تاریخ انتشار:1403/5/9
بهترین سنگ تراورتن ایران کدام است؟

بهترین سنگ تراورتن ایران کدام است؟

اقتصادسرآمد- برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید دانست که سنگ تراورتن چیست؟ تراورتن نوعی از جنس سنگ های طبیعی محسوب می شود که در دسته سنگ های آهکی رسوبی قرار می گیرد و به دلیل تخلخل بالایی که دارد برای نمای ساختمان مناسب است. حال می دانیم که تراورتن ها نیز خوب و بد دارند و از آن جایی که در کشورمان معادن بسیار زیادی از این سنگ وجود دارد بنابراین باید به اختصار توضیح هر یک پرداخت و با توجه به بودجه ای که در نظر داریم بهترین تراورتن را انتخاب کنیم.

به گزارش اقتصادسرآمد،  معرفی سنگ خوب تراورتن در ایران سنگ بر اساس جنس سنگ، تخلخل، تراکم، ساب پذیری، مقاومت در برابر شرایط جوی و همچنین ماندگاری روی نما خواهد بود.
سنگ تراورتن عباس آباد
سنگ عباس آباد از نظر ماندگاری در نما و تراکم تمامی استاندارد های لازم را داراست و بنابراین به عنوان بهترین سنگ نما شناخته می شود. سنگ نمای عباس آباد دارای زمینه های رنگی کرم، سفید هاله دار و سفید است که دارای قیمت بالایی نیز می باشد. بنابراین ما عباس آباد را بهترین و البته گران ترین سنگ تراورتن معرفی می کنیم.
سنگ تراورتن حاجی آباد
رتبه دوم سنگ های تراورتن متعلق به سنگ حاجی آباد است. این سنگ دارای رنگ کرم، کرم بژ، کرم روشن و سفید بوده و از نظر جنس و کیفیت دست کمی از عباس آباد ندارد. قیمت سنگ حاجی آباد نیز در مقایسه با دیگر سنگ های مشابه بالاتر بوده و لازم به ذکر است که در چند سال گذشته استخراج از معدن آن بسیار کم شده است؛ در نتیجه در بازار و در کارخانه های سنگبری کمیاب شده یا قیمت بسیار بالایی دارد.
سنگ تراورتن دره بخاری
سنگ دره بخاری نیز در بین انواع تراورتن ها رتبه سوم را دارد. این سنگ نیز به عنوان سنگ مقاوم و ماندگار در نما محسوب می شود که در انواع رنگ های کرم، کرم روشن و سفید موجود است. قیمت سنگ دره بخاری نیز در مقایسه با دیگر سنگ های مشابه نسبتا بالا خواهد بود.
سنگ تراورتن طرق
ما در ایران سنگ، سنگ طرق را بسیار پیشنهاد می کنیم. این سنگ از نظر جنس، کیفیت، ماندگاری در نما و مقاومت در برابر انواع شرایط جوی مطمئن و تضمین شده است و از طرفی دارای قیمت بسیار پایین تری نیز می باشد. در واقع قیمت سنگ طرق در ایران سنگ نسبت به سنگ های دیگری همچون دره بخاری و حاجی آباد تقریبا نصف است.
سنگ تراورتن آبگرم
یکی دیگر از سنگ های معروف و خوب کشورمان متعلق به این معدن است. سنگ آبگرم محلات نیز از نظر جنس و کیفیت مطمئن بوده و البته از سنگ طرق کمی گران تر و از سنگ دره بخاری کمی ارزان تر می باشد.
سنگ تراورتن کاشان
یکی از مقرون به صرفه ترین و مطمئن ترین سنگ های کشورمان نیز سنگ کاشان است. این سنگ در رنگبندی شکلاتی، عسلی و کرم دیده می شود و می تواند برای انواع نمارومی، نیمه رومی یا کلاسیک فوق العاده تلقی گردد.
سنگ تراورتن ورتون
کیفیت سنگ ورتون نسبت به بسیاری از سنگ های دیگر بالاتر است؛ این در حالیست که قیمت آن در قیاس با دیگر سنگ ها بسیار پایین تر بوده و بنابراین یکی از بهترین سنگ های تراورتن معرفی می شود. سنگ ورتون که با نام سنگ اصفهان نیز شناخته می شود قیمت بسیار مناسبی داشته و از نظر ماندگاری در نما نیز تضمین شده است.
سنگ تراورتن دهشیر
یکی دیگر از سنگ های تراورتن خوب کشورمان سنگ دهشیر است. این سنگ معمولا به دو صورت شکلاتی بی موج و شکلاتی موج دار تولید می شود که می تواند برای انواع نما مورد استفاده قرار گیرد. جنس و کیفیت سنگ دهشیر در مقایسه با بسیاری دیگر از تراورتن ها عالی تلقی می شود.
کلام آخر
در ایران سنگ انواع متنوعی از سنگ های ساختمانی موجود است. انواع سنگ نما، سنگ پله، سنگ کف، سنگ اسلب، سنگ ازاره، سنگ آنتیک و ... از انواع آن ها به شمار رفته که در متن بالا به بررسی سنگ های تراورتن نما اشاره داشتیم. چشم انداز و هدف ایران سنگ این است که سنگ ساختمانی را به قیمت تولید، با کیفیت منطقی و مطمئن به سراسر کشور ارسال کرده و به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی سنگ ساختمانی ایران معرفی گردد. مشاوران ایران سنگ نیز با علم و تجربه کافی که در زمینه انواع سنگ ها و نکات مثبت و منفی هر یک دارند می توانند راهنمای خوبی برای انتخاب و خرید سنگ معرفی شوند.
 

برچسب ها : سنگ ساختمان سنگ تراورتن سنگ آهکی رسوبی

اخبار روز
ضمیمه