ابراهیم رئیسی در بازدید از کارخانه تعطیل شده خوش ریس یزد:

هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحد‌های تولیدی را ندارد

گروه اقتصاد جامعه- حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از کارخانه ریسندگی خوش ریس و کارخانه الکترو کویر یزد دیدن کرد.حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی از کارخانه ریسندگی خوش ریس که به مدت ۸ سال تعطیل شده است بازدید کرد. هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد‌های تولیدی را نداردوی با انتقاد از تعطیلی این واحد تولیدی گفت: هر چه زودتر این کارخانه با همت و پیگیری فعال شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیس جمهور با بیان اینکه تعطیلی چنین واحد‌های تولیدی انسان را رنج می‌دهد چرا که متاسفانه این ثروت معطل مانده است، خاطر نشان کرد: بانک‌ها اگر جایی را تملک می‌کنند باید یا خودشان آنجا را راه اندازی کنند و یا سریعا به افراد توانمند واگذار کنند.
رئیس جمهور تاکید کرد: هیچ بانکی حق ندارد واحد تولیدی را تعطیل کند. اقدامی که در مورد این واحد تولیدی شده است تعطیل کردن تولید و اشتغال در کشور است، چه کسی پاسخگوی ۸ سال بیکاری کارگران این‌واحد تولیدی خواهد بود؟
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به منظور احیای مجدد این واحد تولیدی و راه اندازی آن دستورات لازم را صادر کرد.
کارخانه خوش ریس در سال ۸۲ افتتاح شده بود که با دارا بودن ۳۰۰ کارگر از جمله ۱۲۰ کارگر زن، از سال ۹۲ توسط بانک تملک و تعطیل شده است.
 کارخانه الکترو کویر نمادی از خنثی سازی تحریم‌ها است
رئیس جمهور همچنین در ادامه سفر استانی خود به یزد از کارخانه الکترو کویر یزد بازدید کرد و گفت: کارخانه الکترو کویر نمونه یک کار موفق است که توانسته با همت و تلاش به فناوری پیچیده تولید تابلو‌های برق دست پیدا کند.هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد‌های تولیدی را ندارد
سید ابراهیم رئیسی  اظهار داشت: این کارخانه نمونه‌ای است از خنثی کردن تحریم‌هاست و معلوم می‌شود که در مقابل تحریم‌هایی که می‌خواهند از دستیابی ما به تکنولوژی جلوگیری کند توانسته با همت و تلاش تابلو‌های برق با کیفیت برتر ارائه دهد.
این کارخانه یکی از نمونه‌های موفق تولید محصولات داخلی است که انواع تابلو‌های برق صنعتی را در داخل کشور طراحی و تولید و به اقصی نقاط جهان صادر می‌کند.
 استان یزد منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است
هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد‌های تولیدی را نداردحجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه برنامه های سفر خود به استان یزد با حضور در نیروگاه خورشیدی فهرج از نزدیک در جریان طرح تولید برق از انرژی خورشیدی قرار گرفت.
رئیس جمهور با تاکید بر حمایت دولت از توسعه انرژی پاک در کشور اظهار داشت: باید با افزایش و توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی بخشی از انرژی مورد نیاز کشور را از این راه تامین کرد.
آقای رئیسی خاطرنشان کرد: استان یزد بدلیل نور کافی ، منطقه مناسبی برای توسعه مزارع تولید انرژی خورشیدی است.رئیس جمهور با دستور به وزیر نیرو و استاندار یزد تاکید کرد: این کار موفق را توسعه دهید تا نیاز کشور به انرژی از این طریق جبران شود.رئیس جمهور  همچنین بر حمایت از ساخت پنل های خورشیدی در استان یزد تاکید کرد.
رئیسی: بهترین روش احیای بافت های فرسوده و سنتی احیا بوسیله مردم است
سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر به استان یزد از یکی از کارگاه های احیای بناهای تاریخی این شهر دیدن کرد.رئیس جمهور در این برنامه گفت: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است.رئیس جمهور مردم یزد را مردمی خیر دانست و خاطر نشان کرد: ایرانی هایی که خارج از کشور ساکن هستند همانطور که در بحث سلامت علاقه مند به کمک برای کشور بودند برای کمک به میراث فرهنگی هم مشتاق هستند.
آقای رئیسی افزود: بهترین روش برای احیای بافت های سنتی و فرسوده روش احیا به کمک خود مردم است که به جای زحمت برای آنها خودشان اینکار را انجام دهند.
این مجموعه سالها پیش یک کارخانه تولیدی بوده که با انتقال تجهیزات این واحد به شهرک صنعتی یزد بنای آن در حال تخریب بود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار است به هتل سنتی ۵ ستاره تبدیل شود.
گفتگو رئیس جمهور با مردم و کسبه بازار قدیمی یزد
سید ابراهیم رئیسی همچنین از بافت تاریخی شهر یزد و برخی اماکن مرمت شده یا نیازمند احیا و بازسازی در این بافت بازدید کرد هیچ بانکی در کشور حق تعطیل کردن واحد‌های تولیدی را نداردو با حضور در بازار قدیمی این شهر از نزدیک با برخی کسبه و مردم به گفتگو پرداخت.
در این بازدید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و کارشناسان آثار تاریخی خواستار تسهیل در ضوابط احیا و مرمت بافت‌های تاریخی در راستای افزایش مشارکت مردم و بخش خصوصی در این امر شدند.همچنین آیت الله رئیسی در ادامه این بازدید با حضور در بازار قدیمی شهر یزد از نزدیک با برخی کسبه و مردم دیدار و گفتگو کرد.
هیچ بانکی حق تعطیل کردن واحد‌های تولیدی را ندارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه