در دیدار معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان با مدیرعامل سازمان بنادر عنوان شد؛
آغاز همکاریهای حملونقل بین المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
معاون وزیر حمل و نقل تاجیکستان در دیدار با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی، ضمن اعلام آمادگی کشورش برای توسعه روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی بین دوشنبه و تهران، بر عزم جدی این کشور برای سرمایه گذاری در ساخت پایانه لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، خانم شایسته سعیدمرادزاده، معاون وزیر حمل و نقل جمهوری تاجیکستان در رأس هیاتی با سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفتوگو کرد و بر عزم جدی دولت این کشور برای سرمایهگذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.
خانم سعیدمرادزاده در این نشست با بیان اینکه روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد، گفت: سطح روابط اقتصادی و جابهجایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و در حال افزایش است.
به گفته وی، دولت تاجیکستان بر سرمایه گذاری برای ساخت پایانه لجستیکی در بندر چابهار تاکید دارد.
خانم سعیدمرادزاده با اشاره به نشست ها و بازدیدهای هیاتی از سرمایهگذاران تاجیکستانی در بندر چابهار افزود: در این بازدیدها، فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار مورد بررسی قرار گرفته و درباره زمینههای همکاری مشترک در حوزههای حمل و نقل دریایی، لجستیک، ترانزیت و زیرساختهای بندری تبادل نظر شده است.در این دیدار سعید رسولی ، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به اهتمام دولت چهاردهم برای توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاریهای حملونقلی و ترانزیتی با کشورهای جهان به ویژه همسایه ، ایجاد زنجیره ارزش لجستیکی در منطقه با توجه به موقعیت ژئوپلوتیک و ژئو اکونومیک ایران، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه ذینفعان به ویژه مردم کشور های ذینفع است.
رسولی با استقبال از سرمایهگذاری تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت پایانه لجستیکی در بندر چابهار، گفت: طرح و مدل اقتصادی و بازرگانی مدنظر تاجیکستان، نوع و مدت قرارداد سرمایهگذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.
رسولی خاطر نشان کرد : قوانین جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری خارجی و داخلی برای توسعه زیر ساختی و فعالیت های لجستیکی به طور جدی حمایت می کند و در این پروژه خاص با توجه به عزم و اراده راسخ دو دولت برای توسعه همکاری های اقتصادی سازمان بنادر دریانوردی، حداکثر حمایت و تسهیل گری را برای انجام این سرمایه گذاری وفق قوانین و مقررات جاری کشورمان به عمل می آید.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان از طرف تاجیکی خواست در اولین و کوتاهترین زمان ممکن، طرح تجاری خود را ارائه نماید.
به گزارش اقتصادسرآمد، خانم شایسته سعیدمرادزاده، معاون وزیر حمل و نقل جمهوری تاجیکستان در رأس هیاتی با سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی دیدار و گفتوگو کرد و بر عزم جدی دولت این کشور برای سرمایهگذاری لجستیکی در بندر چابهار تاکید کرد.
خانم سعیدمرادزاده در این نشست با بیان اینکه روابط دوجانبه تجاری و اقتصادی بین تهران و دوشنبه در سطح خوبی قرار دارد، گفت: سطح روابط اقتصادی و جابهجایی کالا بین دو کشور رو به رشد بوده و در حال افزایش است.
به گفته وی، دولت تاجیکستان بر سرمایه گذاری برای ساخت پایانه لجستیکی در بندر چابهار تاکید دارد.
خانم سعیدمرادزاده با اشاره به نشست ها و بازدیدهای هیاتی از سرمایهگذاران تاجیکستانی در بندر چابهار افزود: در این بازدیدها، فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار مورد بررسی قرار گرفته و درباره زمینههای همکاری مشترک در حوزههای حمل و نقل دریایی، لجستیک، ترانزیت و زیرساختهای بندری تبادل نظر شده است.در این دیدار سعید رسولی ، معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز با اشاره به اهتمام دولت چهاردهم برای توسعه همکاریهای اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه تاکید کرد: رویکرد تهران در توسعه همکاریهای حملونقلی و ترانزیتی با کشورهای جهان به ویژه همسایه ، ایجاد زنجیره ارزش لجستیکی در منطقه با توجه به موقعیت ژئوپلوتیک و ژئو اکونومیک ایران، منافع برد- برد و اشتراکی برای همه ذینفعان به ویژه مردم کشور های ذینفع است.
رسولی با استقبال از سرمایهگذاری تاجیکستان در بندر چابهار برای ساخت پایانه لجستیکی در بندر چابهار، گفت: طرح و مدل اقتصادی و بازرگانی مدنظر تاجیکستان، نوع و مدت قرارداد سرمایهگذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد.
رسولی خاطر نشان کرد : قوانین جمهوری اسلامی ایران از سرمایه گذاری خارجی و داخلی برای توسعه زیر ساختی و فعالیت های لجستیکی به طور جدی حمایت می کند و در این پروژه خاص با توجه به عزم و اراده راسخ دو دولت برای توسعه همکاری های اقتصادی سازمان بنادر دریانوردی، حداکثر حمایت و تسهیل گری را برای انجام این سرمایه گذاری وفق قوانین و مقررات جاری کشورمان به عمل می آید.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان از طرف تاجیکی خواست در اولین و کوتاهترین زمان ممکن، طرح تجاری خود را ارائه نماید.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»



