تاریخ انتشار:1404/3/1

ورود به قرن دوم آییننامه رانندگی؛ هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و نجات جانها
اقتصاد سرامد- صادق وزیر راه و شهرسازی در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران، از نقش تاریخی این سند در ایمنی جادهها و ترافیک گفت و بر ضرورت آمادهسازی کشور برای عصر خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی تأکید کرد. وی همچنین از تدوین سند ملی ایمنی راهها و برنامههای آینده برای کاهش تلفات رانندگی خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، فرزانه صادق در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران اظهار کرد: این آییننامه، بهعنوان یکی از ارکان اصلی نظام حملونقل کشور، در طی یک قرن گذشته نقشی بنیادین در شکلگیری فرهنگ ترافیک و ارتقاء ایمنی رانندگی، ایفا کرده است. از صد سال قبل تا امروز، این آییننامه طی دههها، در چند مرحله بازنگری و روزآمد شده و متناسب با تحولات فناورانه و فرهنگی جامعه، به مسیر تکاملی خود ادامه داده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
برچسب ها : وزیر راه و شهرسازی اقتصاد سرآمد خودروهای هوشمند
اخبار روز
-
علی صادقی شهادت جمعی از فرماندهان و دانشمندان هسته ای و جمعی از هموطنان مظلوم را تسلیت گفت
-
معاون رسانهای وزیر فرهنگ شهادت خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس را تسلیت گفت
-
رسانهها در شرایط حساس کنونی باید چه کنند؟
-
اطلاعیه روابط عمومی راهآهن جمهوری اسلامی ایران
-
کالاهای اساسی به اندازه کافی در کشور موجود است
-
قیمت جدید طلای جهانی امروز ۲۳ خرداد ۱۴۰۴
-
اطلاعیه معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره لغو اجراهای حوزه موسیقی، هنرهای نمایشی و فعالیت گالریها
-
پاسخ مشروع و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران، دشمن را از اقدام احمقانه خود پشیمان خواهد کرد
-
هیچگونه آلودگی پرتوی و شیمیایی به بیرون از سایت نطنز سرایت نکرده است
-
قیمت جهانی نفت بیش از ۶ درصد صعود کرد
-
حمله به تاسیسات هستهای ایران عواقب وخیمی دارد
-
رژیم صهیونی باید منتظر مجازاتی سخت باشد
-
انتصابات جدید رهبرانقلاب در نیروهای مسلح
-
خروش مردم ایران از خزر تا خلیج فارس
-
فضای پروازی کشور بسته شد
-
جزئیات آتش سوزی در اسکله جوادالائمه پارسیان
-
پروژههای شیلاتی فرصتهای نو برای سرمایهگذاری و ثروتآفرینی هستند
-
تاکید بر شفافسازی و بهرهگیری از تمام ظرفیتهای ملی
-
گامی به سوی مدیریت جامع مزارع
-
جزئیات حادثه رخ داده در بندر دیر اعلام شد/ حادثه رخ داده ارتباطی به سازمان بنادر ندارد