معاون وزیر صمت

پردیس های صنعتی و معدنی در کشور راه اندازی می شوند

​​​​​​​ معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌اندازی پردیس‌های صنعتی و معدنی در مجاورت شهرک‌ها، نواحی یا مجتمع‌های صنعتی و معدنی در دستور کار است که محل استقرار شرکت‌های نوپا، فناوری و نوآوری و تحقیق و توسعه خواهد بود.
به گزارش اقتصاد سرآمد ،سید مهدی نیازی به ایرنا افزود ، با اشاره به اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری و تعامل مؤثر وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اولویت تحقق شعار سال، افزود: در این تفاهم‌نامه روی چهار موضوع اصلی تمرکز شده است.وی بیان داشت: ارتباط وزارت صمت با وزارت عتف در سامانه نظام ایده‌ها و نیازها، محور نخست این تفاهم‌نامه است که بر مبنای آن مقررشده وزارت صنعت همه سامانه‌های خود را به این سیستم متصل کند تا ایده‌ها و نیازها در بخش صنعت، معدن و تجارت شکل بگیرد.
نیازی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این تفاهم‌نامه، تعریف دقیق کارها، پروژه محوری و اقدام‌محوری است و در آن خبری از کلیات و کلی‌گویی نیست؛ به این ترتیب از ظرفیت دو وزارتخانه در حوزه‌های آموزش و پژوهش استفاده خواهد شد.وی ادامه داد: موضوع دوم، راه‌اندازی پردیس‌های صنعتی و معدنی در مجاورت شهرک‌ها، نواحی یا مجتمع‌های صنعتی و معدنی است. این پردیس‌ها محل استقرار شرکت‌های نوپا، شرکت‌های فناوری و نوآوری و شرکت‌های تحقیق و توسعه خواهد بود.
وی اضافه کرد: موضوع سومی که در این تفاهم‌نامه روی آن تمرکز کرده‌ایم، ایجاد سرفصل‌های رشته‌های دانشگاهی برای پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی متناسب با نیاز بخش صنعت به‌منظور فعالیت‌های پیشران فناوری و نوآوری است.
نیازی بیان داشت: هوشمندسازی معادن، هوشمندسازی حمل و نقل، تجهیزات پزشکی، ماشین‌آلات نسل چهار و غیره، حوزه‌های فعالیت‌های پیشران فناوری و نوآوری را تشکیل می‌دهد. مقرر شد با کمک وزارت علوم، پیش‌نویس دستورالعملی تهیه شود که بر اساس آن بتوانیم مبتنی بر نیازها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی را تربیت کنیم.
معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزارت صمت خاطرنشان کرد: در محور چهارم این تفاهم‌نامه نیز مقرر شد زمینه تدریس مدیران باتجربه واحدهای صنعتی و معدنی به‌عنوان اساتید مشاور در دانشگاه‌ها فراهم شود. این تفاهم‌نامه ارتباط صنعت و دانشگاه را به صورت عملی فراهم خواهد کرد و بر مبنای آن پروژه‌های مشخصی تعریف خواهد شد.
 پردیس های صنعتی و معدنی  در کشور راه اندازی می شوند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه