پایداری بورس برای تداوم رکود 


ادامه از صفحه اول
در مورد پیش بینی نرخ دلار آزاد، چون دلار نیمایی در محدوده ۲۵ تومان است و در بودجه نرخ دلار ۲۳هزار در نظر گرفته شده انتظار داریم همین محدوده یعنی محدوده ۲۴ تومان قیمتی کف دلار باشد. به عبارتی انتظار ریزش زیادی در دلار بازار آزاد غیر رسمی نداریم.
پیش بینی هفته آینده:
نکته مهم برای بازار در هفته آینده گزارشات  ۹ ماهه است. این گزارشات برای تحلیل‌گران بنیادی مهم است زیرا اساس کار آنها برای پیش بینی  سودآوری شرکت‌ها در سال آینده است. باگزارشات ماهانه مشخص است که به طور کلی وضعیت گزارشات ۹ ماهه خوب خواهد بود و اگر این ابهام و پررنگ‌تر شدن اخبار مذاکرات روی بازار نبود، قطعا فعالان بازار وزن بیشتری به گزارشات ۹ ماهه می‌دادند. اما فعلا درایور اصلی در هفته آینده مثل دو هفته گذشته اخبار مربوط به مذاکرات خواهد بود.
شاخص کل در یک کانال نزولی قرار دارد توجه داشته باشید که در تحلیل تکنیکال لزومی به برخورد قیمت به خطوط کانال نیست بلکه باید همیشه یک محدوده قیمتی را در نظر گرفت. در تصویر  هم محل‌های برخورد شاخص کل با کانال نزولی با فلش‌های سبز و قرمز مشخص شده است.
در حال حاضر طبق پیش بینی هفته گذشته شاخص کل به حمایت یک میلیون و ۳۴۰هزار واحد واکنش داشت و روزهای پایانی هفته نسبتا متعادل تر از روزهای ابتدایی بود. اگر شاخص کل این محدوده حمایتی را از دست بدهد.
 حمایت بعدی محدوده حمایت مازور بین یکمیلیون و ۲۷۰هزار و یک میلیون و ۳۱۰هزار خواهد بود. البته با توجه به گام نزولی شدیدی که در حال حاضر در چارت دیده می‌شود، اگر  بازار از لحاظ بنیادی  و سنتیمال در همین شرایط فعلی باشد، رسیدن شاخص کل به کف این کانال نزولی دور از ذهن نیست. از لحاظ اندیکاتوری هم هم اندیکاتورها متقدم و هم متاخر نزول را نشان می‌دهند و فعلا هیچ نشانه‌ای از برگشت روند به لحاظ تکنیکالی دیده نمی‌شود.
در مورد شاخص هم وزن هم همانطور که قبلا گفتیم بین قیمت و ار اس ای و مکدی واگرایی معمولی مثبت دیده می‌شود و تا زمانی‌که حمایت ۳۴۲هزار واحد شکسته نشده، این واگرایی اثر مثبت خود را دارد. انتظار تشکیل یک الگوی کلاسیک سر و شانه معکوس یا دو کف را در شاخص هم وزن داریم. یعنی یا به حالت تصویر شماره ۱ شاخص هم وزن با تشکیل الگو سر و شانه معکوس برمی‌گردد و یا مانند تصویر شماره دو در محدوده حمایتی ۳۴۲هزار واحد یک الگوی دو کف می‌سازد و سپس برگشتی را خواهد داشت.اقتصادآنلاین
*کارشناس بازار سرمایه
پایداری بورس برای تداوم رکود 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه