تاریخ انتشار:1402/8/16
۷۰ درصد مسائل فنی خط آهن رشت - آستارا نهایی شد
اقتصادسرآمد - حدود ۷ ماه پس از امضای قرارداد ۱.۶ میلیارد یورویی خطآهن رشت - آستارا با روسیه، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از نهایی شدن ۷۰ درصد مسائل فنی این پروژه خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، اواخر اردیبهشت ماه امسال طی مراسمی با حضور رؤسای جمهوری ایران و کشور روسیه قرارداد طراحی و ساخت خط آهن رشت ـ آستارا امضا شد.
سقف قرارداد امضا شده بین ایران و روسیه 1.6 میلیارد یورو اعلام شد و تا این مبلغ تأمین مالی پروژه صورت خواهد گرفت.
براساس قرارداد، پس از انجام مطالعات طرح، رقم دقیق سرمایهگذاری پروژه طراحی و ساخت خط آهن رشت- آستارا مشخص خواهد شد.
امروز پس از حدود 7 ماه خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از نهایی شدن 70 درصد مسائل فنی راهآهن رشت- آستارا توسط روسیه خبر داده است.
وی در اینباره گفته است: توافقنامهای با کشور روسیه امضا شده تا این کشور برای احداث و تکمیل راهآهن رشت- آستارا وام دولتی در اختیار ما قرار دهد و این توافقنامه شامل شرایط عمومی و خصوصی موافقت نامه، الزامات کارفرما و ساختار همکاری در حوزه هزینهها، برنامه زمان بندی اجرا و... است.
وی از امضای نقشههای اجرایی راه آهن رشت-آستارا خبر داد و افزود: پس از نشستهای فنی و تخصصی فراوان از سوی کارشناسان دو کشور، نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامههایی پیشبینی شده که در صورت تاخیر روسها، هزینههای این خط ریلی از طریق منابع داخلی تامین شود و تکمیل آن وابسته به مشارکت روسها نباشد.
خادمی بیان کرد: دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمتها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آنها، 6 ماه به روسیه فرصت داده است.از این فرصت 2.5 ماه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقهای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح نهایی و قیمت نیز انجام میشود تا در صورت تایید ایران، عملیات اجرایی آغاز شود.
وی افزود: همچنین نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسیده است.
وی با اعلام اینکه 70 درصد مسائل فنی این پروژه حل شده است، گفت: در جلسه اخیر برنامه زمانبندی برای 30 درصد باقیمانده و کارهای اولیه و امور فنی نیز از سوی روسیه تهیه و تحویل شده تا در مدت 6 ماه تعیین شده تعهدات خود را اجرا کنند.
سقف قرارداد امضا شده بین ایران و روسیه 1.6 میلیارد یورو اعلام شد و تا این مبلغ تأمین مالی پروژه صورت خواهد گرفت.
براساس قرارداد، پس از انجام مطالعات طرح، رقم دقیق سرمایهگذاری پروژه طراحی و ساخت خط آهن رشت- آستارا مشخص خواهد شد.
امروز پس از حدود 7 ماه خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از نهایی شدن 70 درصد مسائل فنی راهآهن رشت- آستارا توسط روسیه خبر داده است.
وی در اینباره گفته است: توافقنامهای با کشور روسیه امضا شده تا این کشور برای احداث و تکمیل راهآهن رشت- آستارا وام دولتی در اختیار ما قرار دهد و این توافقنامه شامل شرایط عمومی و خصوصی موافقت نامه، الزامات کارفرما و ساختار همکاری در حوزه هزینهها، برنامه زمان بندی اجرا و... است.
وی از امضای نقشههای اجرایی راه آهن رشت-آستارا خبر داد و افزود: پس از نشستهای فنی و تخصصی فراوان از سوی کارشناسان دو کشور، نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: برنامههایی پیشبینی شده که در صورت تاخیر روسها، هزینههای این خط ریلی از طریق منابع داخلی تامین شود و تکمیل آن وابسته به مشارکت روسها نباشد.
خادمی بیان کرد: دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمتها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آنها، 6 ماه به روسیه فرصت داده است.از این فرصت 2.5 ماه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقهای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح نهایی و قیمت نیز انجام میشود تا در صورت تایید ایران، عملیات اجرایی آغاز شود.
وی افزود: همچنین نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسیده است.
وی با اعلام اینکه 70 درصد مسائل فنی این پروژه حل شده است، گفت: در جلسه اخیر برنامه زمانبندی برای 30 درصد باقیمانده و کارهای اولیه و امور فنی نیز از سوی روسیه تهیه و تحویل شده تا در مدت 6 ماه تعیین شده تعهدات خود را اجرا کنند.
برچسب ها : خط آهن رشت حملونقل کشور شرکت ساخت و توسعه
اخبار روز
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید
-
ماجرای خودرو های دپو شده در پارکینگ ایرانخودرو دیزل چه بود؟
-
حضور پر قدرت ایران خودرو دیزل در نمایشگاه های تهران و تبریز
-
دعوت مدیرعامل راهآهن از کارشناسان فنی ریلی اسپانیا برای راهاندازی قطارهای پُرسرعت
-
گشایش همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسنگار» در جزیره قشم
-
کتابخانه مجازی شهدای دولت و شهدای جزیره قشم رونمایی شد
-
رضایتمندی حداکثری فرماندهان و خدمه کشتیهای متردد به بندر امام(ره)
-
کتاب «داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج» اثر مهدی بیرانوند
-
انتصاب نماینده رئیس جمهور در هماهنگی اجرای سیاستهای کلی توسعه دریامحور
-
ایزوایکو نماد اقتصاد دریا محور است و باید نگاه ویژهای به آن شود
-
نقش بینظیر پیشکسوتان دفاع مقدس در شکلگیری فرهنگ مقاومت و ایستادگی
-
ادعای استخدام خارج از چارچوب نیروهای قراردادی کذب است
-
دوره های جامع آموزش ادمینی و طراحی سایت همراه با استخدام و معرفی به بازار کار رایگان
-
صدا و سیما باید اخبار را امانتدارانه به مخاطب منتقل کند تا اعتماد مخاطب را جلب کند