اداره کل بنادر هرمزگان از ۱۲ مجموعه آموزشی و یکهزار و ۶۰۰ دانش‌آموز پشتیبانی می‌کند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس را یک امر ضروری و جزو مسئولیت‌های اجتماعی تعریف شده برای مجموعه بنادر و دریانوردی دانست و گفت: این اداره کل از ۱۲ مجموعه آموزشی و یکهزار و ۶۰۰ دانش آموز در هرمزگان پشتیبانی می‌کند.
به گزارش اقتصادسرآمد از ایرنا، حسین عباس نژاد در آیین به صدا درآمدن زنگ سال تحصیلی جدید در مدارس شهرک‌های مسکونی بنادر شهید رجایی و باهنر اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان زیر بنای توسعه همه جانبه به صورت مستقیم درتحول و پیشرفت دیگر نهادهای اجتماعی کشورها نقش بسزایی ایفا می‌کند و برای سازندگی هر جامعه راهی مناسب‌تر از توجه ویژه به مقوله مهم تعلیم و تربیت وجود ندارد.
وی در ادامه به منزلت و جایگاه کسب علم و دانش در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ارزش آموختن و یادگیری حکمت و دانش در قرآن کریم به گونه‌ای است که خداوند متعال به قلم سوگند یاد می‌کند.  
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان بر لزوم مشارکت تمامی بنگاه‌های اقتصادی با وزارت آموزش و پرورش در قالب مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: آنچه بدیهی است اختصاص بخشی از هزینه‌های حاصله از درآمد بنگاهای اقتصادی ضمن انجام تعهدات مبتنی بر مسؤولیت‌ها و تکالیف اجتماعی ترسیم کننده افق‌های روشنی پیرامون مباحث آموزشی خواهد بود.
عباس نژاد در  این رابطه بیان کرد: ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس یک امر ضروری و جزو مسؤولیت‌های اجتماعی تعریف شده برای مجموعه بنادر و دریانوردی است و برای ارتقای فرهنگ آموزش در مدارس شهرک‌های مسکونی شهید رجایی و باهنر از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.
وی بر ضرورت پیگیری نیازمندی‌های این مدارس و مطرح شدن آنها در شورای آموزش اداره کل تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه بیشتر همکاران ساکن در این شهرک و جامعه محلی همجوار آن از طبقه متوسط جامعه هستند، باید توجه بیشتری به این اقشار صورت گیرد.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی که در حاشیه این مراسم با حضور میدانی خود در مدارس شهرک مسکونی شهید رجایی و شهید باهنر در جریان مسایل و مشکلات این واحدهای آموزشی و دیدگاه‌ها و پیشنهادات مدیران و معلمان قرار گرفت، گفت: بازدیدهای فصلی با حضور نهادهای متولی ضمن بهره‌گیری از توان فکری، علمی و تخصصی آنان برای تربیت هرچه بهتر فرزندان زمینه‌ساز تحقق همکاری و همدلی میان نهادهای متولی و بنگاه‌های اقتصادی خواهد بود.
بازسازی و نوسازی مدارس بنادر و دریانوردی با هدف بهره‌مندی جامعه محلی
 مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین با اشاره به سرفصل برنامه‌های مهم حوزه دریایی و بندری استان هرمزگان برای رسیدن به غنای علمی و آموزشی در راستای الزامات قانونی و مسؤولیت‌های اجتماعی ابراز کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان در راستای تحقق مسؤولیت‌های اجتماعی خود با هدف بهره‌مندی جامعه محلی مجاور این شهرک‌ها از خدمات آموزشی اقدامات قابل توجهی را در حوزه بازسازی و نوسازی مدارس مستقر در شهرک‌های مسکونی انجام داده است.
عباس‌نژاد با اشاره به اینکه ۱۲ مجموعه آموزشی از پیش دبستانی تا پایه متوسطه دوم در ۲ شهرک مسکونی شهید رجایی و باهنر دایر هستند، خاطرنشان کرد: تمامی مسایل مربوط به تعمیر و نگهداری تاسیسات، پاکسازی، فضای سبز، تجهیز و امکانات آموزشی مدارس این شهرک ها بر عهده اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان است و معاونت برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع این اداره کل در قالب اداره توسعه منابع انسانی (مرکز آموزش) به عنوان متولی امر به تمامی مباحث آموزشی نظارت مستقیم دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اضافه کرد: این اداره کل به منظور افزایش کیفیت آموزش در مدارس زیر پوشش خود در کنار فراهم‌آوری امکانات سخت افزاری در سال گذشته، مدل تعالی مدارس را نیز با کمک یک تیم دانشگاهی مجرب پیاده سازی کرده است.
روش‌های نوین آموزشی استقبال خانواده‌ها به تحصیل فرزندانشان در مدارس بنادر قوت بخشیده است
رییس اداره توسعه منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید به بیان اهداف ترسیم شده پیرامون استفاده از روش‌های آموزشی روزآمد پرداخت و گفت: نقش بارز و مشارکت این اداره کل در راستای ارایه خدمات آموزشی به ساکنان شهرک‌ها و جامعه پیرامونی مطابق با استانداردهای روز و مدل های موفق آموزشی است.
"هومن شفیقیان" در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به مشکلات مدارس افزود: در بُعد بهسازی و نوسازی ساختمان مدارس اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که اهتمام همکاران معاونت مهندسی و عمران در این رابطه قابل قدردانی است.
رییس اداره توسعه منابع انسانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از سوی دیگر اشاعه تعامل و مشارکت دستگاه های مرتبط و همچنین استفاده از روش‌های نوین به اقبال خانواده‌ها از تحصیل فرزندانشان در مدارس شهرک‌های شهید رجایی و شهید باهنر قوت بخشیده است.
وی تصریح کرد: آنچه با جدیت در دستور کار قرار دارد و به صورت مستقیم به غنای آموزشی کمک می کند، ملزومات آموزشی و لوازم آزمایشگاهی است که با توجه به افزایش مقاطع تحصیلی و تعدد کلاس‌ها به دلیل حضور دانش آموزان  تازه ورود باید با برگزاری نشست‌های کارشناسی تدابیر لازم اتخاذ شود.
گفتنی است؛ ۱۲ مجموعه آموزشی از پیش دبستانی تا پایه متوسطه دوم در دو شهرک مسکونی شهید رجایی و باهنر دایر هستند و بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز با خدمات رسانی ۱۶۰ کادر آموزشی در این مجموعه ها حضور دارند که ۶ باب آن مربوط به مدراس غیر دولتی، ۲ باب مدرسه هیات امنایی و چهار واحد دیگر به صورت دولتی اداره می‌شوند.
اداره کل بنادر هرمزگان از ۱۲ مجموعه آموزشی و یکهزار و ۶۰۰ دانش‌آموز پشتیبانی می‌کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه