تاریخ انتشار:1404/3/1
ورود به قرن دوم آییننامه رانندگی؛ هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و نجات جانها
اقتصاد سرامد- صادق وزیر راه و شهرسازی در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران، از نقش تاریخی این سند در ایمنی جادهها و ترافیک گفت و بر ضرورت آمادهسازی کشور برای عصر خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی تأکید کرد. وی همچنین از تدوین سند ملی ایمنی راهها و برنامههای آینده برای کاهش تلفات رانندگی خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، فرزانه صادق در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران اظهار کرد: این آییننامه، بهعنوان یکی از ارکان اصلی نظام حملونقل کشور، در طی یک قرن گذشته نقشی بنیادین در شکلگیری فرهنگ ترافیک و ارتقاء ایمنی رانندگی، ایفا کرده است. از صد سال قبل تا امروز، این آییننامه طی دههها، در چند مرحله بازنگری و روزآمد شده و متناسب با تحولات فناورانه و فرهنگی جامعه، به مسیر تکاملی خود ادامه داده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
برچسب ها : وزیر راه و شهرسازی اقتصاد سرآمد خودروهای هوشمند
اخبار روز
-
مروری بر ناترازیهای حملونقل ریلی
-
ضرورت تغییر نقش دولت در بنادر ماهیگیری
-
مسیر حقوقی برای پیادهسازی سوختهای کمگوگرد در بنادر ایران
-
بازگشت موقت آرامش به تجارت دریای سرخ
-
مطالبه دریایی «مصلحت نظام» از دولت چهاردهم
-
جایگاه «سرمایه اجتماعی» در حکمرانی دریایی
-
ورود مجمع تشخیص به برنامههای دریامحور دولت
-
انتشار ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق برای جهش در توسعه ناوگان ریلی کشور
-
بازدید معاون خدمات تجاری سازمان توسعه تجارت ایران از ایزوایکو
-
کاهش ناتزاری در شرق کشور با احداث بخش بخار نیروگاه قائن
-
تفاهمنامه راهبردی بادبانی ایران و روسیه امضا شد
-
پنجمی نماینده ایران در تایلند; نشانهای امیدوارکننده برای حضور موفق در بازیهای آسیایی
-
منطقه آزاد دوغارون؛ محور تجارت شرق و شاهراه نوین ترانزیت ایران
-
امتیازات مناطق آزاد باید برای احیای سرمایهگذاری بازگردانده شود
-
رییس صندوق بازنشستگی و وظیفه مستخدمین سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شد
-
دستاندرکاران بندری به زودی از محدودیتهای تأمین اجتماعی معاف میشوند
-
تأکید مناطق آزاد و گمرک بر حمایت از واحدهای تولیدی
-
اتاق ارتباط با دانشگاه راهاندازی میشود
-
ایران سرزمین کثرت در عین وحدت است
-
آمادگی سرمایهگذاری در کشت فراسرزمینی و پرورش ماهی در قرقیزستان
