محسنی بندپی: دریافت هزینه از مردم برای ورود به سواحل جرم است

ساحل گردی رایگان است، تخلفات را گزارش دهید

نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت هرگونه هزینه ورود به سواحل کشور ممنوع و جرم است اگر در مسیر ورودی امکانات رفاهی و تفریحی توسط سازمان‌های دولتی و یا خصوصی در نظر گرفته شود مشمول پرداخت هزینه خواهند شد.اگر مردم شاهد چنین تخلفاتی هستند به مسئولان و مراجع ذیربط اعلام کنند، هیچ نهادی مجاز به دریافت هزینه ورودی از سواحل را نخواهد بود.
محمدعلی محسنی بندپی در مورد آزاد سازی سواحل به خانه ملت گفت: اجرای دستور رییس جمهور برای عقب نشینی دستگاه‌های دولتی از حریم دریا و آزادسازی سواحل تصرف شده، در اسفند ماه ۱۴۰۰، به کام مردم و دوستداران طبیعت نشست و شادی را بر دل کسانی که سال‌ها در انتظار چنین اقدامی بودند، جاری کرد. اما امروز همین آزاد سازی خلاف فرمایشات رییسی رییس جمهور کشور در برخی از سواحل به مرحله عملیاتی شدن نرسیده است.
بهره‌مندی از مواهب طبیعی حق تمام شهروندان است
نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت مجلس شورای اسلامی افزود: دریافت هزینه برای استفاده از دریا، جنگل و دیگر منابع طبیعی نه تنها برای افراد بومی منطقه بلکه برای تمام افراد کار درستی نیست و بهره‌مندی از این مواهب طبیعی حق تمام شهروندان است، در نظر داشته باشیم اگر امکانات رفاهی و تفریحی خاصی از این منابع طبیعی برای استفاده شهروندان ارائه شود می‌تواند همراه دریافت هزینه باشد.
آزاد سازی سواحل یعنی آزاد سازی همراه با کنترل 
نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: زمانی که سخن از آزاد سازی سواحل درمیان باشد منظور آزاد سازی همراه با کنترل است، دریاها، جنگل‌ها و حتی کوه‌ها همواره ناامن هستند و همیشه در دل خود خشمی پنهان دارند و ممکن است ناآشنایی با اعماق دریا و جنگل به ضرر آنها تمام شود و قربانی همین خشم پنهان باشند، طبق آمار پزشکی قانونی مازندران از ابتدای خرداد تا ۱۵ تیرماه حدودا ۲۱ نفر به دلیل ناآشنایی با رفتار دریا جان خود را از دست داده‌اند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشکی مجلس ضمن اشاره به اوج مسافرت مردم به استان‌های دارای منابع طبیعی، تاکید کرد: بسیاری از مردم در ماه‌های مرداد و شهریور به استان‌های ساحلی کشور مسافرت می‌کنند که اگر آشنا به آداب و رسوم دریا نباشند و بی مهابا دل به دل دریا بزنند حتما آسیب خواهند دید، بر همین اساس آزاد سواحل فقط برمبنای دریافت هزینه خلاصه و برای عموم رایگان است.
دریافت هرگونه هزینه ورود به سواحل کشور ممنوع و جرم است اگر در مسیر ورودی امکانات رفاهی و تفریحی باشد مشمول پرداخت هزینه خواهند شد
نایب رئیس فراکسیون گردشگری در مجلس شورای اسلامی گفت: دریافت هرگونه هزینه ورود به سواحل کشور ممنوع و جرم است اگر در مسیر ورودی امکانات رفاهی و تفریحی توسط سازمان‌های دولتی و یا خصوصی در نظر گرفته شود مشمول پرداخت هزینه خواهند شد. اگر مردم شاهد چنین تخلفاتی هستند به مسئولان و مراجع ذیربط اعلام کنند، هیچ نهادی مجاز به دریافت هزینه ورودی از سواحل را نخواهد بود.
دستانی که مانع آزادسازی سواحل می‌شوند
محسنی بندپی در پایان خاطرنشان کرد: در استان مازندان تقریبا ۷۰ الی ۸۰ درصد از سواحل  در دولت قبل آزاد شده بودند و حدودا ۲۰ الی ۳۰ درصد سواحل در اختیار دستگاه‌های دولتی بود که دولت سیزدهم در یک اقدام فوری اعلام کرد تمام سواحل برای استفاده عموم آزاد هستند، خلاف اجرای فرمایش رییس جمهور جرم محسوب می‌شود.
 ساحل گردی رایگان است، تخلفات را گزارش دهید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه