تاریخ انتشار:1404/3/1

ورود به قرن دوم آییننامه رانندگی؛ هوش مصنوعی، خودروهای هوشمند و نجات جانها
اقتصاد سرامد- صادق وزیر راه و شهرسازی در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران، از نقش تاریخی این سند در ایمنی جادهها و ترافیک گفت و بر ضرورت آمادهسازی کشور برای عصر خودروهای هوشمند و هوش مصنوعی تأکید کرد. وی همچنین از تدوین سند ملی ایمنی راهها و برنامههای آینده برای کاهش تلفات رانندگی خبر داد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، فرزانه صادق در همایش صدسالگی آییننامه راهنمایی و رانندگی ایران اظهار کرد: این آییننامه، بهعنوان یکی از ارکان اصلی نظام حملونقل کشور، در طی یک قرن گذشته نقشی بنیادین در شکلگیری فرهنگ ترافیک و ارتقاء ایمنی رانندگی، ایفا کرده است. از صد سال قبل تا امروز، این آییننامه طی دههها، در چند مرحله بازنگری و روزآمد شده و متناسب با تحولات فناورانه و فرهنگی جامعه، به مسیر تکاملی خود ادامه داده است.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: در ورود به قرن دوم آئیننامه رانندگی، لازم میبینم یادآوری نمایم، باید آماده ورود به دنیای هوش مصنوعی و خودروهای هوشمند و متصل گردیم، از فناوریهای نوین هوشمند تردد بهره گرفته و زیرساختهای لازم و نیروی انسانی مجرب و کارآزموده را برای این دنیای جدید آموزش داده و آماده خدمت کنیم.
صادق با اشاره به دستاوردهای کلان در حوزه ایمنی و حمل و نقل جاده ای، افزود: در همین یک ماه گذشته، تدوین و اجرای سند ملی ایمنی راهها با همکاری همه اعضای کمیسیون ایمنی راهها که نوید بخش شرایط بهتری در بهبود ایمنی راهها خواهد بود.
وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با پیشبینی تدوین برنامه عملیاتی ارتقای ایمنی راهها در قانون برنامه هفتم توسعه، این برنامه با مشارکت تمامی اعضای کمیسیون ایمنی راهها تهیه و با حمایت دولت و معاون اول محترم در برگزاری نشست شورای عالی حمل و نقل و ایمنی کشور، این برنامه برای اجراء توسط رئیس جمهور محترم ابلاغ شد.
رییس کمیسیون ایمنی راه های کشور در ادامه از زحمات همکاران خدوم پلیس راهور(شهری)، پلیس راه، و همکاران در سازمان راهداری و حملونقل جادهای، سازمان پزشکی قانونی، اورژانس، وزارت بهداشت و سایر دستگاههای عضو کمیسیون ایمنی راههای کشور قدردانی ویژهای کرد.
صادق ضمن تشریح چالشهای پیش رو در حوزه ایمنی ترافیک از مشاوران و پیمانکاران راهسازی درخواست کرد؛ اگر بدلیل مشکلات مالی و اعتباری مواجه با شرایطی شدید که بایستی بین وضعیت ایمن و وضعیت ایمن تر تصمیم بگیرند، در خصوص الزامات اولیه ایمنی راهها، از حقوق مردم در دستیابی به راه مورد انتظار، کوتاه نیامده و حتما گزینه ایمنتر را انتخاب کنند.
وی تصریح کرد: به طور قطع من به عنوان وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسون ایمنی راهها، از حق مردم در دستیابی به شرایط ایمن رانندگی کوتاه نمی آیم و از همکارانم نیز همین مطالبه را دارم.
صادق برنامههای آینده وزارت راه و کمیسیون ایمنی راههای کشور را توصیف کرد و با بیان اینکه ما در وزارت راه و شهرسازی و کمیسیون ایمنی راهها، خود را موظف میدانیم که با همکاری نهادهای مسئول، بهویژه پلیس راهور و پلیس راه، گامهایی اساسی و ماندگار در مسیر حفظ جان هموطنانمان برداریم. گفت: ما در کمیسیون ایمنی راهها، از کلیه پیشنهادات و ایده های مناسب و قابل اجرا استقبال می کنیم.
برچسب ها : وزیر راه و شهرسازی اقتصاد سرآمد خودروهای هوشمند
اخبار روز
-
حضور هنرمندان در شهرهای جدید هویت بخش این شهرهاست
-
نودمین نشست هیات مقررات زدایی به ریاست دکتر مدنی زاده برگزار شد
-
امضای تفاهمنامه تأمین مسکن سینماگران بین وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی
-
حمایت راهبر دانش از چهارمین رویداد ملی فناوری و کارآفرینی دریایی
-
ظرفیت بالای گردشگری جزیره قشم نیازمند توجه ویژه است
-
نشست هماهنگی و هماندیشی مدیران گمرک و بازرگانی مناطق ویژه اقتصادی برگزار شد
-
خطوط مستقیم کشتیرانی میان بنادر ایران و پاکستان راهاندازی میشود
-
عزم ایران و پاکستان برای توسعه شهرکهای صنعتی و مناطق آزاد مشترک
-
تأکید بر سیر منظم قطار برنامهای اکو در مسیر اسلامآباد- تهران-استانبول
-
نصب و جانمایی سازههای زیستگاه مصنوعی لابستر در خلیج چابهار
-
۳۵ پزشک با همکاری راهآهن به مناطق محروم اعزام میشوند
-
شیلات، یکی از فرماندهان امنیت غذایی کشور
-
جلسه شورای اداری ادارهکل راهآهن شمال۲ با حضور مدیرعامل راهآهن برگزار شد
-
پیش بینی تولید بیش از ۲۵ هزار تن آبزی در استان کرمانشاه
-
بازدید مدیرعامل راهآهن از مسیر ریلی رشت – بندر کاسپین
-
بررسی گزارش عملکرد نیمه اول سال ۱۴۰۴ شیلات استانها
-
آمادگی اسلامآباد برای گسترش همکاریهای اقتصادی، فنی و منطقهای با تهران
-
تأکید رئیسجمهور بر تقویت سرمایه اجتماعی
-
حضور بلم لجستیک در هفدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت غلات، آرد و نان (IBEX2025)
-
دیدار وزیر امور خارجه با وزیر امور خارجه قطر