تاریخ انتشار:1402/3/10
می توانیم سهم بیشتری از بازار ارز داشته باشیم

سرپرست قائم مقام بانک کارآفرین

می توانیم سهم بیشتری از بازار ارز داشته باشیم

اقتصادسرآمد- سرپرست قائم مقام بانک کارآفرین با اشاره به تغییر بخشنامه های ارزی به لزوم هوشمندی در بازار بین الملل تاکید کرد و گفت: می توانیم با هوشمندی در این بازار سهم مان از بازار ارز را به بیش از ۱۰ درصد برسانیم.

به گزارش اقتصادسرآمد، افشین خانی  در گردهمایی سراسری روسای شعب و مدیران ستادی بانک با ذکر این نکته که بانک کارآفرین در شبکه بانکی به عنوان بانکی خوشنام و متمایز معروف است گفت: بررسی تراز تجاری کشور نشان می دهد که میزان حجم تجارت و ارزبری کشور در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته و در حوزه واردات به ۶۰ میلیارد دلار رسیده است.
وی با اشاره به سهم بانک کارآفرین از بازار ارزی کشور افزود: بانک کارآفرین در سال گذشته سهم ۲.۲ درصدی از حجم ۶۰ میلیارد دلاری بازار ارزی کشور را در اختیار دار د که جای تامل و برنامه ریزی برای کسب سهم بیشتر از بازار را دارد.
خانی با اشاره به بازارهای صادراتی و وارداتی ایران در سال ۱۴۰۱ خطاب به روسای شعب تاکید کرد: بانک کارآفرین باید به فراخور جایگاه خود در بازار ارز سهم بگیرد. برای این امر روسای شعب و همکاران ستادی فعال در بخش ارزی باید با بررسی آمارها و ارقام مربوط به فعالیت های ارزی کشور در سال گذشته، ذی نفعان فعال در این بخش را شناسایی کرده و به سراغ آنها بروید.
وی با اشاره به اینکه بررسی بازارهای صادراتی و وارداتی پیام های زیادی برای شما دارد، و چراغ راه ورود و سهم گیری از بازار ارز را برایتان روشن می کند، تاکید کرد: زمانی در بازار ارز؛ بانک کارآفرین بعنوان هاب غذا و دارو مطرح بود، در شبکه بانکی همه این بانک را بعنوان نبض بازار غذا و دارو می خواندند و حالا باید دوباره نبض این بازار را در دست بگیریم.
این مقام بانک کارآفرین همچنین با اشاره به لزوم وارد شدن بانک کارآفرین به بازار ذی نفعان بازار ارز گفت: باید برای هر یک از مشتریان برنامه ریزی خاص همان مشتری را داشته باشیم، و خدمات و محصولات با امعان نظر به نوع فعالیت، توان، و ارزش آفرینی مشتری در راستای برندینگ بانک انجام شود.
سرپرست قائم مقام مدیر عامل ادامه داد: شناخت بازارهای صادراتی و وارداتی پالس نوع فعالیت موفق را به ما می دهد. باتوجه به اولویت های دولت در تخصیص ارز به این بخش می تواند کمک بیشتری به ما کند.
خانی با اشاره به عملیاتی شدن شرکت «راهبر بانک»در فروردین ماه سال جاری، این اتفاق را میمون و عامل تسریع در همکاری های ارزی خواند و افزود:ما با توجه به اشتراک مقاصد وارداتی و صادراتی مان می توانیم با تعریف فضای جدید حتی به سمت تهاتر با کشورهای مثل چین، ترکیه، برزیل، هند و... برویم.
سرپرست قائم مقام بانک همچنین با نگاه به کالاهای صادراتی منتشر شده در سایت گمرک گفت: ترکیب کالاهای صادراتی به خوبی نشان می دهد که ما باید در سبد مشتریانمان به سراغ کدام شرکتها و کدام حوزه ها برویم بر این اساس قطعا یکی از بازارهای هدف ما شرکتهای نفت و پتروشیمی و شرکتهای معدنی خواهند بود.
خانی تاکید کرد: بانک کارآفرین این توانمندی را دارد که ۱۰درصد از بازار ۶۰ میلیارد دلاری واردات و بازار ۹۰ میلیارد دلاری محصولات نفتی و غیر نفتی کشور را در اختیار گیرد.سیاست کلی ارزی بانک ارائه بهترین خدمات ارزی در زمانی معقول و کمترین زمان نسبت به سایر بانکهاست که نتیجه این فرآیند به جلب رضایت و وفاداری مشتریان منجر شود.
وی با اشاره به برنامه بخش ارزی برای جلب مشتریان بزرگ با محوریت بانکداری شرکتی اظهارداشت: لازم نیست فقط به سراغ مشتریان بزرگ برویم و باید با ارائه پکیج کاملی از خدمات ارزی، بانکی و اعتباری بتوانیم شبکه کاملی از خدمات بانکی را ارائه کنیم.
خانی خطاب به روسای شعب گفت: شما نباید تنها خدمات دهنده به مشتریان باشید شما باید مشاوران ارشد مشتریانتان باشید. تنها جذب سپرده در بانک خوب نیست باید سیاست ما ارائه مجموعه ای از خدمات مالی، بیمه ،کارگزاری و ... باشد. باید به سمت جذب سپرده بازرگانی در بازار برویم.

برچسب ها : بانک کارآفرین سرپرست قائم مقام ارائه خدمات ارزی در مدت زمان کم

اخبار روز
ضمیمه