تاریخ انتشار:1403/10/8
رصد میدانی زیرساخت های حمل و نقل استان مازندران و پیگیری مطالبات مردمی معاون وزیر راه و شهرسازی؛
افتتاح ۴ کیلومتر از محور هراز تا پایان سال
اقتصادسرآمد - بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از افتتاح ۴ کیلومتر از محور هراز تا پایان سال خبر داد و در بازدید از پروژههای استان مازندران گفت: تکمیل محورهای مواصلاتی مازندران جزو اولویتهاست.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند با هدف رصد میدانی و عملیاتی پروژه.های در دست ساخت شرکت و رفع موانع، چالشها و تسریع در احداث پروژههای راه و بزرگراهی و آزادراه به استان مازندران سفر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه فیروزکوه-قائم شهر- ساری گفت: این محور اولین اتصال بزرگراهی مرکز استان مازندران به تهران بهشمار میرود که سرتاسر این بزرگراه به صورت چهار خطه اجرا شده است و زیر ترافیک قرار دارد و بخش گلوگاهی این بزرگراه، پل سفید به طول۶۰۰ متر است.بازوند اعتبار مورد نیاز برای رفع نقطه گلوگاهی پل سفید را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به منظور تکمیل بخش های باقیمانده مسیر نیز حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.وی ادامه داد: بزرگراه فیروزکوه- قائم شهر-ساری تنها محور جنوب به شمال کشور است که تردد وسایل نقلیه سنگین از آنجا صورت میگیرد و با توجه به اهمیت ترانزیتی بالای این محور تکمیل تقاطعها، دوربرگردانها، زیرگذرها و ... برای تسهیل تردد مردم عزیز در اولویت کاری قرار گرفته است.بازوند تاکید کرد: در حال حاضر پیمانکار درتمام بخشهای باقیمانده این مسیر انتخاب شده است و مهمترین موضوع اعتبار مورد نیاز برای هزینه بالای تملک اراضی مسیر است.
افتتاح ۴ کیلومتر دیگر از محور شریانی هراز تا پایان سال
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از محور چهارخطه هراز بازدیدکرد و گفت: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن از اولویتهای کاری ما در استان مازندران است.
وی از تکمیل شدن ۴ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است و بخش هدف گذاری شده برای سال جاری نیز در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر محور هراز بیان کرد: بخش های باقیمانده از این محور عمدتا احداث پل ها و تونل ها است که نیازمند ۳۰ همت اعتبار است که امیدواریم با تامین اعتبار در فصل کاری مناسب عملیات اجرایی این بخشها نیز سرعت بگیرد.
فعال بودن جبهه های کاری آزادراه قائم شهر-ساری
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بازدید از آزادراه قائم شهر-ساری را از دیگر برنامههای سفر به استان مازندران اعلام کرد و در خصوص این ابرپروژه مهم استان گفت: این آزادراه به طول ۴۵ کیلومتر با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بنیاد تعاون وزارت دفاع در حال ساخت است که عملیات اجرایی آن یک سال و نیم قبل آغاز شد.وی ادامه داد: در حال حاضر آزادسازی ۱۵ کیلومتر ابتدایی مسیر انجام شده است و عملیات خاکی و احداث ابنیه در ۷ کیلومتر ابتدایی آن در حال انجام است.بازوند از فعال بودن جبهههای کاری در این بزرگراه خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۷۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در پروژه مشغول به فعالیت هستند و به دنبال سایر روشهای تامین منابع برای سهم دولت هستیم تا بتوانیم پروژه را فعالتر کنیم.
وی پیشرفت فیزیکی آزادراه را ۱۳ درصد و آزادسازی اراضی مورد نیاز مسیر را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی ۳ هزار میلیارد تومان و هزینههای اجرایی مسیر حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان برآور میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه قائم شهر-ساری را بخشی از کریدور شرق به غرب کشور دانست و افزود: با توجه به نزدیکی این آزادراه به بندر امیرآباد و کشورهای اوراسیا تکمیل شدن این مسیر برای افزایش ترانزیت بین المللی بسیار ارزشمند است و با توجه به صرفه جویی ۳۰ میلیون لیتر بنزین در سال و کاهش ۴۵ دقیقه از زمان سفر نسبت به محو در موجود یکی از زیرساختهای حمل و نقل حیاتی برای استان است که از اهمیت بالایی برخوردار است.وی با توجه به ضرورت تسریع در اجرای این آزادراه گفت: این آزادراه نقش مهمی در استان دارد و باید جاذبههایی تعریف کنیم تا مردم از این آزادراه استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه فیروزکوه-قائم شهر- ساری گفت: این محور اولین اتصال بزرگراهی مرکز استان مازندران به تهران بهشمار میرود که سرتاسر این بزرگراه به صورت چهار خطه اجرا شده است و زیر ترافیک قرار دارد و بخش گلوگاهی این بزرگراه، پل سفید به طول۶۰۰ متر است.بازوند اعتبار مورد نیاز برای رفع نقطه گلوگاهی پل سفید را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به منظور تکمیل بخش های باقیمانده مسیر نیز حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.وی ادامه داد: بزرگراه فیروزکوه- قائم شهر-ساری تنها محور جنوب به شمال کشور است که تردد وسایل نقلیه سنگین از آنجا صورت میگیرد و با توجه به اهمیت ترانزیتی بالای این محور تکمیل تقاطعها، دوربرگردانها، زیرگذرها و ... برای تسهیل تردد مردم عزیز در اولویت کاری قرار گرفته است.بازوند تاکید کرد: در حال حاضر پیمانکار درتمام بخشهای باقیمانده این مسیر انتخاب شده است و مهمترین موضوع اعتبار مورد نیاز برای هزینه بالای تملک اراضی مسیر است.
افتتاح ۴ کیلومتر دیگر از محور شریانی هراز تا پایان سال
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از محور چهارخطه هراز بازدیدکرد و گفت: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن از اولویتهای کاری ما در استان مازندران است.
وی از تکمیل شدن ۴ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است و بخش هدف گذاری شده برای سال جاری نیز در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر محور هراز بیان کرد: بخش های باقیمانده از این محور عمدتا احداث پل ها و تونل ها است که نیازمند ۳۰ همت اعتبار است که امیدواریم با تامین اعتبار در فصل کاری مناسب عملیات اجرایی این بخشها نیز سرعت بگیرد.
فعال بودن جبهه های کاری آزادراه قائم شهر-ساری
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بازدید از آزادراه قائم شهر-ساری را از دیگر برنامههای سفر به استان مازندران اعلام کرد و در خصوص این ابرپروژه مهم استان گفت: این آزادراه به طول ۴۵ کیلومتر با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بنیاد تعاون وزارت دفاع در حال ساخت است که عملیات اجرایی آن یک سال و نیم قبل آغاز شد.وی ادامه داد: در حال حاضر آزادسازی ۱۵ کیلومتر ابتدایی مسیر انجام شده است و عملیات خاکی و احداث ابنیه در ۷ کیلومتر ابتدایی آن در حال انجام است.بازوند از فعال بودن جبهههای کاری در این بزرگراه خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۷۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در پروژه مشغول به فعالیت هستند و به دنبال سایر روشهای تامین منابع برای سهم دولت هستیم تا بتوانیم پروژه را فعالتر کنیم.
وی پیشرفت فیزیکی آزادراه را ۱۳ درصد و آزادسازی اراضی مورد نیاز مسیر را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی ۳ هزار میلیارد تومان و هزینههای اجرایی مسیر حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان برآور میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه قائم شهر-ساری را بخشی از کریدور شرق به غرب کشور دانست و افزود: با توجه به نزدیکی این آزادراه به بندر امیرآباد و کشورهای اوراسیا تکمیل شدن این مسیر برای افزایش ترانزیت بین المللی بسیار ارزشمند است و با توجه به صرفه جویی ۳۰ میلیون لیتر بنزین در سال و کاهش ۴۵ دقیقه از زمان سفر نسبت به محو در موجود یکی از زیرساختهای حمل و نقل حیاتی برای استان است که از اهمیت بالایی برخوردار است.وی با توجه به ضرورت تسریع در اجرای این آزادراه گفت: این آزادراه نقش مهمی در استان دارد و باید جاذبههایی تعریف کنیم تا مردم از این آزادراه استفاده کنند.
برچسب ها : رصد میدانی محور هراز مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل
اخبار روز
-
پروژه ۱۰ هزار واحدی نهضت ملی مسکن پرند جان تازه گرفت
-
افتتاح ۴ کیلومتر از محور هراز تا پایان سال
-
حمایت نمایندگان زن مجلس از وزیر راه در مسیر تحقق برنامه هفتم توسعه
-
تسهیلات بانکی کم بهره به سرمایه گذاران حوزه حمل ونقل ریلی پرداخت می شود
-
آموزش علوم دریایی(سواد اقیانوسی) در مدرسه شاهد فیروزکوهی تهران
-
صادرات تخم مرغ بی کیفیت به عراق و افغانستان
-
معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن منصوب شد
-
توسعه نیشکر و صنایع جانبی در صف عرضه اولیه فرابورس
-
لزوم راه اندازی سوپرمارکت مالی با محوریت بیمه
-
تحریم و FATF مانع از رشد سرمایهگذاری خارجی است
-
رتبه نخست مستند سازی به روابط عمومی راه آهن رسید
-
رویارویی میرزا کوچک خان با متجاوزان انگلیسی، ارتش سفید تزاری و خیانت دولت
-
سفر مدیران شرکت بورسی به امارات برای حضور در بلاک فرایدی دبی؟
-
مدیرعامل جدید شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه منطقه آزاد قشم منصوب شد
-
پرندگان آبگون در گالری کاف نمایش داده می شود
-
کتاب " چه، زندگی و جاودانگی یک چریک " اثر مهدی بیرانوند روژمان رونمایی شد
-
گزارش رسمی از کتاب داستان استقلال، نگاهی به تاریخ باشگاه تاج در صدا و سیما
-
ارتقای زیبایی بصری منطقه یک؛ رنگ آمیزی کافوها و جداول تا المان های شهری
-
انجمن مدیران روزنامه های غیردولتی خواستار لغو ابلاغیه عدم انتشار آگهیهای ثبتی در مطبوعات شد
-
برنامهها و راهبردهای سازمان تأمین اجتماعی در دوره مدیریتی جدید