عضو کمیسیون انرژی مجلس

دولت برای دوگانه سوز شدن خودروها به مردم وام دهد

با توجه به وضعیت کشور، گاز طبیعی بهترین سوخت جانشین است، زیرا ایران دومین دارنده بزرگ گاز طبیعی دنیا است. ‏همچنین به دلیل کارآیی بالا و هزینه پایین بهترین جانشین برای سوخت‌هایی مانند بنزین و گازوییل است. نگرانی از امنیت استفاده ‏از این ماده نیز کمتر است و به این دلایل مصرف بالای گاز طبیعی در دنیا، این سوخت به‌عنوان سوخت قرن حاضر در حال ‏افزایش است.‏
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، عضو کمیسیون انرژی مجلس ارائه وام به متقاضیان دوگانه‌سوز کردن خودروها را ضروری دانست و نسبت به عدم افزایش جایگاه‌های سوخت سی.ان.جی انتقاد کرد.علی گلمرادی با اشاره به ضرورت در نظر گرفتن منابعی برای ارائه تسهیلات و وام به متقاضیان دوگانه‌سوز کردن خودروها در لایحه بودجه سال 99، گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین و هزینه‌های بالای دوگانه سوز کردن برای صاحبان خودروها و خانواده‌ها باید برای متقاضیان این مهم وام و تسهیلات در نظر گرفت.
نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: افزایش تقاضا برای دوگانه سوز کردن خودروها منجر به کاهش قطعات آن شده است لذا دولت باید مدیریت خود را افزایش دهد تا مردم به دردهای بسته نخورند.
وی افزایش جایگاه‌های سوخت و دوگانه سوز کردن خودروها را ازجمله اقدامات ضروری برای افزایش استفاده از سوخت پاک دانست و گفت: کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 باید منابعی را نیز برای ارتقاء جایگاه‌های CNG در نظر بگیرد چراکه کم کاری در این زمینه مشهود است.عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت نفت باید تلاش مجددی برای دوگانه‌سوز کردن خودروها آغاز کند.
پیش از این نیز، سید علی ادیانی از مدنظر قرار دادن منابعی در لایحه بودجه برای ارائه تسهیلات و وام به متقاضیان دوگانه سوز کردن خودروها خبر داد و گفت: نمایندگان کمیسیون انرژی نیز پیشنهاداتی در این خصوص دارند.  
نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه وجویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر قدر به سمت استفاده از CNG برویم به همان میزان از مصرف بنزین کاسته شده و آثار و برکات متعددی نیز حاصل خواهد شد چرا کهسی.ان.جی انرژی پاک است همچنین میزان مصرف بنزین را در کشور کاهش پیدا خواهد کرد و به اندازه آن صادرات و درآمد ارزشی افزایش پیدا می‌کند.عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد: اکنون با توجه به وضعیت کشور، گاز طبیعی بهترین سوخت جانشین است، زیرا ایران دومین دارنده بزرگ گاز طبیعی دنیا است. همچنین به دلیل کارآیی بالا و هزینه پایین بهترین جانشین برای سوخت‌هایی مانند بنزین و گازوییل است. نگرانی از امنیت استفاده از این ماده نیز کمتر است و به این دلایل مصرف بالای گاز طبیعی در دنیا، این سوخت به‌عنوان سوخت قرن حاضر در حال افزایش است.
 دولت برای دوگانه سوز شدن خودروها  به مردم وام دهد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه