تاریخ انتشار:1402/7/15
روایت هفته تهران به صورت ویدئو مپینگ

در منطقه دوتهران؛

روایت هفته تهران به صورت ویدئو مپینگ

اقتصادسرآمد - شهردار منطقه‌دو گفت: به مناسبت نکوداشت هفته تهران با اجرای برنامه‌های متعدد ضمن معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی منطقه، سرگذشت محلات طهران قدیم روایت می‌شود.

به گزارش اقتصادسرآمد، مهدی صالحی  با اشاره به اینکه هفته تهران فرصتی برای نمایش هویت و فرهنگ پایتخت است، گفت: برنامه‌های نکوداشت هفته تهران با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مفاخر محلات وهمچنین هویت و تاریخچه محلات پیش بینی شده است.

وی روایت هفته تهران با بهره گیری از نورپردازی سه بعدی ( ویدئو مپینگ) را از جمله برنامه های پیش بینی شده برشمرد و گفت: این نمایش سه بعدی که به مناسبت هفته تهران طراحی شده است، تصویری خلاصه و نمادین از شاخص ترین جاذبه های تفریحی منطقه را نمایش می‌گذارد.

صالحی با بیان اینکه منطقه دو از محلات قدیمی همچون طرشت و فرحزاد برخوردار است که هریک گنجینه ای غنی از تاریخ هستند، گفت: برهمین اساس روایت های محلات قدیم منطقه دو در قالب فیلم کوتاه تهیه و با بهره گیری از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی این روایت‌های شفاهی اطلاع رسانی می شود.

به گفته شهردار منطقه دو، نواختن زنگ تهران در مدارس، برگزاری مسابقه عکاسی از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری محلات منطقه، برگزاری تور گردشگری مجازی، معرفی هنرمندان و مفاخرمحلات، نمایشگاه گردشگری از دیگر برنامه های اجرایی دراین هفته است.

وی با تاکید براینکه  یکی از روش های تقویت حس تعلق شهروندی ،معرفی تهران به شهروندان خصوصا کودکان است، افزود: در همین راستا، روایت تهران برای کودکان توسط گروه‌های نمایش در سرای محلات و همچنین تجربه یک روز شاد و پرهیجان برای کودکان کار در پارک آدرنالین پیش بینی شده است.

صالحی گفت: با توجه به خواهر خواندگی تهران با ماناگوا پایتخت کشور نیکارگوئه، همزمان با هفته تهران نشستی با سفیر نیکارگوئه برگزار می شود.

برچسب ها : هفته تهران طهران قدیم ویدئو مپینگ

اخبار روز
ضمیمه