرستانی در ابتدای برنامه ششم ۲۶ درصد در استان بود، اضافه کرد: این سهم اکنون به ۳۳.۹ درصد افزایش یافته اما همچنان با هدفگذاری ۵۰ درصدی، ۱۶ درصد فاصله داریم و یکی از عوامل کلیدی برای تحقق هدفگذاری توسعه فضاهای آموزشی است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
خروج ۸ شهر خراسان رضوی از تنش آب شرب
-
اعتماد به نظام مالیاتی با طرح نشاندار کردن مالیاتها افزایش مییابد
-
دانش آموزان متوسطه باید با مهارت های فنی و حرفهای آشنا شوند
-
تکمیل پروژههای شاخص عمرانی استان اردبیل در اولویت قرار دارد
-
صنایع دستی گیلان در مسیر صادرات جهانی
-
اختصاص ۱۹ همت از بودجه ۱۴۰۳ شهرداری اصفهان به تملک داراییهای سرمایهای
-
شکسته شدن رکورد تولید روزانه گاز خام در کشور
اخبار روز
-
رونق گردشگری کیش نیازمند راه اندازی پروازهای متعدد است
-
پیام سرپرست معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی به مناسب روز جهانی دریانورد
-
حمایت همه جانبه دستگاه قضایی از پروژه های راهبردی پالایشگاه نفت تهران
-
نصب بزرگترین سکوی نفتی خلیج فارس با تکیه بر دانش بومی
-
یک پورتال خدمات محور بر بستر سامان سوئیت
-
از خودرو تا کشتی؛ خودرانها قانونمند میشوند
-
از تربیت مدیران حرفهای تا ارتقای ظرفیت عملیاتی مهرآباد
-
با وجود آسیب به بیش از ۲ هزار منطقه، میانگین خاموشیها در دوران جنگ کمتر از ۵۰ دقیقه بود
-
ازسرگیری پروازهای ایران و امارات در هفته جاری
-
وقتی رقابت از تولید بیشتر به بهرهوری بیشتر تغییر میکند؛ درس مهم پروژه FRW نفت سپاهان
-
تبدیل مواد و انرژی که هدر میرفت به محصول قابل استفاده و ارزشمند
-
تفتان به ایستگاه گمرکی ریلی تجارت ایران و پاکستان تبدیل شد
-
بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بندر بوشهر
-
ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم
-
«نبود تشکلهای صنفی قدرتمند» پیگیری مطالبات دریانوردان را دشوار کرده است
-
آیا ایران برای آینده دریانوردی خود برنامه دارد؟
-
دریانوردان در خط مقدم آتش
-
دریانوردان «رهبانان» توسعهی پساجنگ
-
روز جهانی دریانورد با شعار گرامی نمیشود
-
واکاوی چندوجهی بحران انسانی در عصر جدید دریانوردی



