تاریخ انتشار:1403/10/5
معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن:
تسهیلات بانکی کم بهره به سرمایه گذاران حوزه حمل ونقل ریلی پرداخت می شود
اقتصادسرآمد- معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن گفت: شرکت راه آهن با هدف افزایش جذابیت سرمایه گذاری در چارچوب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال۱۴۰۲، تسهیلات کم بهره به شرکت های سازنده و خریداران ناوگان و ماشین آلات و تجهیزات زیربنایی پرداخت می کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، نوراله بیرانوند افزود: قرارداد تامین مالی مربوطه بین راه آهن با بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل منعقد شده است و براساس آگهی جذب سرمایه گذارکه در رسانه ها منتشر شده است، متقاضیان سرمایه گذاری می توانند با ورود به تارنمای مربوطه به نشانی www.kat.mefa.ir تقاضای سرمایه گذاری خود را ثبت کنند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات به شرکت های سازنده، پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل پرداخت است خاطرنشان کرد: خرید و بازسازی لکوموتیو، واگن مسافری، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است.
بیرانوند گفت: نرخ سود سالیانه تسهیلات حدود ۱۵ درصد و مجموع دوره استفاده و بازپرداخت آن ۵ سال است که می تواند شرایط مناسبی را برای تامین مالی پروژه های نوسازی ناوگان ریلی فراهم کند.
به گفته بیرانوند؛ شرکت راه آهن رایزنی های لازم با بانک عامل را برای تسریع در فرآیند پرداخت و تسهیل تامین تضامین موردنیاز انجام داده است.معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن تصریح کرد: با توجه به رویکرد مدیرعامل محترم راه آهن برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری ریلی، رایزنی های لازم با وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور افزایش سقف این نوع تسهیلات انجام شده که شرایط آن در مراحل بعد اعلام خواهد شد.وی گفت: دفتر سرمایه گذاری راه آهن مشاوره لازم را در زمینه نحوه تهیه طرح های توجیهی و بارگذاری تقاضاهای سرمایه گذاری به متقاضیان ارایه خواهد داد.
وی با بیان اینکه این تسهیلات به شرکت های سازنده، پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی قابل پرداخت است خاطرنشان کرد: خرید و بازسازی لکوموتیو، واگن مسافری، ماشین آلات ریلی و تامین تجهیزات مربوطه از سازندگان داخلی اولویت های اصلی است که از طرف شرکت راه آهن تعیین شده است.
بیرانوند گفت: نرخ سود سالیانه تسهیلات حدود ۱۵ درصد و مجموع دوره استفاده و بازپرداخت آن ۵ سال است که می تواند شرایط مناسبی را برای تامین مالی پروژه های نوسازی ناوگان ریلی فراهم کند.
به گفته بیرانوند؛ شرکت راه آهن رایزنی های لازم با بانک عامل را برای تسریع در فرآیند پرداخت و تسهیل تامین تضامین موردنیاز انجام داده است.معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل ونقل راه آهن تصریح کرد: با توجه به رویکرد مدیرعامل محترم راه آهن برای استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در سرمایه گذاری ریلی، رایزنی های لازم با وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی به منظور افزایش سقف این نوع تسهیلات انجام شده که شرایط آن در مراحل بعد اعلام خواهد شد.وی گفت: دفتر سرمایه گذاری راه آهن مشاوره لازم را در زمینه نحوه تهیه طرح های توجیهی و بارگذاری تقاضاهای سرمایه گذاری به متقاضیان ارایه خواهد داد.
برچسب ها : راه آهن بانک تسهیلات کم بهره
اخبار روز
-
برگزاری کارگاه آموزشی با هدف ارتقای تعاملات خانوادگی در سازمان شیلات
-
موافقت با طرح جامع سلطانیه و طرح جامع ناحیه خوی - چایپاره با رعایت ملاحظات مرزی
-
انحراف نقدینگی از بخش واقعی اقتصاد، چالش اصلی تولید و معیشت مردم است
-
از وام ازدواج تا سفته دیجیتال؛ خدمات تازه در نسخه جدید «سپینو» بانک صادرات ایران
-
آغاز فاز جدید توسعه صادرات از طریق خط آهن
-
حکمرانی داده پیشنیاز تحقق هوشمندسازی در نظام بانکی است
-
گسترش نفوذ بندری عربستان در شاخ آفریقا
-
فراهم شدن امکان وکالتی نمودن حسابهای بانک پاسارگاد برای ثبت نام در مرحله جدید عرضه محصولات «شرکت سایپا» به صورت غیر حضوری
-
تحول همه جانبه در خدمات و محصولات شرکت بیمه نوین مورد انتظار است
-
آمادگی بانک ایران زمین برای معرفی حساب وکالتی جهت خرید محصولات شرکت سایپا
-
حمایت ویژه بانک ملی از هنرمندان توانیاب در جشنواره همام
-
همزیستی بانکها و فینتکها به بلوغ رسیده است
-
تأکید عضو هیأتمدیره بانک صادرات ایران بر ضرورت گذار از بانکداری تسهیلاتی به بانکداری سرمایهگذاری و توسعهای
-
صهیونیستها به دنبال نقشآفرینی در بازار انرژی
-
رفع ابهام از وضعیت تعهد ارزی سهام حکشتی
-
رونمایی از محصول فناورانه ”سامانه پرداخت آفلاین“
-
ترسیم چشمانداز گردشگری دریایی در استانهای ساحلی
-
انتظارات راهبردی از شورای عالی صنایع دریایی
-
آثار عرفانی امام(ره) نیازمند شرح و تبیین عالمانه برای نسل امروز است
-
منطقه آزاد انزلی، محور ترانزیت شمال به جنوب و نقطه امید دریای خزر است
