حزب الله با استعفای دولت موافق نیست

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود نسبت به تشدید بحران در این کشور هشدار داد و اعلام کرد که این جنبش با استعفای دولت موافق نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد، وی در پایان راهپیمایی اربعین در شهر بعلبک در منطقه «مقام سیده خوله» به سخنرانی پرداخت و درخصوص مسائل منطقه ای و تحولات کنونی لبنان صحبت کرد.سید حسن نصرالله در ابتدا به ماجرای عبور کاروان اسرای کربلا از منطقه مذکور اشاره کرد و گفت: در مکانی قرار داریم که کاروان حضرت زینب (ع) از آن عبور کرده است.وی راهپیمایی اربعین حسینی را اینگونه توصیف کرد: این مراسم هیچ مشابهی در جهان ندارد و بسیاری از سرتاسر جهان حتی از اروپا و آمریکا خود را به کربلا می رسانند و این راهپیمایی بار دیگر امام حسین (ع) را به جهانیان معرفی می کند. خیلی ها سوال می کنند این حسین کیست و این عشق و محبت چیست که با گذشت زمان همچنان انسان ها را به سوی خود جذب می کند.دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نگرانی آمریکا و صهیونیست ها از راهپیمایی اربعین حسینی(ع) گفت: آمریکا و صهیونیست ها و مستکبران و ستمگران با دیدن راهپیمایی‌های میلیونی حسینی نگران
 می شوند.‎وی در ادامه سخنان خود به تحولات کنونی این کشور و اعتراضات مردمی اشاره و اعلام کرد: همه در لبنان چه کسانی که در دولت فعالیت می کنند و چه کسانی که در خارج از دولت هستند باید نسبت به اوضاع جدی پیش روی کشور احساس مسئولیت کنند. برخی از رهبران و گروه های سیاسی لبنان از هر گونه مسئولیت گذشته و کنونی شانه خالی می کنند و عواقب را روی دوش دیگران می اندازند.دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه گفت: همگان در لبنان در خارج از حکومت و داخل آن باید به مسئولیت های خود در برابر شرایط خطرناک کشور عمل کنند. برخی رهبران سیاسی به تماشای شرایط نشسته اند، از مسئولیت خود شانه خالی می کنند و دیگران را مسئول می دانند. مقامات نباید به دنبال تسویه حساب های شخصی با کسی باشند زیرا این امر به یک سرنوشت نامعلوم امنیتی و سیاسی منتهی خواهد شد. سید حسن نصر الله تصریح کرد:  کشور با خطر واقعی روبرو است. خطر اول فروپاشی مالی و اقتصادی و خطر دوم وقوع انفجار مردمی در نتیجه راهکارهای اشتباه است. کسی که به دنبال یافتن راهکار است، آن را فقط در اعمال مالیات بر فقرا و افراد کم درآمد می بیند. بحث من درباره همه مالیات ها نیست بلکه مالیات بر فقرا است.‎ ما لبنانی ها می توانیم جلوی فروپاشی اقتصادی و مالی را بگیریم و اینکار نیاز به اراده و عزم و ایثار و اخلاص دارد‎.وی از تداوم کار دولت فعلی حمایت کرد و گفت:  ما استعفای دولت کنونی را تایید نمی کنیم‎ اگر دولت استعفا دهد، این بدان معنا خواهند بود که دولتی درکار نخواهد بود و تشکیل آن ممکن است دو سال زمان ببرد.‎ نیروهای سیاسی بعد از استعفای دولت همان ها باقی خواهند ماند و تغییر برخی اسامی چیزی را تغییر نمی دهد.‎ در بحث تشکیل دولت، بیش از وزراء، گروههای سیاسی مهم هستند.
حزب الله با استعفای دولت موافق نیست
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه