تاریخ انتشار:1404/3/1
ورود به قرن دوم آییننامه رانندگی؛ هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و نجات جانها
اقتصاد سرامد- صادق وزیر راه و شهرسازی در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران، از نقش تاریخی این سند در ایمنی جادهها و ترافیک گفت و بر ضرورت آمادهسازی کشور برای عصر خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی تأکید کرد. وی همچنین از تدوین سند ملی ایمنی راهها و برنامههای آینده برای کاهش تلفات رانندگی خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، فرزانه صادق در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران اظهار کرد: این آییننامه، بهعنوان یکی از ارکان اصلی نظام حملونقل کشور، در طی یک قرن گذشته نقشی بنیادین در شکلگیری فرهنگ ترافیک و ارتقاء ایمنی رانندگی، ایفا کرده است. از صد سال قبل تا امروز، این آییننامه طی دههها، در چند مرحله بازنگری و روزآمد شده و متناسب با تحولات فناورانه و فرهنگی جامعه، به مسیر تکاملی خود ادامه داده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
برچسب ها : وزیر راه و شهرسازی اقتصاد سرآمد خودروهای هوشمند
اخبار روز
-
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
۳۰ درصد قیر تولیدی کشور در میان دستگاههای اجرایی توزیع میشود
-
اخذ صلاحیت حرفهای تولیدکنندگان آسفالت الزامی شد
-
واریز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه
-
بهرهبرداری از دو پروژه با حضور قائممقام مدیرعامل راهآهن
-
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
-
از تبادل تجربیات فنی، تا سرمایهگذاری مشترک
-
تسهیل صدور مجوزهای آبزیپروری در شرق اصفهان
-
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
-
نگاه راهبردی به شرق با اتصال ریلی
-
رقابت ژئوپلیتیک برای نفوذ به بنادر شمال آفریقا
-
تمدید خشکسالی در تمام ایران
-
چشمانداز توافق «ترامپ» و «شیجیپینگ» بر کشتیرانی جهانی
-
«بندر انزلی» میزبان اجلاس استانداران خزر
-
چالشهای استفاده از دانش بومی برای بازارهای دریایی
-
توسعه همکاریهای فرهنگی، گردشگری ایران و ترکمنستان
-
پرداخت تعهدات تأمین اجتماعی با نقد شدن اوراق دولت سرعت میگیرد
-
543 میلیون قلم کالای احتکاری کشف شد
-
چرا بازنگری در سیاستهای منابع آب ضروری است
