هشداررییس مجلس به ترور کنندگان سردار سلیمانی

پاسخ ایران به آمریکا جدی خواهد بود

گروه مجلس- بعد از آن که کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مجلس اعلام کرد که شورای نگهبان طرح مجلس برای اقدام متقابل ایران علیه ‏آمریکا را تایید کرده است لاریجانی مجددا در صحبت‌هایی از فقها و حقوق‌دانان شورای نگهبان تشکر و تاکید کرد که این طرح به ‏اتفاق آرا و با  مشارکت‌ همه فراکسیون‌های مجلس به تصویب رسیده است. این نشان داد که موضوع مقاومت مورد توجه جدی ملت ‏است. ما با این مصوبه پاسخی به رژیم آمریکا و رفتارهای سفاکانه‌اش دادیم. آنها بدانند پاسخگویی ما جدی است.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیس مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که اختصاص ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به سپاه قدس و اختصاص بودجه کافی در سال ۹۹ برای سپاه قدس، جهت فعالیت جدی جریان مقاومت بود، گفت که مجلس با این مصوبه پاسخی به رژیم آمریکا و رفتارهای سفاکانه‌اش داد.
علی لاریجانی در جلسه علنی دیروز و در جریان اعلام نظر شورای نگهبان درباره ی مصوبه مجلس در طرح اقدام متقابل ایران در برابر آمریکا گفت: مجلس امروز یک مصوبه بسیار مهم داشت که پاسخی به رفتار آمریکا بود که منجر به شهادت عظیم‌الشان حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش شد. لازم بود مجلس به این اقدام عاملان این جنایت پاسخ دهد. آنهایی که خودشان اعلام کردند که این تصمیم را گرفته بودند.وی افزود: بعد از انقلاب این اولین طرح سه فوریتی است که به تصویب مجلس رسیده است مجلس این اقدام را انجام داد و با صراحت اعلام کرد که همه عاملان و نیروهای نظامی آمریکا جزء تروریست‌ها محسوب می‌شوند. هدف آنها این بود که به مقاومت ضربه بزند. فکر می‌کردند با ترور شهید قاسم سلیمانی به عنوان ستون بزرگ مقاومت می‌توانند به جبهه مقاومت لطمه وارد کنند.
رئیس مجلس همچنین با تأکید بر اینکه حضور مردم در مراسم تشییع سپهبد حاج قاسم سلیمانی مهمترین گام در ایجاد و صیانت از امنیت ملی بود، گفت که باید پاسخ خون حاج قاسم سلیمانی این باشد که نیروهای آمریکایی از منطقه فرار کنند که این گام را مجلس عراق برداشت.
‌علی لاریجانی گفت: این طرح با حضور اعضای شورای نگهبان در صحن مجلس مورد بررسی قرار گرفت و همه اعضای سه فراکسیون سیاسی به آن رأی مثبت دادند و در نهایت به اتفاق آرا تصویب شد. به یاد ندارم طرح سه فوریتی در مجلس تصویب شده باشد.
وی تأکید کرد: بخش‌های مختلف مجلس و احزاب سیاسی در مسئله مربوط به امنیت ملی کشور یکصدا هستند. پیش از این زمانی که آمریکا سپاه پاسداران را به عنوان گروه تروریستی اعلام کرد مجلس قانونی را تصویب نمود که به موجب آن نیروهای سندکام و نیروهای آمریکا در منطقه و موسسات و شرکت‌های آن‌ها به عنوان گروه‌های تروریستی اعلام شود. بعد از ترور شهید سلیمانی آمران و عاملان این ترور به این اقدام جنایتکارانه خود اذعان داشتند، ما هم قانون قبلی را تغییر داده و اعلام کردیم همه نیروهای زیر پوشش پنتاگون به عنوان تروریست شناسایی می‌شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این سوال مطرح می‌شود که چرا حاج قاسم را ترور کردند؟ پاسخ این است حاج قاسم عنصری مهم و تأثیرگذار در جبهه مقاومت و منطقه بود. تصور واهی آن‌ها این بود که با حذف این عنصر موثر ضربه جدی به جریان مقاومت در منطقه وارد می‌شود. حال اینکه این حادثه موجب تقویت جبهه مقاومت شد.
لاریجانی خاطر نشان کرد: ما در این مصوبه به نیروی قدس سپاه که از نیروهای اصلی جریان مقاومت به شمار می‌آید ۲۰۰ میلیون یورو برای دو ماه پایانی سال ۹۸ از صندوق توسعه اعتبارات اختصاص دادیم. این اعتبار در بودجه سال آینده اضافه خواهد شد تا دشمنان بدانند با شهادت و ترور حاج قاسم سلیمانی تفکر مقاومت نه تنها از بین نمی‌رود بلکه گسترش پیدا می‌کند. اقدامات دیگری نیز در دستور کار شورای عالی امنیت ملی قرار دارد که پاسخی به حضور ارزشمند مردم هم داده شود.رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی مجدد از نمایندگان مجلس و دقت و وحدت نظر آن‌ها در تصویب مصوبه امروز و اعضای شورای نگهبان و فقهای آن‌ها، از ملت رشید ایران برای حضور بسیار چشمگیر و آگاهانه و گام‌هایی که برداشتند، تشکر کرد و افزود: مردم بدانند حضورشان مهمترین گام در ایجاد و صیانت از امنیت ملی است. 
 پاسخ ایران به آمریکا جدی خواهد بود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه