خراسان شمالی تا پایان کار دولت به راه‎آهن سراسری می‎پیوندد

وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح راه آهن جوین - اسفراین و بزرگراه بجنورد - جنگل گلستان تا پایان دولت دوازدهم تکمیل و بهره برداری می شود.
به گزارش اقتصادسرآمد،  محمد اسلامی در آیین افتتاح طرح های راهسازی خراسان شمالی که از طریق ویدئوکنفرانس توسط ریاست جمهوری انجام گرفت، با اشاره به افتتاح ۲ پروژه محوری و اساسی در خراسان شمالی، اظهار داشت: بزرگراه جنگل گلستان و طرح ریلی اتصال جنوب استان به خط آهن سراسری در مدت باقی مانده از دولت دوازدهم اجرا می شود.
وی افزود: پروژه راه آهن جوین - اسفراین به طول ۵۷ کیلومتر با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال اجرا شده و خراسان شمالی از این طریق به راه آهن سراسری وصل می شود.
وی اظهار داشت: در ناحیه شمالی نیز، مسیر بجنورد - جنگل گلستان ۲۷۷ کیلومتر از مسیر دالان شرقی و غربی است که ۱۱۷ کیلومتر آن قبل از سال ۹۶ آماده شده، ۷۰ کیلومتر آن امروز افتتاح رسمی شده و ۹۰ کیلومتر باقی مانده جزو مواردی است که تا پایان دولت تکمیل می شود.
اسلامی بهره برداری از ۴۰۸ واحد مسکن مهر، دو مرکز معاینه فنی، مجتمع بین راهی و راه روستایی و پروژه آر. وی. آر فرودگاه بجنورد برای بالا بردن افق دید با اعتبار یک هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه های افتتاحی حوزه این وزارتخانه در استان خراسان شمالی برشمرد.
در سفر کاروان دولت تدبیر و امید، ۱۳۲ پروژه عمرانی، خدماتی و زیربنایی در قالب ۳۰ طرح در شهرستان‌های مختلف به بهره برداری رسید؛ برای اجرای این طرح‌ها در مجموع هشت هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال و ۵۹۴ میلیون یورو از منابع دولتی و نیز ۶ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است که با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۷۸۴ نفر اشتغال ایجاد شده است.
۲ واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه گذاری، بهره برداری شد که با اجرای هر واحد بخار، ۱۶۰ مگاوات به توان تولید برق در این نیروگاه افزوده شد؛ اجرای سد و شبکه آبیاری چندیر در شهرستان راز و جرگلان با هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال اعتبار و شبکه و آبیاری غلامان با ۲۴۴ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های افتتاحی در سفر کاروان دولت تدبیر و امید است.
افتتاح پروژه ارتقای تصفیه خانه فاضلاب اسفراین، کارخانه شمش آلومینای جاجرم، فولاد کیمیای صبا و طرح کیمیاداران نوین شمال در اسفراین از دیگر طرح‌های افتتاح شده در سفر کاروان تدبیر و امید است.
همچنین همزمان با سفر کاروان دولت تدبیر و امید به خراسان شمالی، ۲۸ پروژه کلنگ زنی شد که برای این پروژه‌ها چهار هزار و ۸۰۷ میلیارد ریال اعتبار دولتی و ۶ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار بخش خصوصی هزینه شده که با بهره برداری از آن برای یکهزار و ۷۰۵ نفر اشتغال ایجاد شد.
خراسان شمالی تا پایان کار دولت  به راه‎آهن سراسری می‎پیوندد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه