تاریخ انتشار:1402/8/16
۷۰ درصد مسائل فنی خط آهن رشت - آستارا نهایی شد
اقتصادسرآمد - حدود ۷ ماه پس از امضای قرارداد ۱.۶ میلیارد یورویی خطآهن رشت - آستارا با روسیه، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از نهایی شدن ۷۰ درصد مسائل فنی این پروژه خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، اواخر اردیبهشت ماه امسال طی مراسمی با حضور رؤسای جمهوری ایران و کشور روسیه قرارداد طراحی و ساخت خط آهن رشت ـ آستارا امضا شد.
سقف قرارداد امضا شده بین ایران و روسیه 1.6 میلیارد یورو اعلام شد و تا این مبلغ تأمین مالی پروژه صورت خواهد گرفت.
براساس قرارداد، پس از انجام مطالعات طرح، رقم دقیق سرمایهگذاری پروژه طراحی و ساخت خط آهن رشت- آستارا مشخص خواهد شد.
امروز پس از حدود 7 ماه خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از نهایی شدن 70 درصد مسائل فنی راهآهن رشت- آستارا توسط روسیه خبر داده است.
وی در اینباره گفته است: توافقنامهای با کشور روسیه امضا شده تا این کشور برای احداث و تکمیل راهآهن رشت- آستارا وام دولتی در اختیار ما قرار دهد و این توافقنامه شامل شرایط عمومی و خصوصی موافقت نامه، الزامات کارفرما و ساختار همکاری در حوزه هزینهها، برنامه زمان بندی اجرا و... است.
وی از امضای نقشههای اجرایی راه آهن رشت-آستارا خبر داد و افزود: پس از نشستهای فنی و تخصصی فراوان از سوی کارشناسان دو کشور، نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامههایی پیشبینی شده که در صورت تاخیر روسها، هزینههای این خط ریلی از طریق منابع داخلی تامین شود و تکمیل آن وابسته به مشارکت روسها نباشد.
خادمی بیان کرد: دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمتها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آنها، 6 ماه به روسیه فرصت داده است.از این فرصت 2.5 ماه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقهای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح نهایی و قیمت نیز انجام میشود تا در صورت تایید ایران، عملیات اجرایی آغاز شود.
وی افزود: همچنین نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسیده است.
وی با اعلام اینکه 70 درصد مسائل فنی این پروژه حل شده است، گفت: در جلسه اخیر برنامه زمانبندی برای 30 درصد باقیمانده و کارهای اولیه و امور فنی نیز از سوی روسیه تهیه و تحویل شده تا در مدت 6 ماه تعیین شده تعهدات خود را اجرا کنند.
سقف قرارداد امضا شده بین ایران و روسیه 1.6 میلیارد یورو اعلام شد و تا این مبلغ تأمین مالی پروژه صورت خواهد گرفت.
براساس قرارداد، پس از انجام مطالعات طرح، رقم دقیق سرمایهگذاری پروژه طراحی و ساخت خط آهن رشت- آستارا مشخص خواهد شد.
امروز پس از حدود 7 ماه خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از نهایی شدن 70 درصد مسائل فنی راهآهن رشت- آستارا توسط روسیه خبر داده است.
وی در اینباره گفته است: توافقنامهای با کشور روسیه امضا شده تا این کشور برای احداث و تکمیل راهآهن رشت- آستارا وام دولتی در اختیار ما قرار دهد و این توافقنامه شامل شرایط عمومی و خصوصی موافقت نامه، الزامات کارفرما و ساختار همکاری در حوزه هزینهها، برنامه زمان بندی اجرا و... است.
وی از امضای نقشههای اجرایی راه آهن رشت-آستارا خبر داد و افزود: پس از نشستهای فنی و تخصصی فراوان از سوی کارشناسان دو کشور، نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامههایی پیشبینی شده که در صورت تاخیر روسها، هزینههای این خط ریلی از طریق منابع داخلی تامین شود و تکمیل آن وابسته به مشارکت روسها نباشد.
خادمی بیان کرد: دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمتها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آنها، 6 ماه به روسیه فرصت داده است.از این فرصت 2.5 ماه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقهای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح نهایی و قیمت نیز انجام میشود تا در صورت تایید ایران، عملیات اجرایی آغاز شود.
وی افزود: همچنین نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسیده است.
وی با اعلام اینکه 70 درصد مسائل فنی این پروژه حل شده است، گفت: در جلسه اخیر برنامه زمانبندی برای 30 درصد باقیمانده و کارهای اولیه و امور فنی نیز از سوی روسیه تهیه و تحویل شده تا در مدت 6 ماه تعیین شده تعهدات خود را اجرا کنند.
برچسب ها : خط آهن رشت حملونقل کشور شرکت ساخت و توسعه
اخبار روز
-
جزئیات اجرای پروژه جدید در سیستان و بلوچستان برای رفع فقر آبی
-
شناسایی فرودگاههای قابل واگذاری به بخش خصوصی
-
تبدیل بندر صیادی کوهستک به قطب جدید صید و اقتصاد دریامحور شرق هرمزگان
-
قم در مسیر تقویت حملونقل عمومی و هوشمندسازی ترافیک
-
قم دارای یکی از منظم ترین و حرفه ای ترین شبکه های اتوبوسرانی کشور است
-
دوربینهای ترافیکی قم ابزار جریمه نیستند، برای حفظ جان شهروندان نصب شدهاند
-
اختصاص بخشی از بودجه شرکتها و سازمانهای تابعه وزارت راه و شهرسازی به پژوهشهای مسالهمحور
-
ارائه بسته مشوقهای حملونقل هوایی در هفته آینده
-
لنج فاقد هویت با ۲۵۰ کیلوگرم صید غیرمجاز در جاسک توقیف شد
-
امضای تفاهمنامه همکاری بین ادارهکل شیلات استان بوشهر و شرکت هواپیمایی اطلس
-
عمده نفت جزایر ایرانی در اختیار امارات!
-
تحلیلی بر کتاب «راهنمای سیاستگذاری برنامه ملی توسعه دریامحور»
-
نمایش اقتدار آبی ایران در آینه هنر
-
بانکداری قرضالحسنه در مقیاس ملی
-
شیلات در تور تورم
-
آزمون سخت راهآهن برای تامین مالی
-
استقبال رسولی از برگزاری نشست های تخصصی تر با رسانه ها
-
حضور در دریا نماد انسجام و اقتدار ملی است
-
توجه نیروی دریایی ارتش به حوزه فرهنگ و هنر اقدامی ارزشمند و ماندگار است
-
دین اسلام، مشوق و حامی هنر است
