در نمایشگاه اینوکس و فاینکس مشهد صورت گرفت؛
امضا ی16 تفاهمنامه برای احداث 1420 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در خراسان رضوی
گروه استان ها- صبوری ، مشهد- در یک رویداد مهم اقتصادی، 16 تفاهمنامه تأمین مالی و سرمایهگذاری به ارزش بیش از 60 هزار میلیارد تومان برای احداث 1420 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی به امضا رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، این تفاهمنامهها همزمان با سومین روز برگزاری نمایشگاه «اینوکس و فاینکس مشهد» و با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت برق منطقهای خراسان و مدیران عامل شرکت های توزیع برق مشهد و استان منعقد گردید. این تفاهمنامهها با حضور استاندار خراسان رضوی میان شرکتهای برق منطقه ای خراسان، توزیع برق مشهد ، توزیع برق استان خراسان و مجموعههای مختلفی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک تجارت، مؤسسه اعتباری ملل، بنیاد بهرهوری موقوفات آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد،ایرانخودرو خراسان، شرکت سپاد خراسان، هلدینگ انرژی شستا (نیروگاه طوس)، زنجیره تولید صالح کاشمر، شرکت پارتصنعت، شرکت افلاک الکتریک، کارگزاری ایساتیس پویا و شرکت آفتابگستران امضا شد که هدف اصلی این تفاهمنامهها، توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی و افزایش ظرفیت تولید برق پاک و کاهش ناترازی انرژی است. استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم بر اهمیت همکاری بین سرمایهگذاران و سرمایهپذیران تأکید کرد و گفت: «برگزاری چنین نمایشگاههایی به ایجاد فضای مناسب برای مشارکت در پروژههای بزرگ کمک میکند.» غلامحسین مظفری با اشاره به تفاهم هایی که امروز میان بخشهای مختلف دولتی و خصوصی امضا شد، گفت : این اقدام ها ظرفیت جدید تولید برق خورشیدی به ارزش ۱۴۲۰ مگاوات ایجاد میکند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۱۲۵ مگاوات ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر پیشبینیشده برای خراسان رضوی تا سال ۱۴۰۶، بیش از دوهزار مگاوات آن مربوط به نیروگاههای بادی است که تأمین مالی آن انجام شده و در حال احداث است. گفتنی است؛ حضور مقامات ارشد استان و نمایندگان نهادهای مختلف در آئین انعقاد این تفاهمنامهها، نشاندهنده عزم جدی استان در راستای توسعه زیرساختهای انرژی پاک و پایدار است و نویدبخش آیندهای روشن برای صنعت انرژی تجدیدپذیر در خراسان رضوی می باشد.
به گزارش اقتصادسرآمد، این تفاهمنامهها همزمان با سومین روز برگزاری نمایشگاه «اینوکس و فاینکس مشهد» و با حضور استاندار خراسان رضوی، مدیرعامل شرکت برق منطقهای خراسان و مدیران عامل شرکت های توزیع برق مشهد و استان منعقد گردید. این تفاهمنامهها با حضور استاندار خراسان رضوی میان شرکتهای برق منطقه ای خراسان، توزیع برق مشهد ، توزیع برق استان خراسان و مجموعههای مختلفی از جمله وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک تجارت، مؤسسه اعتباری ملل، بنیاد بهرهوری موقوفات آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد،ایرانخودرو خراسان، شرکت سپاد خراسان، هلدینگ انرژی شستا (نیروگاه طوس)، زنجیره تولید صالح کاشمر، شرکت پارتصنعت، شرکت افلاک الکتریک، کارگزاری ایساتیس پویا و شرکت آفتابگستران امضا شد که هدف اصلی این تفاهمنامهها، توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در استان خراسان رضوی و افزایش ظرفیت تولید برق پاک و کاهش ناترازی انرژی است. استاندار خراسان رضوی در حاشیه این مراسم بر اهمیت همکاری بین سرمایهگذاران و سرمایهپذیران تأکید کرد و گفت: «برگزاری چنین نمایشگاههایی به ایجاد فضای مناسب برای مشارکت در پروژههای بزرگ کمک میکند.» غلامحسین مظفری با اشاره به تفاهم هایی که امروز میان بخشهای مختلف دولتی و خصوصی امضا شد، گفت : این اقدام ها ظرفیت جدید تولید برق خورشیدی به ارزش ۱۴۲۰ مگاوات ایجاد میکند. وی در ادامه خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۱۲۵ مگاوات ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر پیشبینیشده برای خراسان رضوی تا سال ۱۴۰۶، بیش از دوهزار مگاوات آن مربوط به نیروگاههای بادی است که تأمین مالی آن انجام شده و در حال احداث است. گفتنی است؛ حضور مقامات ارشد استان و نمایندگان نهادهای مختلف در آئین انعقاد این تفاهمنامهها، نشاندهنده عزم جدی استان در راستای توسعه زیرساختهای انرژی پاک و پایدار است و نویدبخش آیندهای روشن برای صنعت انرژی تجدیدپذیر در خراسان رضوی می باشد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
شرکت گاز استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۳ فراتر از تعهدات عمل کرد
-
ضرورت حل مشکلات صنفی کامیونداران
-
تفاهم نامه همکاری آموزش فنی و حرفه ای مازندران با کانون اقتصادی ایرانیان خارج از کشور
-
امضا ی16 تفاهمنامه برای احداث 1420 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در خراسان رضوی
-
لنج آرورا آغاز راهی نو برای احیای صنعت در خطر لنجسازی سنتی است
-
آخرین کوسه نهنگ» به بریتانیا میرود
-
بدهی ۲۰ هزار میلیارد ریالی ارگانها به شهرداری یزد
-
به مناسبت هفته روابط عمومی تجلیل از اعضای شورای روابط عمومی راه و شهرسازی استان کرمان
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



