تاریخ انتشار:1403/10/8
رصد میدانی زیرساخت های حمل و نقل استان مازندران و پیگیری مطالبات مردمی معاون وزیر راه و شهرسازی؛
افتتاح ۴ کیلومتر از محور هراز تا پایان سال
اقتصادسرآمد - بازوند مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل از افتتاح ۴ کیلومتر از محور هراز تا پایان سال خبر داد و در بازدید از پروژههای استان مازندران گفت: تکمیل محورهای مواصلاتی مازندران جزو اولویتهاست.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند با هدف رصد میدانی و عملیاتی پروژه.های در دست ساخت شرکت و رفع موانع، چالشها و تسریع در احداث پروژههای راه و بزرگراهی و آزادراه به استان مازندران سفر کرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه فیروزکوه-قائم شهر- ساری گفت: این محور اولین اتصال بزرگراهی مرکز استان مازندران به تهران بهشمار میرود که سرتاسر این بزرگراه به صورت چهار خطه اجرا شده است و زیر ترافیک قرار دارد و بخش گلوگاهی این بزرگراه، پل سفید به طول۶۰۰ متر است.بازوند اعتبار مورد نیاز برای رفع نقطه گلوگاهی پل سفید را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به منظور تکمیل بخش های باقیمانده مسیر نیز حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.وی ادامه داد: بزرگراه فیروزکوه- قائم شهر-ساری تنها محور جنوب به شمال کشور است که تردد وسایل نقلیه سنگین از آنجا صورت میگیرد و با توجه به اهمیت ترانزیتی بالای این محور تکمیل تقاطعها، دوربرگردانها، زیرگذرها و ... برای تسهیل تردد مردم عزیز در اولویت کاری قرار گرفته است.بازوند تاکید کرد: در حال حاضر پیمانکار درتمام بخشهای باقیمانده این مسیر انتخاب شده است و مهمترین موضوع اعتبار مورد نیاز برای هزینه بالای تملک اراضی مسیر است.
افتتاح ۴ کیلومتر دیگر از محور شریانی هراز تا پایان سال
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از محور چهارخطه هراز بازدیدکرد و گفت: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن از اولویتهای کاری ما در استان مازندران است.
وی از تکمیل شدن ۴ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است و بخش هدف گذاری شده برای سال جاری نیز در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر محور هراز بیان کرد: بخش های باقیمانده از این محور عمدتا احداث پل ها و تونل ها است که نیازمند ۳۰ همت اعتبار است که امیدواریم با تامین اعتبار در فصل کاری مناسب عملیات اجرایی این بخشها نیز سرعت بگیرد.
فعال بودن جبهه های کاری آزادراه قائم شهر-ساری
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بازدید از آزادراه قائم شهر-ساری را از دیگر برنامههای سفر به استان مازندران اعلام کرد و در خصوص این ابرپروژه مهم استان گفت: این آزادراه به طول ۴۵ کیلومتر با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بنیاد تعاون وزارت دفاع در حال ساخت است که عملیات اجرایی آن یک سال و نیم قبل آغاز شد.وی ادامه داد: در حال حاضر آزادسازی ۱۵ کیلومتر ابتدایی مسیر انجام شده است و عملیات خاکی و احداث ابنیه در ۷ کیلومتر ابتدایی آن در حال انجام است.بازوند از فعال بودن جبهههای کاری در این بزرگراه خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۷۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در پروژه مشغول به فعالیت هستند و به دنبال سایر روشهای تامین منابع برای سهم دولت هستیم تا بتوانیم پروژه را فعالتر کنیم.
وی پیشرفت فیزیکی آزادراه را ۱۳ درصد و آزادسازی اراضی مورد نیاز مسیر را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی ۳ هزار میلیارد تومان و هزینههای اجرایی مسیر حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان برآور میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه قائم شهر-ساری را بخشی از کریدور شرق به غرب کشور دانست و افزود: با توجه به نزدیکی این آزادراه به بندر امیرآباد و کشورهای اوراسیا تکمیل شدن این مسیر برای افزایش ترانزیت بین المللی بسیار ارزشمند است و با توجه به صرفه جویی ۳۰ میلیون لیتر بنزین در سال و کاهش ۴۵ دقیقه از زمان سفر نسبت به محو در موجود یکی از زیرساختهای حمل و نقل حیاتی برای استان است که از اهمیت بالایی برخوردار است.وی با توجه به ضرورت تسریع در اجرای این آزادراه گفت: این آزادراه نقش مهمی در استان دارد و باید جاذبههایی تعریف کنیم تا مردم از این آزادراه استفاده کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از بزرگراه فیروزکوه-قائم شهر- ساری گفت: این محور اولین اتصال بزرگراهی مرکز استان مازندران به تهران بهشمار میرود که سرتاسر این بزرگراه به صورت چهار خطه اجرا شده است و زیر ترافیک قرار دارد و بخش گلوگاهی این بزرگراه، پل سفید به طول۶۰۰ متر است.بازوند اعتبار مورد نیاز برای رفع نقطه گلوگاهی پل سفید را یک هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: به منظور تکمیل بخش های باقیمانده مسیر نیز حدود یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.وی ادامه داد: بزرگراه فیروزکوه- قائم شهر-ساری تنها محور جنوب به شمال کشور است که تردد وسایل نقلیه سنگین از آنجا صورت میگیرد و با توجه به اهمیت ترانزیتی بالای این محور تکمیل تقاطعها، دوربرگردانها، زیرگذرها و ... برای تسهیل تردد مردم عزیز در اولویت کاری قرار گرفته است.بازوند تاکید کرد: در حال حاضر پیمانکار درتمام بخشهای باقیمانده این مسیر انتخاب شده است و مهمترین موضوع اعتبار مورد نیاز برای هزینه بالای تملک اراضی مسیر است.
افتتاح ۴ کیلومتر دیگر از محور شریانی هراز تا پایان سال
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه این سفر از محور چهارخطه هراز بازدیدکرد و گفت: جاده هراز یکی از مهمترین مسیرهای ارتباطی بین دو استان پرجمعیت تهران و مازندران و کوتاه ترین مسیر تردد میان دو شهر تهران و آمل است و به دلیل اهمیت این محور مواصلاتی از نظر اقتصادی و گردشگری برای کشور، چهار خطه کردن آن از اولویتهای کاری ما در استان مازندران است.
وی از تکمیل شدن ۴ کیلومتر دیگر از این محور تا پایان سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۷۴ کیلومتر از محور هراز از آمل تا پلیس راه بایجان و ۴ کیلومتر در محدوده تول آبشار تا ورودی شهر لاسم به صورت پیوسته چهار خطه شده است و بخش هدف گذاری شده برای سال جاری نیز در محدوده پلیس راه بایجان تا تونل وانا است که با پیشرفت فیزیکی ۸۸ درصدی در حال اجرا است.مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به کوهستانی بودن مسیر محور هراز بیان کرد: بخش های باقیمانده از این محور عمدتا احداث پل ها و تونل ها است که نیازمند ۳۰ همت اعتبار است که امیدواریم با تامین اعتبار در فصل کاری مناسب عملیات اجرایی این بخشها نیز سرعت بگیرد.
فعال بودن جبهه های کاری آزادراه قائم شهر-ساری
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بازدید از آزادراه قائم شهر-ساری را از دیگر برنامههای سفر به استان مازندران اعلام کرد و در خصوص این ابرپروژه مهم استان گفت: این آزادراه به طول ۴۵ کیلومتر با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بنیاد تعاون وزارت دفاع در حال ساخت است که عملیات اجرایی آن یک سال و نیم قبل آغاز شد.وی ادامه داد: در حال حاضر آزادسازی ۱۵ کیلومتر ابتدایی مسیر انجام شده است و عملیات خاکی و احداث ابنیه در ۷ کیلومتر ابتدایی آن در حال انجام است.بازوند از فعال بودن جبهههای کاری در این بزرگراه خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۷۰ دستگاه ماشین آلات و بالغ بر ۱۰۰ نفر نیروی انسانی در پروژه مشغول به فعالیت هستند و به دنبال سایر روشهای تامین منابع برای سهم دولت هستیم تا بتوانیم پروژه را فعالتر کنیم.
وی پیشرفت فیزیکی آزادراه را ۱۳ درصد و آزادسازی اراضی مورد نیاز مسیر را ۳۵ درصد اعلام کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تملک اراضی ۳ هزار میلیارد تومان و هزینههای اجرایی مسیر حدود ۲۱ هزار میلیارد تومان برآور میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی آزادراه قائم شهر-ساری را بخشی از کریدور شرق به غرب کشور دانست و افزود: با توجه به نزدیکی این آزادراه به بندر امیرآباد و کشورهای اوراسیا تکمیل شدن این مسیر برای افزایش ترانزیت بین المللی بسیار ارزشمند است و با توجه به صرفه جویی ۳۰ میلیون لیتر بنزین در سال و کاهش ۴۵ دقیقه از زمان سفر نسبت به محو در موجود یکی از زیرساختهای حمل و نقل حیاتی برای استان است که از اهمیت بالایی برخوردار است.وی با توجه به ضرورت تسریع در اجرای این آزادراه گفت: این آزادراه نقش مهمی در استان دارد و باید جاذبههایی تعریف کنیم تا مردم از این آزادراه استفاده کنند.
برچسب ها : رصد میدانی محور هراز مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل و نقل
اخبار روز
-
نوسازی ناوگان و تأمین تجهیزات بندری در اولویت دوره پساجنگ
-
راهاندازی باسکول جدید در بندر خرمشهر
-
حمید خلیلی سرپرست معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی شد
-
اصفهان محور جهش بزرگ صنایعدستی ایران خواهد بود؛ هنر ایرانی باید به شبکه توزیع جهانی متصل شود
-
روایت وزیر راه از تابآوری شبکه حملونقل در جنگ ۴۰ روزه
-
مرز ریمدان نقش مهمی در تأمین کالاهای اساسی دارد
-
الگوی جدید مدیریت مناطق آزاد؛ تلفیق تمرکززدایی، تخصصیسازی و تغییر پارادایم حکمرانی اقتصادی
-
حرکت بهسوی اقتصاد دیجیتال و توسعه اکوسیستم نوآوری در شهر فرودگاهی امام(ره)
-
منطقه آزاد شهر فرودگاهی میتواند الگوی نوین حکمرانی اقتصادی کشور باشد
-
توسعه ترانزیت ریلی با مشارکت مناطق آزاد و بخش خصوصی
-
فعالسازی کریدور ریلی اینچهبرون ضرورتی برای تقویت امنیت غذایی
-
شکاف میان تداوم مدیریت کارگروه فرهنگ دریاپایه
-
«فیلکه» جزیره ای در خلیج فارس که زیر آب میرود
-
امضای تاریخی معادلات جاری در تنگه هرمز
-
ضرورت سرمایه گذاری در توسعه نیروی انسانی متخصص بنادر
-
دفتر صنعت و امنیت (BIS) ابزار خاموش مهار فناورانه تحریم آمریکایی
-
بررسی راهکارهای ارتقای ترانزیت و حملونقل بینالمللی از طریق تسهیل تجارت و ساماندهی پایانههای مرزی
-
تحقق مطالبات «رهبر شهید» در اتصال ریلی چابهار-زاهدان
-
سقوط چشمگیر نرخ کرایه کشتیهای فوقسنگین فلهبر
-
حضور قابل توجه گردشگران در نوار ساحلی گیلان
