بهره‌برداری از نخستین معدن  نیروگاه زغال‌سوز ایران آغاز شد 


اجرای عملیات آماده‌سازی و بهره‌برداری از معدن زغال نیروگاه طبس جهت استخراج سالانه دو میلیون تن زغال برای تامین سوخت این نیروگاه آغاز شد.به گزارش اقتصاد سرآمد ، علیرضا نصراللهی، مجری طرح‌ نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی شرکت برق حرارتی در این مراسم، گفت: با شروع بهره‌برداری از معدن مزینوی نیروگاه طبس به عنوان بزرگترین معدن زغال‌سنگ کشور، طی دو سال حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم به کار مشغول خواهند شد و با اتمام ساخت واحدهای نیروگاه، در عرض پنج سال یک‌هزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و پنج هزار نفر به طور غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد که تاثیر عمده‌ای در کاهش بیکاری در استان خراسان‌جنوبی و شرق کشور خواهد داشت.وی تاکید کرد: در این معدن برای نخستین بار در کشور زغال‌سنگ حرارتی برای مصارف نیروگاهی استخراج خواهد شد که برای استحصال آن، طی دو سال نخست حدود ۶۰۰ میلیارد تومان و در مدت چهار سال یک‌هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد.
بهره‌برداری از نخستین معدن  نیروگاه زغال‌سوز ایران آغاز شد 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه