رایزنی ایران و ارمنستان برای افزایش میزان واردات برق در تابستان سال آینده
ایران و ارمنستان در پنجمین نشست «کمیته مشترک بهرهبرداری شبکههای برق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان» به رایزنی درباره افزایش واردات برق بهصورت پایدار در تابستان سال آینده پرداختند.
به گزارش اقتصادسرآمد از وزارت نیرو ، در پنجمین نشست «کمیته مشترک بهرهبرداری شبکههای برق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان» با حضور اردشیر مذکوری بههمراه معاون راهبری شبکه برق کشور و مدیر دفتر مبادلات برونمرزی و همچنین نارک آپیتونیان مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ارمنستان و معاونین و مدیران آن شرکت در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در ایروان برگزار شد، طرفین ضمن مرور سابقه همکاریهای مستمر ایران و ارمنستان در حوزه تبادل برق و تهاتر گاز و برق بین دو کشور، بهرهبرداری مشترک خطوط انتقال و توسعه و بهروزرسانی زیرساختهای مخابراتی و اندازهگیری، بر لزوم تداوم و تعمیق این همکاریها تأکید کردند.
همچنین موضوعات مرتبط با افزایش واردات برق بهصورت پایدار در تابستان سال آینده، بهروزرسانی پروتکلهای بهرهبرداری و تقویت هماهنگیهای فنی بهویژه در شرایط اضطراری در دستور کار قرار گرفت.پس از این نشست، هیأت ایرانی از مرکز کنترل ملی شبکه برق ارمنستان بازدید کرد.در ادامه سفر، جلسه مشترکی با مدیرعامل نیروگاه حرارتی ایروان و شرکت انتقال برق ارمنستان برگزار شد.در این جلسه، برنامههای مربوط به تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه و در مقابل، تولید و ارسال برق به جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۵، بهویژه در دوره اوج مصرف تابستان بررسی شد.در این نشست مقرر شد حداکثر ظرفیت عملیاتی موجود برای تأمین برق صادراتی به ایران از محل گاز صادراتی به آن کشور مورد استفاده قرار گیرد تا پایداری تبادلات انرژی میان دو کشور در سال آینده تقویت شود.
این نشست با توجه به جایگاه راهبردی تبادل انرژی میان دو کشور و ضرورت ارتقای هماهنگیهای عملیاتی در بهرهبرداری شبکههای برق دو کشور از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و زمینهساز ارتقای هماهنگیهای فنی و برنامهریزی مشترک برای افزایش و بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای دو کشور است.جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان همکاری گستردهای در زمینه تبادل انرژی الکتریکی و تهاتر گاز و برق دارند.ارتباط الکتریکی بین دو کشور از طریق دو خط ۲۳۰ کیلوولت از سال ۱۳۷۶ برقرار بوده و در حال حاضر نیز سومین خط انتقال برق با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت بین دو کشور در حال ساخت است.
به گزارش اقتصادسرآمد از وزارت نیرو ، در پنجمین نشست «کمیته مشترک بهرهبرداری شبکههای برق جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان» با حضور اردشیر مذکوری بههمراه معاون راهبری شبکه برق کشور و مدیر دفتر مبادلات برونمرزی و همچنین نارک آپیتونیان مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ارمنستان و معاونین و مدیران آن شرکت در روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در ایروان برگزار شد، طرفین ضمن مرور سابقه همکاریهای مستمر ایران و ارمنستان در حوزه تبادل برق و تهاتر گاز و برق بین دو کشور، بهرهبرداری مشترک خطوط انتقال و توسعه و بهروزرسانی زیرساختهای مخابراتی و اندازهگیری، بر لزوم تداوم و تعمیق این همکاریها تأکید کردند.
همچنین موضوعات مرتبط با افزایش واردات برق بهصورت پایدار در تابستان سال آینده، بهروزرسانی پروتکلهای بهرهبرداری و تقویت هماهنگیهای فنی بهویژه در شرایط اضطراری در دستور کار قرار گرفت.پس از این نشست، هیأت ایرانی از مرکز کنترل ملی شبکه برق ارمنستان بازدید کرد.در ادامه سفر، جلسه مشترکی با مدیرعامل نیروگاه حرارتی ایروان و شرکت انتقال برق ارمنستان برگزار شد.در این جلسه، برنامههای مربوط به تأمین گاز مورد نیاز نیروگاه و در مقابل، تولید و ارسال برق به جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۵، بهویژه در دوره اوج مصرف تابستان بررسی شد.در این نشست مقرر شد حداکثر ظرفیت عملیاتی موجود برای تأمین برق صادراتی به ایران از محل گاز صادراتی به آن کشور مورد استفاده قرار گیرد تا پایداری تبادلات انرژی میان دو کشور در سال آینده تقویت شود.
این نشست با توجه به جایگاه راهبردی تبادل انرژی میان دو کشور و ضرورت ارتقای هماهنگیهای عملیاتی در بهرهبرداری شبکههای برق دو کشور از اهمیت ویژهای برخوردار بوده و زمینهساز ارتقای هماهنگیهای فنی و برنامهریزی مشترک برای افزایش و بهرهبرداری بهینه از ظرفیتهای دو کشور است.جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان همکاری گستردهای در زمینه تبادل انرژی الکتریکی و تهاتر گاز و برق دارند.ارتباط الکتریکی بین دو کشور از طریق دو خط ۲۳۰ کیلوولت از سال ۱۳۷۶ برقرار بوده و در حال حاضر نیز سومین خط انتقال برق با ولتاژ ۴۰۰ کیلوولت بین دو کشور در حال ساخت است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



