با سفر رئیس جمهور :
پروژه «تصفیهخانه فاضلاب کرمانشاه» جان تازه گرفت
گروه استان ها- کرمانشاه - نبود زیرساختهای لازم برای تصفیه فاضلاب همه جمعیت شهر کرمانشاه و ورود نزدیک به دو سوم پساب تولیدی شهر به رودخانهها یک معضل زیست محیطی چند دههای در کرمانشاه است که حالا با احداث مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب شهر، چند قدم به سمت پایان این معضل نزدیکتر شدهایم.
در حال حاضر تنها فاضلاب حدود ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت بیش از یک میلیون نفری شهر کرمانشاه تصفیه میشود و فاضلاب قریب ۷۰۰ هزار نفر بدون اینکه هیچ فرآیند تصفیهای روی آن صورت بگیرد وارد آبهای سطحی میشود. به عبارتی دو رودخانه آبشوران و قرهسو بار فاضلاب دو سوم جمعیت شهر کرمانشاه را بر دوش کشیده و این پساب را عبور میدهند.
عدم تصفیه این حجم از فاضلاب باعث شده مشکلات بهداشتی و زیست محیطی متوجه شهر کرمانشاه باشد، بگونهای که بارها مدیران ارشد و مسئولین بهداشتی و محیط زیست، ورود فاضلاب به رودخانهها را یکی از مهمترین دغدغههای شهر کرمانشاه اعلام کردهاند.
اواخر اسفند سال ۱۴۰۰، مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه پس از چندین سال انتظار و پیگیری آغاز شد و ظرف دو، سه سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.
تصفیهخانهای با ظرفیت ۶۷ هزار مترمکعب در شبانهروز که قرار است پساب ۴۰۰ هزار نفر دیگر از جمعیت شهر کرمانشاه را تصفیه کند و اجرای آن ورود پساب به رودخانههای شهر را نصف خواهد کرد.
پروژه مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه به جهت بزرگی و اعتبار قابل توجه مورد نیاز برای اجرا تا حدودی زمانبَر شد، اما در دو، سه سال اخیر از منابع مختلف اعتبارات خوبی به این پروژه تزریق شد و شاید بتوان نقطه عطف اجرای این پروژه را تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه برای پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه با تمرکز بر تصفیهخانه دانست، اعتباری که بنا به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه کمک میکند این پروژه تا پایان امسال یا حداکثر شهریور سال ۱۴۰۵ به بهرهبرداری برسد.
به گزارش باختر، رضا داودی در جمع خبرنگاران یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در حوزه وزارت نیرو و خصوصا آب و فاضلاب را طرح فاضلاب شهر کرمانشاه اعلام کرد و گفت: برای این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه مقرر شده اعتبارات مصوب سفر هیات دولت تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشد، امیدواریم این اعتبار به طور کامل به این پروژه بزرگ تزریق شود.
وی تاکید کرد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه به موقع تامین شود، مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه تا پایان سال جاری و یا حداکثر تا شهریور ۱۴۰۵ به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرعامل آبفای کرمانشاه ظرفیت این تصفیهخانه فاضلاب را ۲۴.۵ میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه، فاضلاب جمعیتی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از شهر کرمانشاه تصفیه خواهد شد.
داودی اظهار کرد: با اجرای این پروژه و با احتساب مدول اول تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه، در مجموع پساب ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه تصفیه خواهد شد که رقم قابل توجهی است.
وی از مزایای بهرهبرداری از این پروژه یاد کرد که اهداف اصلی آن مباحث زیست محیطی و بهداشتی است و خاطرنشان کرد: به علاوه با اجرای این تصفیهخانه، در مجموع حدود ۴۷ میلیون مترمکعب پساب در اختیار خواهیم داشت که میتواند کمک بسزایی به تامین آب پایدار مورد نیاز صنایع و حتی در گام بعدی بخش کشاورزی باشد.
مدیرعامل آبفای کرمانشاه از نیاز شهر کرمانشاه به مدول سوم تصفیهخانه برای تصفیه پساب جمعیت ۴۰۰ هزار نفر دیگر از جمعیت شهر کرمانشاه نیز یاد کرد و گفت: احداث این تصفیهخانه نیز با جدیت پیگیری میشود و تلاش میکنیم از طریق تنوع منابع مالی و همچنین جذب سرمایهگذار، مدول سوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه را نیز اجرا کنیم.
داودی ابراز امیدواری کرد، اجرای این تصفیهخانه فاضلاب(مدول سوم) تا سال ۱۴۱۰ محقق شود و در نهایت شاهد تصفیه کامل فاضلاب شهر کرمانشاه باشیم.
در حال حاضر تنها فاضلاب حدود ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت بیش از یک میلیون نفری شهر کرمانشاه تصفیه میشود و فاضلاب قریب ۷۰۰ هزار نفر بدون اینکه هیچ فرآیند تصفیهای روی آن صورت بگیرد وارد آبهای سطحی میشود. به عبارتی دو رودخانه آبشوران و قرهسو بار فاضلاب دو سوم جمعیت شهر کرمانشاه را بر دوش کشیده و این پساب را عبور میدهند.
عدم تصفیه این حجم از فاضلاب باعث شده مشکلات بهداشتی و زیست محیطی متوجه شهر کرمانشاه باشد، بگونهای که بارها مدیران ارشد و مسئولین بهداشتی و محیط زیست، ورود فاضلاب به رودخانهها را یکی از مهمترین دغدغههای شهر کرمانشاه اعلام کردهاند.
اواخر اسفند سال ۱۴۰۰، مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه پس از چندین سال انتظار و پیگیری آغاز شد و ظرف دو، سه سال اخیر پیشرفت قابل توجهی داشته است.
تصفیهخانهای با ظرفیت ۶۷ هزار مترمکعب در شبانهروز که قرار است پساب ۴۰۰ هزار نفر دیگر از جمعیت شهر کرمانشاه را تصفیه کند و اجرای آن ورود پساب به رودخانههای شهر را نصف خواهد کرد.
پروژه مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه به جهت بزرگی و اعتبار قابل توجه مورد نیاز برای اجرا تا حدودی زمانبَر شد، اما در دو، سه سال اخیر از منابع مختلف اعتبارات خوبی به این پروژه تزریق شد و شاید بتوان نقطه عطف اجرای این پروژه را تصویب ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر اخیر رئیس جمهور به کرمانشاه برای پروژه فاضلاب شهر کرمانشاه با تمرکز بر تصفیهخانه دانست، اعتباری که بنا به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه کمک میکند این پروژه تا پایان امسال یا حداکثر شهریور سال ۱۴۰۵ به بهرهبرداری برسد.
به گزارش باختر، رضا داودی در جمع خبرنگاران یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه در حوزه وزارت نیرو و خصوصا آب و فاضلاب را طرح فاضلاب شهر کرمانشاه اعلام کرد و گفت: برای این پروژه ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه مقرر شده اعتبارات مصوب سفر هیات دولت تخصیص ۱۰۰ درصدی داشته باشد، امیدواریم این اعتبار به طور کامل به این پروژه بزرگ تزریق شود.
وی تاکید کرد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل این پروژه به موقع تامین شود، مدول دوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه تا پایان سال جاری و یا حداکثر تا شهریور ۱۴۰۵ به بهرهبرداری خواهد رسید.
مدیرعامل آبفای کرمانشاه ظرفیت این تصفیهخانه فاضلاب را ۲۴.۵ میلیون مترمکعب در سال اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه، فاضلاب جمعیتی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از شهر کرمانشاه تصفیه خواهد شد.
داودی اظهار کرد: با اجرای این پروژه و با احتساب مدول اول تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه، در مجموع پساب ۷۵۰ هزار نفر از جمعیت شهر کرمانشاه تصفیه خواهد شد که رقم قابل توجهی است.
وی از مزایای بهرهبرداری از این پروژه یاد کرد که اهداف اصلی آن مباحث زیست محیطی و بهداشتی است و خاطرنشان کرد: به علاوه با اجرای این تصفیهخانه، در مجموع حدود ۴۷ میلیون مترمکعب پساب در اختیار خواهیم داشت که میتواند کمک بسزایی به تامین آب پایدار مورد نیاز صنایع و حتی در گام بعدی بخش کشاورزی باشد.
مدیرعامل آبفای کرمانشاه از نیاز شهر کرمانشاه به مدول سوم تصفیهخانه برای تصفیه پساب جمعیت ۴۰۰ هزار نفر دیگر از جمعیت شهر کرمانشاه نیز یاد کرد و گفت: احداث این تصفیهخانه نیز با جدیت پیگیری میشود و تلاش میکنیم از طریق تنوع منابع مالی و همچنین جذب سرمایهگذار، مدول سوم تصفیهخانه فاضلاب شهر کرمانشاه را نیز اجرا کنیم.
داودی ابراز امیدواری کرد، اجرای این تصفیهخانه فاضلاب(مدول سوم) تا سال ۱۴۱۰ محقق شود و در نهایت شاهد تصفیه کامل فاضلاب شهر کرمانشاه باشیم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
پروژه «تصفیهخانه فاضلاب کرمانشاه» جان تازه گرفت
-
تحول در سازمان اموال تملیکی با اجرای برنامه ۱۴۰۴؛ اولویت تعیینتکلیف کالاهای راکد
-
بهسازی چشمه توبون؛ گام بلند آبفامازندران برای آبرسانی پایدار به ۱۶ روستای تنکابن
-
عزم جدی دولت برای رفع محرومیتهای تاریخی خرامه
-
پایان موفقیتآمیز عملیات تعمیر خط انتقال آب در جنوب شرق خوزستان
-
دیدار مدیرکل بیمه سلامت استان البرز با رئیس بنیاد خیریه دستان مهربان
-
اجرای شبکه فاضلاب فریدونشهر نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی
-
احیای بند بمپور سیستان و بلوچستان نیازمند تامین اعتبار است
اخبار روز
-
با هدف حفاظت از میراث ارزشمند خلیج فارس؛ حفاظت و احیای بافت تاریخی بوشهر عملیاتی می شود
-
امسال؛ اجرای طرح گسترده مقابله با گونه مهاجم "سنبل آبی" در تالاب انزلی
-
«جنگ ۴۰ روزه» بهانهبازنگری در سیاستهای حملونقلی ایران
-
مردم جزیره خارگ بیبهره از طرح جامع شهری
-
کمبود اسکله های گردشگری در نوار ساحلی خزر
-
نجات 12 نفر گردشگر از غرق شدگی در آبهای خزر طی یک ماه گذشته
-
با حجم سرمایه گذاری هزار میلیارد تومان؛ هتل ساحلی 5 ستاره در بندر دیلم احداث می شود
-
امسال صورت می گیرد؛ عملیات تعویض و نوسازی خطوط لوله نفتی ابوذر در میدان نفتی ابوذر و جزیره خارگ
-
چرا تحریمهای بیسابقه آمریکا نتوانست صادرات نفت ایران را متوقف کند؟
-
ضرورت بازنگری در الگوی توسعه بنادر
-
کشتیهای ایرانی خزر در صف تعمیر!
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد



