تکرار ادعای مقامات آمریکا در شورای حکام

آماده‌ایم به سرعت در وین توافق کنیم

نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام در بیانیه‌ای با تکرار ادعای مقامات این کشور درباره عزم ایران برای احیای توافق هسته‌ای، گفت که کشورش آماده است توافقی بر سر بازگشت به برجام انجام دهد.
به گزارش اقتصادسرآمد از رویترز، نماینده آمریکا در جلسه شورای حکام در بیانیه‌ای درباره احیای توافق هسته‌ای با تلاش برای مقصر جلوه دادن ایران در به تعویق افتادن توافق در مذاکرات وین،‌ ادعا کرد: ما آماده‌ایم فورا توافقی برای بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برجام انجام دهیم. چیزی که کم داریم، شریکی راغب و آماده در ایران است.
این ادعای آمریکا در حالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همانطور که می‌دانید ما پاسخ خود را چندی پیش ارائه دادیم و منتظر دریافت پاسخ رسمی طرف دیگر هستیم.وی ادامه داد: ما همواره بر این موضوع تاکید کرده‌ایم که طرف‌های دیگر مذاکرات مخصوصا آمریکایی‌ها باید رفتارهای سازنده‌ای را برای دستیابی به توافق در پیش بگیرند.
 آمریکا کشوری است که از برجام خارج شده است و با اعمال تحریم‌های غیر قانونی و یکجانبه هزینه‌های زیادی را به دولت و ملت ایران تحمیل کرده است و با توجه به این عملکرد اکنون حق ندارد در مقام مدعی قرار بگیرد و ژست طلبکارانه به خودش بگیرد. این آمریکاست که باید برای بازگشت به روند توافق اثبات کند که عضوی قابل اعتماد است و یک رژیم قانون گریز و بحران آفرین نیست. دولت واشنگتن است که باید اثبات کند که به هنجارهای بین‌المللی پایبند است و به نرم‌های بین‌المللی احترام می‌گذارد.سخنگوی وزارت خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پاسخی که به هماهنگ کننده مذاکرات داده به هیچ وجه موضوعات جدیدی که مانع شکل گیری توافق و جمع بندی مذاکرات شود مطرح نکرده است. 
مطالبات جدیدی طرح نکرده است.کنعانی افزود: ایران نه به زیاده خواهی‌های طرف‌های مقابل تمکین می‌کند و نه از خطوط قرمز خود عقب نشینی خواهد کرد.او ادامه داد: هم آمریکا و هم اروپا (تروئیکای اروپایی) باید اثبات کنند که در روند مذاکرات به نرم‌های بین‌المللی پایبند هستند و منافع رژیم صهیونیستی را در اولویت تصمیم گیری سیاسی خود قرار نمی دهند. همانطور که بارها گفته‌ایم اگر در طرف مقابل اراده سیاسی لازم برای دستیابی به توافق وجود داشته باشد. امکان دستیابی به یک توافق همه جانبه و خوب وجود دارد.
 آماده‌ایم به سرعت  در وین توافق کنیم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه