تاریخ انتشار:1403/10/5

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن:
تسهیلات بانکی کم بهره به سرمایه گذاران حوزه حمل ونقل ریلی پرداخت می شود
اقتصادسرآمد- معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن گفت: شرکت راه آهن با هدف افزایش جذابیت سرمایه گذاری در چارچوب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۲، تسهیلات کم بهره به شرکت های سازنده و خریداران ناوگان و ماشین آلات و تجهیزات زیربنایی پرداخت می کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، نوراله بیرانوند افزود: قرارداد تامین مالی مربوطه بین راه آهن با بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل منعقد شده است و براساس آگهی جذب سرمایه گذارکه در رسانه ها منتشر شده است، متقاضیان سرمایه گذاری می توانند با ورود به تارنمای مربوطه به نشانی www.kat.mefa.ir تقاضای سرمایه گذاری خود را ثبت کنند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات به شرکت های سازنده، پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل پرداخت است خاطرنشان کرد: خرید و بازسازی لکوموتیو، واگن مسافری، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است.
بیرانوند گفت: نرخ سود سالیانه تسهیلات حدود ۱۵ درصد و مجموع دوره استفاده و بازپرداخت آن ۵ سال است که می تواند شرایط مناسبی را برای تامین مالی پروژه های نوسازی ناوگان ریلی فراهم کند.
به گفته بیرانوند؛ شرکت راه آهن رایزنی های لازم با بانک عامل را برای تسریع در فرآیند پرداخت و تسهیل تامین تضامین موردنیاز انجام داده است.معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن تصریح کرد: با توجه به رویکرد مدیرعامل محترم راه آهن برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری ریلی، رایزنی های لازم با وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور افزایش سقف این نوع تسهیلات انجام شده که شرایط آن در مراحل بعد اعلام خواهد شد.وی گفت: دفتر سرمایه گذاری راه آهن مشاوره لازم را در زمینه نحوه تهیه طرح های توجیهی و بارگذاری تقاضاهای سرمایه گذاری به متقاضیان ارایه خواهد داد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات به شرکت های سازنده، پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل پرداخت است خاطرنشان کرد: خرید و بازسازی لکوموتیو، واگن مسافری، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است.
بیرانوند گفت: نرخ سود سالیانه تسهیلات حدود ۱۵ درصد و مجموع دوره استفاده و بازپرداخت آن ۵ سال است که می تواند شرایط مناسبی را برای تامین مالی پروژه های نوسازی ناوگان ریلی فراهم کند.
به گفته بیرانوند؛ شرکت راه آهن رایزنی های لازم با بانک عامل را برای تسریع در فرآیند پرداخت و تسهیل تامین تضامین موردنیاز انجام داده است.معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن تصریح کرد: با توجه به رویکرد مدیرعامل محترم راه آهن برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری ریلی، رایزنی های لازم با وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور افزایش سقف این نوع تسهیلات انجام شده که شرایط آن در مراحل بعد اعلام خواهد شد.وی گفت: دفتر سرمایه گذاری راه آهن مشاوره لازم را در زمینه نحوه تهیه طرح های توجیهی و بارگذاری تقاضاهای سرمایه گذاری به متقاضیان ارایه خواهد داد.
برچسب ها : راه آهن بانک تسهیلات کم بهره
اخبار روز
-
بازدید مدیر دفتر یونسکو در تهران، از شناور تحقیقاتی «کاوشگر خلیج فارس»
-
صادرات محوری و توسعه فناوری رویکرد اصلی مناطق آزاد
-
تأکید هند بر توسعه چابهار همزمان با تهدید آمریکا
-
افتتاح بخشی از پروژه آزادراه تبریز-مرند
-
عملیات ترمیم خط اسید استیک مربوط به مخازن 1001
-
پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی قیر، آسفالت، عایقها، بتن، سیمان و ماشینآلات وابسته افتتاح شد
-
هدفگذاری ایران و قزاقستان برای حمل ۵ میلیون تن بار از مسیر ریلی کشورمان
-
تخصصی ترین وزراتخانه جولانگاه افراد سفارشی و رابطه ای شده است
-
دهمین بوت کمپ اقتصادی با رویکرد توسعه کسب و کارهای نوظهور برگزار شد
-
نیازمند برنامه کلان ملی در حوزه منابع انسانی دریانوردان هستیم
-
همایش شرکت های برتر ایران برای بررسی و رتبه بندی 100 شرکت برتر در سال مالی 1402 برگزار شد
-
امروز باید تکلیف خود را نسبت به نگاه امنیتی حاکم بر فضای دیتا روشن کنیم
-
بازدید میدانی مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی به منظور بررسی عملکرد واحدهای مختلف بندر پتروشیمی ماهشهر
-
نشست صمیمانه مدیرعامل شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی با کارکنان بندر پتروشیمی ماهشهر
-
شناور بینظیر "زاگرس" به آب انداخته میشود
-
همایش «بوشهر در مسیر توسعه پایدار دریا محور» برگزار شد
-
مشاغل وابسته به دریا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد
-
سهم ایران از تحقیق و توسعه دریامحور ۲۰ میلیارد دلار است
-
توجه به حفظ محیط زیست در توسعه دریامحور ضروری است
-
پاداش دلاری به عملکرد ضعیف مدیران قبلی؟!