چابهار از آن سفیر  تا این سفیر

فیروز اسماعیلی نژاد- از بندر گوادر خبر می رسد که چینی ها کارها را به سرعت شگفت آوری جلو رانده و این بندر متروکه و بی سکنه پاکستان با هوش اقتصادی چشم بادامی ها، به طلا تبدیل شد و ارزش های اقتصادی خود را نشان  داد. در نقطه مقابل فراز و فرود تصمیم گیران و روسای دو مملکت کریمه هندوستان و ایران، آن قدر زیاد است که انسان سرسام می گیرد و پاک مایوس می شود از نتیجه آن. گوگل را که برای درک روند مصالحه، گفت و گو و تصمیم گیری دو دولت سرچ می کنی، انبوهی از وی گفت و وی افزود وی خبرداد می بینید و می خوانید و هزاران وعده و وعید خوبان که یکی از آن ها را وفا نکردند. 
هفته گذشته سفیر هندوستان در کشورمان تغییر کرد، سفیری بسیارجوان، جایگزین «درمندرا» سفیرباتجربه شده است. در اولین خبری که از وی داشتیم سفر به بندر چابهار است. در جریان این سفر و اطلاع رسانی رسانه ها و گفته های مسئولان بارقه ای از امید به چابهار و استان سیستان و بلوچستان و کل کشور سرازیر شده است. در خبرها آمده است: سفر رودرا گائوراو شِرِست سفیر جدید هند در ایران به چابهار، نویدبخش و فصل جدیدی از روابط و همکاری دو کشور است! در ادامه با ابراز خوشحالی از این سفر می نویسند: با سفر رودرا گائوراو شِرِست سفیر هند در ایران به چابهار، فصل جدیدی روابط و همکاری دو کشور آغاز شده است؛ سفری که می‌تواند به آغاز اجرای تعهدات قبلی هند برای سرمایه‌گذاری در چابهار روحی تازه ببخشده است. این گفته ها در حالی عنوان می شود که گویی، مشابه همین موضوعات بارها و بارها با سفرهای سفیر سابق هندوستان عنوان نشده!
با این حال ما به خوشحالی اصحاب رسانه و مسئولان سیستان و بلوچستان دل می بندیم با امید به اینکه سخنان سفیر جدید «صد من یک غاز» نباشد!
چابهار از آن سفیر  تا این سفیر
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه