وعده جدید درباره بندر نخل ناخدا

بندر نخل ناخدا که با اعتباری معادل 70 میلیارد تومان، 10 سالی است پس از ساخت به حال خود رها شده و عملا هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود، حالا با وعده‌های جدید مدیرکل جدید بنادر هرمزگان چشم انتظار تحرکی جدید است.
به گزارش اقتصادسرآمد از فارس ، بندر نخل ناخدا در شرق شهر بندرعباس با گذشت 10 سال از ساخت آن هنوز بلااستفاده باقی مانده و پس از چند بار دست به دست شدن میان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، استانداری هرمزگان و شهرداری، حالا با آمدن مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان، وعده‌های جدیدی در مورد آن شنیده می‌شود.
این بندرگاه که طی سال‌های 90 تا 92 ساخته شد، مدت‌ها است به حال خود رها شده و حتی بسیاری تجهیزات مرتبط با آن از جمله سیستم روشنایی و تجهیزات برق و ... آن به سرقت رفته است.
سازمان بنادر در تمامی این سالها حاضر نشده برنامه مشخصی برای بهره برداری از این بندرگاه اجرا کند. بندری که در زمان مدیریت عطااله صدر بر سازمان بنادر و مدیرکلی صفایی بر بنادر هرمزگان (رییس فعلی سازمان بنادر) ساخته شد اما بیش از 9 سال به حال خود رها شده است.
طی دو سه ساله اخیر نیز نمایندگان هرمزگان بارها در تذکرات مختلفی (اینجا) و ( اینجا) خواستار اهتمام این سازمان در زمینه سر و سامان دادن به بندر نخل ناخدا که برخی فعالان زیست محیطی نیز از آسیب‌های آن به اکوسیستم خلیج فارس خبر می‌دهند، شدند اما سازمان بنادر توجهی به این تذکرات نداده است.
وعده تازه مدیر کل
حسین عباس نژاد مدیرکل جدید بنادر و دریانوردی هرمزگان که تخصص او در حوزه مسائل دریایی است و سال‌ها مسؤولیت‌هایی در حوزه دریایی سازمان بنادر داشته، وعده جدیدی در مورد بندر نخل ناخدا ارائه کرده است که باید دید بخاطر حضور تازه او در این پست است یا نشانه‌هایی از عملی شدن این وعده‌ها دیده خواهد شد
او گفته توسعه زیرساخت‌های دریایی هرمزگان با هدف ارتقا کیفی و ایمنی گردشگری و مسافری در دستور کار است و  توسعه بنادر مسافری شهید حقانی، هرمز و نخل ناخدا در اولویت قرار دارند.
عباس نژاد خاطرنشان کرده به منظور ارتقاء کیفیت ارایه خدمات مسافرت‌های دریایی و توسعه فعالیت‌های گردشگری دریایی با شرایط ایمن مطابق با استانداردهای بین‌المللی و با مشارکت وزارت میراث فرهنگی و استانداری هرمزگان، زیرساخت‌های بندری و دریایی درمحیط پیرامونی بندر شهید حقانی و بنادر هرمز و نخل ناخدا توسعه پیدا می کند. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، تسهیل‌گری در فرآیند صدور مجوزهای تاسیسات و سازه‌های آبی با محوریت و اولویت توسعه دریایی با هدف ارتقاء ایمنی ترددهای دریایی و حفظ و اشاعه فرهنگ گردشگری را از دیگر برنامه‌های مهم این اداره کل عنوان کرد.
سازمان بنادر در هرمزگان با مسؤولیت اجتماعی
 در هرمزگان غریبه است
عباس تقوایی از فعالان اجتماعی هرمزگان در مورد عملکرد و فعالیت‌های سازمان بنادر در این استان می‌گوید: سازمان بنادر برای بندر امام راه دسترسی و پارک و بوستان ساحلی می‌سازد و در بندر چابهار تعهد کرده که بوستان 100 هکتاری و راه دسترسی و جاده بسازد اما در استان هرمزگان شاهد ایفای هیچ مسؤولیت اجتماعی مشخص و بزرگی از سوی سازمان بنادر نیستیم و این سازمان حتی حاضر نیست جاده دسترسی به بندر شهید رجایی را که شریان حیاتی برای این بندر است را بهبود وضعیت دهد.
وی تأکید کرد: تحقیق و تفحص از سازمان بنادر که با بالاترین رای نمایندگان به تصویب رسید، می‌تواند بسیاری از ابعاد و موضوعات و ترک فعل‌ها و تضاد منافع را در این سازمان روشن کند و ما از نمایندگان مجلس انتظار داریم که این موضوع را با دقت پیگیری کنند تا سازمان بنادر و دریانوردی نقش بهتر و مطلوب‌تری در توسعه کشور ایفا کند.
این فعال اجتماعی هرمزگان همچنین افزود: بررسی نحوه استفاده اختیارات اعضای هیات عامل در واگذاری های بدون ترک تشریفات بویژه ماده ۳۱ آیین نامه معاملات این سازمان،  سومدیریت و کم کاری های این سازمان در حوزه فناوری اطلاعات و بررسی کارشناسی هزینه‌های انجام شده طی مدت ۲سال گذشته و  بررسی نحوه انعقاد قراردادهای سرمایه گذاری شرکت های فعال در بندرشهید رجایی و ابهامات مطرح شده درباره اختصاص سهمیه رانتی به برخی شرکت های خاص بدون سابقه مرتبط و سرمایه گذاری در بنادر نیز از محورهای تحقیق و تفحص است که امیدواریم نمایندگان در این زمینه جواب روشنی به مردم بدهند.
وعده جدید درباره بندر نخل ناخدا
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه