تاریخ انتشار:1402/7/22
پاکسازی حوضچه‌های رسوب‌گیر منطقه دو پایتخت

پاکسازی حوضچه‌های رسوب‌گیر منطقه دو پایتخت

اقتصادسرآمد - معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو گفت: طرح ضربتی لایروبی و پاکسازی حوضچه‌های رسوبگیر و آرامش رودخانه‌ها با هدف افزایش گنجایش مسیل‌ها اجرا شد.

به گزارش اقتصادسرآمد، علی اصغر طاهری با اعلام این مطلب اظهار داشت: مسیل‌های منطقه دو دارای هشت حوضچه رسوب‌گیر اصلی است که نقش مهمی در جمع آوری آب‌های سطحی محدوده منطقه دارد و بر همین اساس لایروبی و پاکسازی این حوضچه‌ها با برنامه زمانبندی انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به بارش‌های فصلی و وجود دو رودخانه اصلی شهر تهران (فرحزاد و درکه) در سطح محدوه منطقه مقدار زیادی رسوبات در حوضچه‌های رسوب‌گیر ته‌نشین شد که عملیات رسوب برداری، تخلیه و تسطیح کف انجام شد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه خاطرنشان کرد: اداره مسیل‌های این منطقه با در اختیار گرفتن تجهیزات و ادوات شامل: بیل مکانیکی، لودر، کامیون، خاور و نیسان اقدام به جمع آوری، تخلیه و تسطیح کف حوضچه ها ... می کند.
طاهری در پایان تصریح کرد: در این طرح 4500تن از حوضچه گفت‌و‌گو، 750تن لز حوضچه فاز یک بوستان نهج البلاغه، 500تن از حوضچه مرزداران لایروبی، رسوب برداری صورت گرفت و به گودهای مجاز حمل شد.

برچسب ها : رسوب‌گیر آرامش رودخانه‌ مسیل‌

اخبار روز
ضمیمه